Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název."— Transkript prezentace:

1 Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název vzdělávacího materiáluPodnikatelská koncepce Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_30_4 Jméno autoraMgr. Dagmar Vaďurová Název školy Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace

2 Marketing Podnikatelské koncepce

3 Nástup marketingu začíná prvními problémy v umístění přebytků výroby na konci 19. století. Vývoj marketingu byl a je určován tím, jak velký význam byl v jednotlivých etapách kladen na podnik a jeho zisk, zákazníka a jeho uspokojování potřeb a na společnost a její zájmy. Typy podnikatelských koncepcí: Typy podnikatelských koncepcí: 1. Výrobní koncepce 2. Výrobková koncepce 3. Prodejní koncepce 4. Marketingová koncepce 5. Společenská koncepce (eko-sociální)

4 Výrobní koncepce VYROB CO NEJLEVNĚJI A PRODÁŠ, VYROB CO NEJLEVNĚJI A PRODÁŠ, nejstarší podnikatelská koncepce, období 1900 – 1920, zákazník preferuje levný a snadno dosažitelný výrobek, levný výrobek je výsledkem racionalizace a zvyšování produktivity výroby, význační představitelé význační představitelé – Henry Ford (USA - v městě Detroitu zavedl pásovou výrobu automobilů), Tomáš Baťa(Československo - hromadná výroba obuvi – tzv. obuvnický kruh), v současnosti se touto koncepcí řídí firmy jihovýchodní Asie (levná pracovní síla).

5 Výrobková koncepce VYROB CO NEJKVALITNĚJI A PRODÁŠ, VYROB CO NEJKVALITNĚJI A PRODÁŠ, období předválečných let 1920 – 1940, zákazník preferuje výrobky nejvyšší kvality, její vznik spadá do období, kdy dochází k růstu nezaměstnanosti a snižování kupní síly, předzvěst hospodářské krize, firmy se orientují na movitější zákazníky, kteří žádají kvalitu, dochází ke snižování výroby, důraz je kladen na inovaci, technický rozvoj a kvalitu, v současnosti tuto koncepci zastávají výrobci luxusních automobilů, oděvů či parfémů.

6 Prodejní koncepce ČÍM VÍCE REKLAMY, TÍM VÍCE PRODÁŠ, ČÍM VÍCE REKLAMY, TÍM VÍCE PRODÁŠ, tento přístup k trhu se začal uplatňovat v období 1940 – 1950, zákazníka je potřeba upozornit na náš výrobek, koncepce vychází z masové distribuce a prodeje, zákazníka je nutné přesvědčit o správnosti koupě, a to především prostřednictvím reklamy, toto období je charakteristické rozmachem sdělovacích prostředků (tisku, rozhlasu a televize), v současnosti je tato koncepce typická pro firmy s kosmetikou, drogistickými výrobky, automobily, banky, pojišťovny.

7 Marketingová koncepce NEJDŘÍV POZNEJ SVÉHO ZÁKAZNÍKA A PRODÁŠ, NEJDŘÍV POZNEJ SVÉHO ZÁKAZNÍKA A PRODÁŠ, v letech 1950 – 1970 se firmy zaměřují na zákazníka, z nadvýroby došlo ke krizi, proto se společnosti snažili pochopit zákazníka a jeho potřeby, zákazník žádá servis, zákaznické karty, věrnostní program apod., firma segmentuje (rozčleňuje) trh, aby dokázala co nejefektivněji oslovit potenciální zákazníky, v současnosti typická koncepce pro cestovní kanceláře, počítačové firmy, automobilový průmysl.

8 Společenská koncepce POZNEJ POTŘEBY SVÉHO ZÁKAZNÍKA, ZOHLEDNI I POTŘEBY SPOLEČNOSTI A PRODÁŠ, POZNEJ POTŘEBY SVÉHO ZÁKAZNÍKA, ZOHLEDNI I POTŘEBY SPOLEČNOSTI A PRODÁŠ, je poslední fází vývoje marketingu – od roku 1970 do současnosti, vychází z marketingové koncepce a snaží se dát do souladu potřeby zákazníka s potřebami společnosti (ochrana životního prostředí, etické, národností normy apod.), v současnosti je typická pro firmy vyrábějící ekologické prací prostředky, ekologické motory automobilů, recyklovatelné obaly výrobků apod.

9 Zdroje KOTLER, P. Moderní marketing, 4. evropské vyd. Grada. 2007. ISBN 978-80-247-1545-2 SEIFERTOVÁ, V. Základy marketingu, Praha. ČVUT. 1999. ISBN 80-01-01995-0


Stáhnout ppt "Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0526 Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název."

Podobné prezentace


Reklamy Google