Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ Vývoj marketingových koncepcí Mgr. Eliška Kubíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ Vývoj marketingových koncepcí Mgr. Eliška Kubíčková."— Transkript prezentace:

1 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ Vývoj marketingových koncepcí Mgr. Eliška Kubíčková

2 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 22 KMK/MARK1 Krátce z teorie Marketing (Kotler) = je společensky řídící proces, kterým jednotlivci a společenské skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků a služeb s ostatními. Manažerská definice: „umění prodávat“ Marketing je ucelený systém aktivit, který vede k řízené nabídce správného výrobku ve správnou dobu na správném trhu, za správnou cenu. Marketing je výkon podnikatelských činností, které usměrňují tok zboží a služeb od výrobce ke spotřebiteli. 2

3 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 33 KMK/MARK1 Krátce z teorie !POZNÁMKA! Marketing nelze ztotožňovat s odbytem výrobků. Rozdíl ve funkci: Odbyt = přesvědčit kupujícího koupit již vyrobené zboží x Marketing = dodat na trh zboží, které kupující žádá a je ochoten za něj zaplatit stanovenou cenu Selský rozum říká: 2 komunikace výrobky/služby peníze informace firmazákazník

4 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 44 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Ideální stav Vědět, kdo je můj zákazník! Co od výrobku očekává! Umět takový výrobek vyrobit! PRODAT!!! Důležité je neobrátit pořadí ! 7 KMK/MARK1

5 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 55 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Historické předpoklady Marketing se objevuje začátkem 20. století v USA – reakce na situaci, kdy zaostávala koupěschopná poptávka za možnostmi výroby. V počátcích byl kladen důraz na jeho realizační funkci s cílem stimulovat poptávku na oslabeném trhu. Časové údaje – spíše orientační, určují období, kdy daná koncepce převládala. 7 KMK/MARK1

6 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 66 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Historické předpoklady Etapa trhu „přežití“ – končí s vědeckotechnickou revolucí „Produktivní“ etapa trhu - počátek 20. st. - společnost je poprvé schopna vyprodukovat více zboží, než potřebuje ke svému přežití - neschopnost vypořádat se s ekonomickými důsledky nadprodukce vznik podnikatelských koncepcí 7 KMK/MARK1

7 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 77 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Celkový přehled podnikatelských koncepcí 9 KMK/MARK1 Výrobní podnikatelská koncepce (1900 – 1920) Výrobková podnikatelská koncepce (1920 – 1930) Prodejní koncepce (1930 – 1950) Marketingová koncepce (1950 – dosud) - koncepce společenského marketingu - sociálně-ekologická marketingová koncepce - sociálně-etická marketingová koncepce - moderní trendy v marketingu

8 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 88 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Výrobní podnikatelská koncepce 9 KMK/MARK – 1920 „trh prodávajícího“ – určující postavení na trhu má výrobce poptávka převyšuje nabídku pasivní vztah ke spotřebiteli předpoklady: široce dostupné výrobky za nízkou cenu široký rozsah distribuce a pokrytí trhu efektivní hromadná výroba – minimalizace nákladů na jednotku produkce

9 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 99 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Výrobková podnikatelská koncepce 9 KMK/MARK – 1930 stále převis poptávky nad nabídkou, ale poptávka je již diferencovanější výrobci se zaměřují na kvalitu výrobků, inovace, zvyšují se požadavky na technickou náročnost, výkon rozvoj „hmotného produktu“ – kvalita, značka, design, obal, styl zákazníci jsou ochotni za prestižní výrobek zaplatit vyšší cenu pasivní přístup k prodejní politice – marketingová krátkozrakost (= marketing myopia = výrobce se soustředí pouze na výrobek, ne na uspokojování potřeby zákazníka)

10 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 10 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Prodejní podnikatelská koncepce 9 KMK/MARK – 1950 trh se nasycuje – postupné vyrovnávání poptávky s nabídkou vedoucí postavení na trhu začíná mít spotřebitel – možnost výběru z více zaměnitelných výrobků výrobci nechtějí přistoupit na diktát spotřebitelem – prodat, co vyrobím x vyrobit, co mohu prodat výrobci si začínají uvědomovat, že mohou množství prodeje aktivně ovlivnit – vznik nových profesí a typů obchodů spotřebitelé nejsou o výrobku dostatečně informováni – informovat, přesvědčit, přimět k nákupu – reklama, propagace spotřebitel začíná podléhat novým NECENOVÝM faktorům – začíná se rozšiřovat pole pro marketing

11 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 11 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Marketingová podnikatelská koncepce 9 KMK/MARK – dosud nabídka již převyšuje poptávku kupující mají na trhu silnější pozici než prodávající – mohou si vybírat – „trh kupujícího“ výrobci se snaží vyrábět pouze to, co mohou prodat – zaměřit se na zjištění potřeb zákazníka – základ marketingové podnikatelské koncepce základ: poznat trh, navázat se zákazníkem dlouhodobý kontakt – opakovaný prodej, sladit podnikové zájmy s požadavky trhu

12 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 12 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo Vývoj marketingových koncepcí 9 KMK/MARK1 Koncepce společenského marketingu - idea: zvyšovat blahobyt spotřebitele a společnosti + kompromis mezi zisky – uspokojením potřeb – zájmy veřejnosti Sociálně - ekologická marketingová koncepce - idea: ochrana životního prostředí a) ve výrobě – zvýhodňovat ekologické produkty b) u spotřebitele – ochrana před zdraví škodlivými produkty Sociálně - etická marketingová koncepce - idea: marketing vede k komercionalizaci, konzumnímu způsobu života x nutno brát v potaz i globální problémy lidstva Moderní trendy v marketingu

13 1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ 13 Eliška Kubíčková: Kulturní aspekty TV reklamy na pivo 9 KMK/MARK1


Stáhnout ppt "1. VÝVOJ MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ Vývoj marketingových koncepcí Mgr. Eliška Kubíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google