Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Dva přístupy ke stanovení ceny  Nákladový přístup  Marketingový přístup  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Zdroj: Petr Kinský a kol.:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Dva přístupy ke stanovení ceny  Nákladový přístup  Marketingový přístup  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Zdroj: Petr Kinský a kol.:"— Transkript prezentace:

1  Dva přístupy ke stanovení ceny  Nákladový přístup  Marketingový přístup  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

2  Jako prodávající při stanovení ceny musím promyslet: 1. Jestli mi cena přenese dostatečný zisk 2. Jestli si kupující výrobek nebo službu koupí  Podle toho se rozlišují dva přístupy k tvorbě ceny: 1. Nákladový přístup 1. Marketingový přístup

3  Při stanovení ceny si musím nejprve spočítat vynaložené náklady:  Náklady na materiál  Náklady na mzdy  Náklady na energie (elektřina, voda, plyn)  Náklady na opotřebení majetku (např. stroje) Cena se pak stanoví kalkulací: CENA = NÁKLADY + ZISK

4  Podle tohoto principu stanovuji cenu podle poptávky na trhu a podle cen konkurence  Při orientaci podle poptávky na trhu se musím dozvědět jakou cenu je zákazník ochoten zaplatit za mé zboží (např. různé ankety)  Při orientaci na konkurenci musím zjistit ceny svých konkurentů (obchody v blízkosti, internet, tisk atd.)

5  V praxi při stanovaní ceny musím oba přístupy kombinovat:  Pokud stanovím cenu podle nákladového přístupu, musím dále zvážit, jestli výrobek za tuto cenu prodám  Pokud stanovím cenu podle marketingového přístupu, musím dále zvážit, jestli se mi vyplatí za tuto cenu výrobek vyrobit a prodávat  Leasing nebo úvěr - způsob stanovení ceny(www)


Stáhnout ppt " Dva přístupy ke stanovení ceny  Nákladový přístup  Marketingový přístup  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Zdroj: Petr Kinský a kol.:"

Podobné prezentace


Reklamy Google