Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový mix 4 P. Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji Product = výrobek a jeho výrobková politika Product = výrobek a jeho výrobková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový mix 4 P. Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji Product = výrobek a jeho výrobková politika Product = výrobek a jeho výrobková."— Transkript prezentace:

1 Marketingový mix 4 P

2 Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji Product = výrobek a jeho výrobková politika Product = výrobek a jeho výrobková politika Price = cena a cenová politika Price = cena a cenová politika Place = distribuce a distribuční politika Place = distribuce a distribuční politika Promotion = marketingovou komunikací Promotion = marketingovou komunikací

3 4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího. Z hlediska spotřebitele by tedy měl být marketingový mix popsán spíše jako koncepce 4 C. 4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího. Z hlediska spotřebitele by tedy měl být marketingový mix popsán spíše jako koncepce 4 C. Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Dostupnost řešení (convenience) Dostupnost řešení (convenience) Komunikace (communication) Komunikace (communication)

4 Výrobek a jeho životní cyklus Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: jádro, který představuje základní užitný efekt jádro, který představuje základní užitný efekt fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr

5 První vrstva totálního výrobku jádro výrobku – tvoří tržní životnost výrobku = životní cyklus výrobku představuje dobu, po kterou se výrobek prodává na trhu jádro výrobku – tvoří tržní životnost výrobku = životní cyklus výrobku představuje dobu, po kterou se výrobek prodává na trhu Životní cyklus výrobku má 4 fáze: Životní cyklus výrobku má 4 fáze: zavádění zavádění růst růst zralost zralost úpadek úpadek

6 Každá fáze je charakterizována různou výší výdajů, cenou, prodejem, ziskem, distribucí, reklamou atd. Každá fáze je charakterizována různou výší výdajů, cenou, prodejem, ziskem, distribucí, reklamou atd. Těžko se dá určit čas, jak dlouho bude trvat jednotlivá fáze. Těžko se dá určit čas, jak dlouho bude trvat jednotlivá fáze.

7


Stáhnout ppt "Marketingový mix 4 P. Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji Product = výrobek a jeho výrobková politika Product = výrobek a jeho výrobková."

Podobné prezentace


Reklamy Google