Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÝ MIX.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÝ MIX."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÝ MIX

2 Marketingový mix Představuje soubor úkolů a dílčích opatření, které pomáhají uspokojit požadavky zákazníků a firmě dosáhnout svých cílů. Všechny ovlivnitelné faktory, které nějakým způsobem mohou ovlivnit poptávku po výrobku a které rozhodují o jeho úspěchu.

3 V průběhu času byly utříděny
Produkt (Product) Cena (Price) Místo (Place) Komunikace (Promotion)

4

5 Marketingový mix (Cost to the Customer) Čtyři P Čtyři C
PRODUKT (Product) HODNOTA Z HLEDISKA ZÁKAZNÍKA (Customer Value) CENA (Price) NÁKLADY PRO ZÁKAZNÍKA (Cost to the Customer) MÍSTO (Place) POHODLÍ (Convenience) KOMUNIKACE (Promotion) KOMUNIKACE (Communication)

6 9P 6P Packing Partnership Programming 6P 4P People Process

7 Výrobek Je jakýkoliv hmotný statek, služba nebo myšlenka, které se stávají předmětem směny na trhu a je určen k uspokojení lidské potřeby.

8 Pět úrovní výrobku

9 Výrobky

10 Výrobková řada Je skupina výrobků, které spolu těsně souvisí, protože plní podobnou funkci, jsou prodávány stejným skupinám zákazníků, prochází stejnými distribučními cestami a vytváří shodný cenový rozsah.

11 Výrobkový mix Je soubor všech výrobkových řad a položek, které jednotliví výrobci nabízejí ke koupi zákazníků. (Výrobní sortiment)

12 Značka Odlišit zboží, služby určitého výrobce od podobné nabídky konkurence. Usnadňuje vyřizování objednávek. Zabezpečuje právní ochranu jedinečných vlastností, které by konkurenti mohli okopírovat. Pomáhá při segmentaci trhu, při budování firemní image, přilákat soubor věrných a zisk přinášejících zákazníků.

13 Značka výrobce Značka zprostředkovatele Značka kmenová Značka individuální Značka: jméno, barva, písmena, číslice, symbol,znak

14 Silná značka-strategie přítomnosti
Značky, které se vyplatí pěstovat a podporovat (velikost, síla, růstový potenciál) Značky pro více výrobků – vytvořeny na základě myšlenky

15 Vývoj značek je výsledkem součinnosti více faktorů
1) inflace mediálních nákladů, rozdrobení jednotlivých médií 2) rostoucí síla obchodu 3) orientace na vytváření a podporu vztahů důvěry 4) obecný trend ke globalizaci

16 Ochranné známky byl vydán zákon č. 441/2003 Sb. O ochranných známkách - vymezuje pojem ochranné známky - jmenuje důvody pro odmítnutí och.známky - upravuje účinky ochranné známky - je majetkem vlastníka

17 Maloobchodní značky Vlastněné maloobchodními řetězci, pod jejichž jménem se prodává ve vlastní síti - omezují vliv značkových výrobců - prodejci se nemusí dělit o zisk - mají možnost odlišit se od konkurence - vybudovat loajalitu zákazníků k vlastním produktům

18 Výhody pro výrobce Posílí vztah s daným řetězcem
Lépe využije svou výrobní kapacitu Posílí svou vyjednávací schopnost při zalistování položek svého sortimentu v daném řetězci Umožňuje proniknout na zahraniční trhy

19 Značky české kvality

20 Obal Fce komunikační Odlišení výrobku od výrobků konkurenčních
Ochrana výrobku při dopravě, skladování a prodeji před poškozením Vytváří image výrobce

21 Trendy obalů Inteligentní obaly (spojují informační technologie a nové materiály) Inteligentní etikety ukazují čerstvost výrobku změnou barvy Termální obaly


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÝ MIX."

Podobné prezentace


Reklamy Google