Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TRH A CÍLENÝ MARKETING.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TRH A CÍLENÝ MARKETING."— Transkript prezentace:

1 TRH A CÍLENÝ MARKETING

2 Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží

3 Subjekty trhu Domácnosti- kupující i prodávající Podniky Stát

4 Dělení trhů Podle množství druhů Dílčí Agregátní Z hlediska územního
Trh místní Trh národní Trh mezinárodní

5 Podle předmětu koupě a prodeje
Trh výrobků a služeb Trh práce, půdy Trh peněz

6 Dva přístupy podniků na trh
1.Tržně nediferencovaný marketing a) hromadný marketing Jeden výrobek Trh Jeden mix b) Výrobkově diferencovaný marketing Trh Výrobek A Výrobek B Výrobek C Jeden mix

7 2. Cílený marketing Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B
a)Koncentrovaný marketing Jeden nebo více výrobků Segment A Segment B Segment C Jeden mix b)Diferencovaný marketing Mix A Segment A Segment B Segment C Výrobek A Výrobek B Výrobek C Mix B Mix C

8 Etapy cíleného marketingu
Segmentace trhu Tržní zacílení Tržní umístění

9 Segmentace trhu Rozdělení rozsáhlého, různorodé trhu na určitý počet menších homogenních celků, jimž bude možno nabídnout program marketingu „šitý na míru“

10 Výhody segmentace Nástroj rozlišení potřeb spotřebitelů- (přizpůsobení výrobku zákazníkům) Pomocník při vývoji nových výrobků Účelnější vynaložení finančních prostředků firmy Lepší uspokojení potřeb zákazníků Efektivnější komunikace a distribuce Získání konkurenční výhody Snížení nebezpečí konkurenčních válek

11 Požadavky na segmentaci
Velikost Měřitelnost Rozdílnost a homogennost Dostupnost

12 Fáze segmentace trhu Fáze průzkumu Fáze analytická Profilování

13 Kritéria segmentace Geografické Demografické Sociálně ekonomické
Psychologické Specifická- motiv koupě, kupní chování

14

15

16 Tržní zacílení Na 1 segment Na více segmentů
Vyhodnocení: * počet zákazníků, kupní síla * konkurence v segmentu * trendy ve vývoji segmentu * vlastní situace,finanční zdroje

17 Tržní umístění Místo, kam si zákazník výrobek zařadí Positioning
Kde se nachází náš výrobek ve vztahu ke konkurenci Kde chceme, aby se nacházel Co proto musíme udělat Jaké máme zdroje Kdy dosáhneme novou pozici

18

19 Zastoupení typů mezi českými nakupujícími
Typ nakupujících Zastoupení Celková nákupní orientace Ovlivnitelný 15% Moderní (47%) Náročný 16% Mobilní pragmatik Opatrný konzervativec 12% Tradiční /53%) Šetřivý 13% Loajální hospodyňka Nenáročný flegmatik

20


Stáhnout ppt "TRH A CÍLENÝ MARKETING."

Podobné prezentace


Reklamy Google