Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

TRH A CÍLENÝ MARKETING. Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "TRH A CÍLENÝ MARKETING. Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží."— Transkript prezentace:

1 TRH A CÍLENÝ MARKETING

2 Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží

3 Subjekty trhu Domácnosti- kupující i prodávající Podniky Stát

4 Dělení trhů Podle množství druhů 1.Dílčí 2.Agregátní Z hlediska územního 1.Trh místní 2.Trh národní 3.Trh mezinárodní

5 Podle předmětu koupě a prodeje 1.Trh výrobků a služeb 2.Trh práce, půdy 3.Trh peněz

6 Dva přístupy podniků na trh 1.Tržně nediferencovaný marketing a) hromadný marketing Jeden výrobek Jeden mix Trh Výrobek A Výrobek B Výrobek C Trh b) Výrobkově diferencovaný marketing Jeden mix

7 2. Cílený marketing a)Koncentrovaný marketing Jeden nebo více výrobků Jeden mix Segment A Segment B Segment C Výrobek A Výrobek B Výrobek C Mix A Mix B Mix C Segment A Segment B Segment C b)Diferencovaný marketing

8 Etapy cíleného marketingu Segmentace trhu Tržní zacílení Tržní umístění

9 Segmentace trhu Rozdělení rozsáhlého, různorodé trhu na určitý počet menších homogenních celků, jimž bude možno nabídnout program marketingu „šitý na míru“

10 Výhody segmentace Nástroj rozlišení potřeb spotřebitelů- (přizpůsobení výrobku zákazníkům) Pomocník při vývoji nových výrobků Účelnější vynaložení finančních prostředků firmy Lepší uspokojení potřeb zákazníků Efektivnější komunikace a distribuce Získání konkurenční výhody Snížení nebezpečí konkurenčních válek

11 Požadavky na segmentaci Velikost Měřitelnost Rozdílnost a homogennost Dostupnost

12 Fáze segmentace trhu Fáze průzkumu Fáze analytická Profilování

13 Kritéria segmentace Geografické Demografické Sociálně ekonomické Psychologické Specifická- motiv koupě, kupní chování

14

15

16 Tržní zacílení Na 1 segment Na více segmentů Vyhodnocení: * počet zákazníků, kupní síla * konkurence v segmentu * trendy ve vývoji segmentu * vlastní situace,finanční zdroje

17 Tržní umístění Místo, kam si zákazník výrobek zařadí Positioning Kde se nachází náš výrobek ve vztahu ke konkurenci Kde chceme, aby se nacházel Co proto musíme udělat Jaké máme zdroje Kdy dosáhneme novou pozici

18

19 Zastoupení typů mezi českými nakupujícími Typ nakupujícíchZastoupeníCelková nákupní orientace Ovlivnitelný15% Moderní (47%) Náročný16% Mobilní pragmatik16% Opatrný konzervativec12% Tradiční /53%) Šetřivý13% Loajální hospodyňka12% Nenáročný flegmatik16%

20


Stáhnout ppt "TRH A CÍLENÝ MARKETING. Trh Je oblast reality, ve které dochází k výměně činností mezi jednotlivými subjekty prostřednictvím směny zboží."

Podobné prezentace


Reklamy Google