Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ÚVOD DO MARKETINGU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ÚVOD DO MARKETINGU."— Transkript prezentace:

1 ÚVOD DO MARKETINGU

2 Co je to marketing? Reklama Prodej
Proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojení potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.

3 Marketingový mix Charakteristika, značka, jakost, technická úroveň, servis, design, životní cyklus atd. Stanovení ceny, slevy, platební podmínky aj. Odbytové cesty, místo prodeje, velikost a umístění skladů, atd. Propagace/komunikace - reklama, osobní prodej, přímý marketing, podporu prodeje a PR

4 Marketingový mix

5 Proč je důležité znát zákazníka?
Abychom hýbali trhy, musíme nejprve hýbat zákazníky. Pochopíme-li cesty zákazníka, můžeme formovat jeho zkušenost. „Zkušenost zákazníka je příští bitevní pole v konkurenčním boji.“ Jerry Gregoire, CIO, Dell

6 Všichni zákazníci nejsou stejní…
Zákazníků Profitu 20% 80% 80% 20% Paretovo pravidlo

7 …někteří jsou hodnotnější než ti druzí!
8% domácností kupuje 84% objemu prodeje dietní Coly 8% 84% 5 % domácností kupuje 85 % celkového prodeje Levis Jeans 5% 85% 15 % domácností konzumuje 70% celkového prodeje kávy 15% 70%

8 Nesnažíme se zasáhnout maximální množství lidí, snažíme se zasáhnout ty, u kterých se to vyplatí
Potenciál Heavy Direct marketing Medium Mass marketing Light Non-user Zákazníci

9 Poznáváme zákazníky lépe
Kdo jsou, odkud jsou? Proč si vybrali Vaši značku, jaký k ní mají vztah? Jaké mají potřeby? Co mají na značce nejraději a co by chtěli změnit? Která služba jim nesmí chybět? …

10 Průzkum trhu Informace o: Produktech
- konkurenční produkty – užitné vlastnosti, sortiment, obaly, přednosti, nedostatky Konkurenci - kdo je konkurent, sídlo, tržní podíl, používané nástroje,postoj zákazníků k produktům… Zákaznících - kdo je náš zákazník, kde, kdy a jak nakupuje naše výrobky, zvyky, důvody, psycholog.potřeby, obliba značky x kdo není zákazník a proč? Cenách - konkurenční nabídky, letáky, inzeráty, info z výstav, analýza našich cen

11 Zjišťování informací Studiem materiálů – tisk, Internet, zprávy obchodních zástupců… Samostatné zjišťování – dotazování, ankety (obchod, Internet..), vyhodnocování připomínek zákazníků Odd.průzkumu trhu x specializovaná agentura

12 Marketingový plán 1. stav trhu
- podklady ze 4 oblastí: 1. stav trhu - právní předpisy, hospodářská a politická situace, charakteristiky obyvatelstva (vzdělání, zaměstnanost, kupní síla..) 2. výběr segmentu trhu - cílová skupina, skupina s podobnými potřebami - př. věková skupina, pohlaví, povolání, sociální vrstva, - starší – léky, mladší hudba, oblečení, ženy –kosmetika..

13 3. analýza konkurence - mezi srovnatelnými produkty 4. analýza stavu podniku - SWOT analýza, poslání podniku, hlavní cíle - volba strategie = jak budeme na trhu působit - odlišení x pronikání…

14 Příklad úspěšného marketingového mixu
Produkt - zbytky po mletí kávy, „oprášený“ produkt Cena - úroveň Pepsi a Coca-cola Place (distribuce) - točená, restaurace Komunikace - vtipné, zapamatovatelné reklamy


Stáhnout ppt "ÚVOD DO MARKETINGU."

Podobné prezentace


Reklamy Google