Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika."— Transkript prezentace:

1 Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika firmy, řízení firmy) - rozhoduje o budoucím vývoji firmy a proto je důležité marketingové plánování

2 Historie marketingu 1. výrobní koncepce 1. výrobní koncepce (vyrob co nejlevněji a prodáš) 2. výrobková koncepce 2. výrobková koncepce (vyrob co nejkvalitněji a prodáš) 3. prodejní koncepce 3. prodejní koncepce (čím víc reklamy, tím víc prodáš) 4.marketingová koncepce 4.marketingová koncepce ( nejdřív poznej svého zákazníka a jeho potřeby a pak prodáš) 5. sociální marketing 5. sociální marketing (poznej svého zákazníka a zohledni i potřeby společnosti a pak prodáš)

3 Marketingový mix (4P) 1. VÝROBEK 2. CENA 3. PROPAGACE 4. DISTRIBUCE

4 1. VÝROBEK pojetí totálního výrobku životní cyklus výrobku inovace výrobku značka

5 2. CENA cenou můžeme sledovat různé cíle ke stanovení ceny musíme znát náklady, konkurenční ceny, daňové zákony, … metody stanovení ceny – nákladová, podle konkurence, podle hodnoty vnímané zákazníkem

6 3. PROPAGACE podpora prodeje ( vzorky, ochutnávky, reklamní předměty,...) reklama ( televize, internet, rádio, …) prodejní personál ( vyškolené prodavačky, obchodní cestující,...) public relation ( vztahy s veřejností, tiskoví mluvčí, …) přímý marketing ( teleshoping, zásilkový prodej, propagace spojená s okamžitým prodejem,...)

7 4. DISTRIBUCE - cesty zboží k zákazníkovi: přímé nepřímé ( velkoobchody, maloobchody)

8 Prodej = je jednou ze součástí marketingu - činnosti při prodeji : skladování hotových výrobků a zboží plánování prodeje personální zabezpečení prodeje jednání s odběrateli uzavírání kupních smluv vyřizování reklamací...


Stáhnout ppt "Marketing =nauka o trhu -v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici -> ovlivňuje všechny firemní subsystémy ( zásobování, výroba, prodej, ekonomika."

Podobné prezentace


Reklamy Google