Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU. Fáze marketingových filosofií 1880-1930 Výrobní filosofie (product concept ) 1930-1950 Prodejní filosofie.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU. Fáze marketingových filosofií 1880-1930 Výrobní filosofie (product concept ) 1930-1950 Prodejní filosofie."— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU

2 Fáze marketingových filosofií Výrobní filosofie (product concept ) Prodejní filosofie (sales concept ) Marketingová filosofie (marketing concept) Sociálně marketingová filosofie (societal concept )

3 Prodejní koncepce Marketingová koncepce Důraz kladen na produkt Produkt je nejdříve vyroben a pak prodán Orientace na potřeby firmy Nerozlišování zákazníků Krátkodobé plánování Důraz kladen na potřeby zákazníka Přes požadavky zákazníků se určuje výroba Rovnováha mezi orientací na zákazníka a vlastními cíli Cílový trh Dlouhodobé plánování

4 prodejní koncepce podnik produkt prodej a reklama zisk z kvantity prodeje koncepce marketingu trh potřeby zákazníka koordinace veškeré činnosti zisk vyplývající ze spokojenosti zákazníka

5 Marketing zaměřený na uspokojování potřeb zákazníků Reaktivní marketing Anticipativní marketing Marketing utvářející potřeby

6 Od prodejní k marketingové koncepci Fáze modifikace produktů Fáze příbuzných produktů Fáze diverzifikace Malé firmy? Snížení rizika: kooperace s externími dodavateli a partnery,jeden segment

7 Rozdíly v názorech u mkg. koncepce a orientace na výrobu

8

9 Starší neandrtálský marketing je tvořen praktikami:  Ztotožňování marketingu s prodejem  Důraz na získávání zákazníků místo na péči o ně  Snaha o dosažení zisku z každé transakce místo o cílevědomé poskytování hodnoty zákazníkovi v průběhu jeho celého “životního cyklu”  Tvorba cen vycházející z nákladových kalkulací spíše než využití ceny jako diferencovaného marketingového nástroje  Plánování každého komunikač. nástroje odděleně místo integrace marketing. komunikač. nástrojů  Prodej produktu místo snahy o pochopení a uspokojení skutečných potřeb zákazníka

10 Novější přístup: ( Marketing r.2005) Zlepšování znalostí o zákaznících vytvoření databází zákazníků Lepší komunikace se zákazníky Užívání cílenějších médií Integrace marketingové komunikace Větší využívání nových technologií Rozvoj elektronického obchodu

11 Marketing v podniku MKG jako prodejní fce MKG jako doplňující fce MKG jako samostatný útvar s vlastními zaměstnanci Moderní marketingová společnost

12 Marketingový proces ANALÝZA PLÁNOVÁNÍ MARKETINGOVÉ ČINNOSTI KONTROLA

13 Marketingová organizace podle funkcí

14 Marketingová organizace podle skupin výrobků

15 Marketingové problémy většiny podniků Zákazníci jsou stále zkušenější a citlivější na cenu Mají málo času a žádají větší uživatelský komfort Uvědomují si rostoucí vyrovnanost produktů různých dodavatelů Méně jim záleží na značce a snáze akceptují značky distributorů či prodejců a neznačkového zboží

16 Mají vyšší požadavky na služby Vyznačují se klesající loajalitou vůči dodavateli Konkurenti se snadno vyrovnávají jejich cenám Reklama je čím dál dražší a méně efektivní Aby dosáhli potřebného prodeje, poskytují zdarma spoustu nákladných služeb a dodatečných výhod

17 Transformující se podnikové organizace

18


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÝ VÝVOJ ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU. Fáze marketingových filosofií 1880-1930 Výrobní filosofie (product concept ) 1930-1950 Prodejní filosofie."

Podobné prezentace


Reklamy Google