Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Význam informací a dat a znalostí. Data a informace Data - obraz vlastnosti, objektu, vhodně formalizovaný pro přenos, interpretaci, nebo zpracování prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Význam informací a dat a znalostí. Data a informace Data - obraz vlastnosti, objektu, vhodně formalizovaný pro přenos, interpretaci, nebo zpracování prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Význam informací a dat a znalostí

2 Data a informace Data - obraz vlastnosti, objektu, vhodně formalizovaný pro přenos, interpretaci, nebo zpracování prostřednictvím lidí nebo automatů Informace - je význam, který člověk přisuzuje údajům, je součástí komunikačního procesu.

3 Rozděleníinformací Rozdělení informací Interní – o stavu objektu – výroba, finanční situace, personální otázky Externí – z vnějšího prostředí – o situaci na trhu, platné legislativě, výrobních technologiích Důvěryhodnost informací – pravdivost, spolehlivost, dostupnost

4 Zdrojeinformací Zdroje informací Formální informace – knihy, rozhlas, televize, databáze Neformální informace – diskuse

5 Významinformace Význam informace Obsahová charakteristika – přesnost, význam pro danou aplikaci, formát Nástroj pro zvýšení konkurenceschopnosti – připoutání zákazníka, rozvoj podniku, centrální sběr a zpracování

6 Využívánísprávnýchinformací Využívání správných informací efektivní řešení problémů uplatnění informací v cyklu řízení vznik nápadů

7 Znalost znalost je tvořena množinou poznatků spojením s dostupnými daty a informacemi poznatky jsou získány praxí nebo studiem uložení znalostí – expertní systémy, pravidla, modely typy znalostí – tacitní, implicitní, explicitní

8 Znalostní podnik Každá firma, usilující o úspěch v náročnějším podnikatelském prostředí, se především musí vypořádat se základním dilematem: úspěch na trhu je stále závislejší na schopnosti učit se, přesto však se většina lidí učit neumí. (Chris Argyris)

9 Efektivnívyužitíinformací Efektivní využití informací Informace je nutno účelně filtrovat, destilovat, analyzovat a dávat do vzájemných vztahů – Competitive Intelligence (CI)

10 Efektivnívyužitíinformací Efektivní využití informací Competitor Intelligence Customer intelligence Market Intelligence Partner Intelligence Technical Intelligence Business Intelligence

11

12 Efektivnívyužitíinformací Efektivní využití informací Informační zdroje CI –nepublikované zdroje – primární marketingový výzkum –publikované zdroje – tištěné, elektronické –polopublikované zdroje (šedá literatura) – výzkumné zprávy, technické zprávy

13 MýtyCI Mýty CI CI je špionáž – dodržování etické hranice SW pro Business Intelligence je zaveden automaticky – skladování a vyhledávání dat Získávání informací z novin a časopisů CI je drahá – poměr mezi náklady a výnosy Malé podniky nepotřebují CI CI potřebuje spoustu dat – data důležitá

14 Návratnost investic do CI využití vhodných informačních zdrojů kvalita analýzy účinnost komunikace ochraně informací dobrá analýza informačních potřeb

15 Hlavní problémy při zavádění CI definice informačních potřeb vztah lidí k informacím cirkulace informací komunikace informací získávání informací

16 Efektivnívyužitíinformací Efektivní využití informací důležitá vize vytvořit zadání pro vyhledávání a zpracování dat dosažení informačního jádra

17 Využití dat

18 Master Data Mangement - MDM Snížení nekonzistence dat Finanční přínos Lepší IT podpora Korekce chyb při zpracování

19 Hodnota informace Je závislá –na poskytovateli –nutnosti pro příjemce –důvěryhodnosti a použitelnosti –čase a kvalitě

20 Citace M. Dell: „Vezmete-li špatné podnikání a provedete ho on-line, je z toho špatné podnikání on-line.“ Je nutno si stanovit strategický cíl a ten podpořit kvalitně nastavenou datovou podporou.

21 Informační proces Proces zahrnující získávání, zpracování, uchování, zprostředkování a využívání informací ve fyzikálních, biologických a společenských systémech Představuje informační propojení jednotlivých zdrojů – technické, ekonomické, řídící

22 Řídící a řízený systém Subjekt řízení – vliv informace určující cílový stav, informace vytvářející program pro výkon funkce, informace o skutečném stavu Objekt řízení – informace o skutečném stavu, zdroje (suroviny, energie,…) Výsledný produkt funkce objektu řízení


Stáhnout ppt "Význam informací a dat a znalostí. Data a informace Data - obraz vlastnosti, objektu, vhodně formalizovaný pro přenos, interpretaci, nebo zpracování prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google