Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Znalostní zázemí organizace. Nová logika podnikání Propojení se zákazníky Síť vědomostí Umocnění aktiv Konkurenční výhoda.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Znalostní zázemí organizace. Nová logika podnikání Propojení se zákazníky Síť vědomostí Umocnění aktiv Konkurenční výhoda."— Transkript prezentace:

1 Znalostní zázemí organizace

2 Nová logika podnikání Propojení se zákazníky Síť vědomostí Umocnění aktiv Konkurenční výhoda

3 Hlavní koncepce •Učící se organizace (Learning Organization) •Organizace vytvářející znalosti (Knowledge-Creation Company) •Intelektuální kapitál (Intellectual Capital) MANAGEMENT ZNALOSTÍ

4 Učit se po Učit se před Učit se během Cíle Výsledky

5 Management znalostí je systematické, explicitní a záměrné vytváření, obnova a aplikace znalostí, s cílem maximalizovat účelnost a návratnost znalostních aktiv podniku.

6 Učící se organizace je prostředí, kde lidé průběžně rozšiřují svou schopnost dosahovat požadovaných výsledků, kde jsou podporovány nové a tvůrčí způsoby myšlení, kde je vytvořen prostor pro kolektivní aspirace a kde se lidé průběžně učí, jak se společně učit.

7 Schopnost učit se rychleji než konkurenti může být jedinou udržitelnou konkurenční výhodou

8 „Disciplíny“ učící se organizace •Systémové myšlení (Systems Thinking) •Osobní dokonalost (Personal Mastery) •Myšlenkové pochody (Mental Models) •Vytvoření sdílené vize (Building Shared Vision) •Skupinové učení se (Team Learning)

9 •Intelektuální kapitál zahrnuje –Vztahy se zákazníky a partnery –Inovační úsilí –Infrastrukturu organizace –Znalosti a dovednosti pracovníků

10 •Současný management je ovlivňován dvěma směry - nová ekonomika a globalizace. •Rozhodující je vědomost, vzdělání a duševní práce.

11 Změny na podnikové úrovni •Transformace organizačních aktivit na aktivity spojené s kreativitou, tvořivými aktivitami. •Konkurenceschopnost je podmiňována inovacemi. •Vědomosti, jako základní parametr nové ekonomiky, jsou doplňovány postojovým, mentálním a kulturním potenciálem.

12 Požadavky na manažera 21. století •Jsou podmíněny procesy globalizace a internacionalizace. •Změny prostředí vyvolávají změnu požadavků na chování manažerů a jejich kompetence. •Vliv vzdělání, prahových a výkonnostních kompetencí.

13 Charakteristika přelomu tisíciletí •Přesycenost společnosti informacemi. •Informace se staly zbožím. •Nutnost kvalitního zpracování. •Hodnota informace. •Tvorba hodnot řízeným procesem změn - základ podnikání. •Měřítko úspěšnosti - EVA (Economic Value Added).

14 Charakteristika změn prostředí podnikatelských subjektů •Vstup ČR do EU. •Proces globalizace zvýrazňuje rozdíly v myšlení a chování pracovníků a manažerů pocházejících z odlišného kulturního prostředí. •Základním předpokladem úspěchu je tolerance odlišných kultur.

15 Podmínky změny lokálního manažera v globálního •Znalost mezinárodního prostředí podnikatelských subjektů. •Úspěšnost podnikatelského subjektu a znalost trendů vývoje daného odvětví.

16 •Splnění charakteristiky “glocal” (global culture) manažera, který má: –vůdčí a vizionářské schopnosti –je vzorem pro ostatní, –umí realizovat změny, –správně a vhodně komunikuje, –je schopen účinně motivovat, –jedná empaticky a eticky. •Změna modelu 80:20, (znalosti a zkušenosti) : (komunikace a koordinace) na model 20:80 ; (zkušenosti) : (kultura, zvyky, kompetence).

17 Požadavky na kompetence IQ EQ AQ CQ Časové etapy 1. polovina 20.století 2. polovina 20.století 20.století Struktura požadavků na kompetence IQ– schopnosti věcné, odborné a metodické, analytické a systémové, specifické EQ– sociální a osobnostní kompetence, kulturní kompetence AQ– akční kompetence CQ– kreativní inteligence = IQ + EQ + AQ


Stáhnout ppt "Znalostní zázemí organizace. Nová logika podnikání Propojení se zákazníky Síť vědomostí Umocnění aktiv Konkurenční výhoda."

Podobné prezentace


Reklamy Google