Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí Obsah 1.Mikroprostředí 2.Složky mikroprostředí 3.Charakteristika složek mikroprostředí 4.Otázky pro žáky 5.Zdroje.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí Obsah 1.Mikroprostředí 2.Složky mikroprostředí 3.Charakteristika složek mikroprostředí 4.Otázky pro žáky 5.Zdroje."— Transkript prezentace:

1 Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí Obsah 1.Mikroprostředí 2.Složky mikroprostředí 3.Charakteristika složek mikroprostředí 4.Otázky pro žáky 5.Zdroje Obsah 1.Mikroprostředí 2.Složky mikroprostředí 3.Charakteristika složek mikroprostředí 4.Otázky pro žáky 5.Zdroje

2 Firma si vytváří jednotlivá oddělení dle svých potřeb. Jednotlivá oddělení a jejich náplň práce. 1. Mikroprostředí Co znamená pojem Mikroprostředí? Mikroprostředí Vedení firmy - management

3 Finanční analýza Zásobování výroby Lidské zdroje Organizace prodeje výrobků Vývoj nových výrobků Výrobní činnost Vedení firmy - MANAGEMENT Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními. Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními. 2. Složky Mikroprostředí Co tvoří Mikroprostředí? Jednotlivé oddělení Marketingové oddělení Podnik Finanční oddělení Nákupní oddělení Personální oddělení Vývojové oddělení Odbytové oddělení Výrobní oddělení

4 3. Charakteristika složek Mikroprostředí Co je předmětem činnosti finančního oddělení? Sleduje náklady a výnosy. Odhaduje zisk. Plánuje investice na rozvoj firmy. Zajišťuje finanční zdroje. Finanční oddělení

5 Jaké činnosti vykonává nákupní oddělení? Hledá vhodné dodavatele. Vede evidenci dodavatelů. Nakupuje materiál, suroviny. Nese odpovědnost za zásobování. Nákupní oddělení

6 Personální oddělení Čím se zabývá personální oddělení? Vede databázi zaměstnanců. Eviduje žádosti o zaměstnání. Spolupracuje s úřadem práce, agenturami. Kariérní růst zaměstnanců. Personální plánování. Personální oddělení

7 Marketingové oddělení Co je náplní práce marketingového oddělení? Sleduje trh. Marketingové průzkumy. Propagace firmy. Tvorba Image. Řídí komunikaci uvnitř firmy. Marketingové oddělení

8 Zajišťuje nové náměty, nápady. Čím se zabývá vývojové oddělení? Sleduje technologický pokrok. Vyvíjí prototypy nových výrobků. Vývojové oddělení

9 Kontroluje kvalitu výrobků. Jaké jsou hlavní aktivity výrobního oddělení? Realizuje výrobní proces. Poskytuje služby spojené s výrobou. Výrobní oddělení

10 Realizuje prodeje výrobků. Co je předmětem činnosti oddělení odbytu? Organizuje distribuci. Zprostředkovává zahraniční prodej. Odbytové oddělení Komunikuje se zákazníky. Odbytové oddělení

11 Plánování Co je předmětem činnosti managementu? Rozhodování Vedení Management Organizování Kontrola Personalistika Management

12 1. Vyjmenujte složky Mikroprostředí 4. Otázky pro žáky Finanční analýza Zásobování výroby Lidské zdroje Organizace prodeje výrobků Vývoj nových výrobků Výrobní činnost Vedení firmy - MANAGEMENT Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními. Komunikace s trhem. Spolupráce s jednotlivými odděleními. Jednotlivé oddělení Marketingové oddělení Podnik Finanční oddělení Nákupní oddělení Personální oddělení Vývojové oddělení Odbytové oddělení Výrobní oddělení

13 2. Co má na starosti marketingové oddělení? Sleduje trh. Marketingové průzkumy. Propagace firmy. Tvorba Image. Řídí komunikaci uvnitř firmy. Marketingové oddělení


Stáhnout ppt "Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí Obsah 1.Mikroprostředí 2.Složky mikroprostředí 3.Charakteristika složek mikroprostředí 4.Otázky pro žáky 5.Zdroje."

Podobné prezentace


Reklamy Google