Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová. Co je produkt?  … souhrn hmotných a nehmotných atributů zahrnujících balení, barvu, cenu, kvalitu a značku včetně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová. Co je produkt?  … souhrn hmotných a nehmotných atributů zahrnujících balení, barvu, cenu, kvalitu a značku včetně."— Transkript prezentace:

1 SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová

2 Co je produkt?  … souhrn hmotných a nehmotných atributů zahrnujících balení, barvu, cenu, kvalitu a značku včetně služeb a pověsti prodejce, může to být hmotné zboží, služba, místo, osoba nebo myšlenka  … je sumou fyzických, psychologických a sociologických uspokojení

3 Sportovní produkt  … veškeré hmotné a nehmotné statky nabízené k uspokojování přání a potřeb zákazníků pohybujících se v oblasti tělesné výchovy a sportu Například:  prodej členství ve fitklubu  nákup sportovního zboží  prodej reklamy

4 Nabídkový list  musí zaujmout svou estetickou úrovní (papír, tisk, barva, …) Například:  Tradice a úspěchy  Proč investovat do mé TJ/SK – média, akce  Plán sezóny – letošní akce  Nabídka reklamy – oblečení, dresy, zařízení, vybavení, tiskoviny

5

6 Jiné rozdělení dle Pittse, 1994  Prům. segment výkonnostního sportu  jako účastník  jako divák  Prům. segment sportovní produkce  produkty výbavy  produkty tvorby výkonu  Prům. segment propagace sportu  merchanidising  propagační akce  média  sponzoring  dary a podpora

7 Jiné rozdělení dle Čáslavové, 1996  Základní produkty tělesné výchovy a sportu  Produkty vázané na osobnost  Myšlenkové produkty  Produkty v oblasti podmínek a vedlejší produkty  Klasické materiální produkty

8 Vlastnosti sportovního produktu  Subjektivní oceňování  Abstraktnost a nemateriálnost  Nepředvídatelnost  Malá možnost kontroly  Sport jako komplex výkonů  Sport jako veřejné zboží  Neexistuje tržní cena

9 Co ovlivňuje vývoj trhu? – I.  + nových sportů, rekreačních aktivit, fitness  + počtu institucí pro stejné aktivity  + počtu sportovních časopisů  + volného času  + času věnovaného sportu v médiích  + počtu zařízení, akcí, návštěvníků  + výroby zboží  + počtu profi sportů  pohyb od jednoúčelových k multiúčelovým zařízením

10  + různosti populace  + sponzoringu, sport jako obchod  + bezhotovostního prodeje  + vzdělávání ve sportu  + zisku  + technologie ve sportu  + sportu jako produktu  + marketingu  + kompetentnosti v řízení  globalizace sportu Co ovlivňuje vývoj trhu? - II.

11 Marketing sportovního klubu  Současná a budoucí koncepce klubu, realizace činnosti  Ekonomické, sportovní a sociální cíle klubu v čase, směr jejich dosažení prostřednictvím trhu  Nabídka produktů, jejich distribuce, komunikace, cenová politika, finanční politika

12 Marketingový plán prodeje sportovních služeb  Dobře postavená nabídka pro zákazníka  Taktická cenová politika  Vybavení  Informovanost zákazníků  Kvalita personálu  Úroveň komunikace se zákazníky

13 Stanovení ceny služeb dolní hranici tvoří vynaložené náklady, horní hodnota vnímaná zákazníkem  přirážkou  s ohledem na návratnost investic  sledování ceny konkurence


Stáhnout ppt "SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová. Co je produkt?  … souhrn hmotných a nehmotných atributů zahrnujících balení, barvu, cenu, kvalitu a značku včetně."

Podobné prezentace


Reklamy Google