Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing Brigita Stloukalová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing Brigita Stloukalová."— Transkript prezentace:

1 PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing Brigita Stloukalová

2 Funkce a činnosti manažera v TVS Plánování, strategie Organizace práce Personální řízení Vedení a motivace lidí Kontrola Marketing Reklama Sponzorství Legislativa a účetnictví Vedení sportovců

3 Sportovní manažer má tři úrovně: Vedení sportovní činnosti Vedení družstva, příprava závodu, sport ve volném čase, v pracovním procesu, … Řízení TJ/SK Výkonný výbor, sekretář, vedoucí tréninkového střediska, hospodář, … Podnikatelský sektor Výroba sportovních potřeb, placené služby, reklamní agentury, …

4 Systém TVS v ČR Státní zastupitelská a výkonná sféra Vláda ČR Parlament Státní správa pro TVS MŠMT Spolková TVS ČOV ČSTV, ATJSK ČOS, … Podnikatelská sektor Neorganizo- vané aktivity Obchodní společnosti Výroba TVS zařízení Kraje, regiony Obce

5 Plánování = stanovení cílů a prostředků k jejich dosažení Výsledkem je plán, který odpovídá na 2 hlavní otázky: 1. ČEHO chceme dosáhnout 2. JAK toho chceme dosáhnout

6 Cíle = vyjadřují žádoucí stav, kterého chce naše organizace dosáhnout definujeme je postupně od obecných ke konkrétním

7 Schéma hierarchie cílů Taktické plánování Cíle jednotlivých oblastí Cíle organizačních článků Strategické plánování Obecné cíle Strategické cíle Operativní plánování Cíle pracovišť Cíle jednotlivců

8 Strategie = dlouhodobý rozvojový program a způsob činnosti jak udržet a zlepšit pozici v konkurenci? jak se chovat na trhu, kde je volné místo? které služby poskytovat? jakou strukturu organizace zvolit? jak se chovat ke konkurenci? jak rozvíjet činnost? jakou zvolit finanční strategii? …

9 Fáze tvorby strategického plánu 1.Analýza výchozí situace (SWOT, STEP) 2.Stanovení vize 3.Formulace cílů 4.Formulace strategie 5.Realizace strategie 6.Kontrola

10 SWOT = analýza vnějšího i vnitřního prostředí organizace S = strenghths, tj. vnitřní silné stránky W = weaknesses tj. vnitřní slabé stránky O = opportunities, tj. příležitosti na trhu, také vnější silné stránky T = threats, tj. ohrožení, také vnější slabé stránky

11 ÚKOL a)definujte vizi svojí „fiktivní“ organizace b)vymezte její poslání c)udělejte SWOT analýzu své organizace

12


Stáhnout ppt "PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing Brigita Stloukalová."

Podobné prezentace


Reklamy Google