Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ÚVOD Management a marketing

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ÚVOD Management a marketing"— Transkript prezentace:

1 ÚVOD Management a marketing
Brigita Stloukalová

2 Národní hospodářství Ziskový sektor Neziskový sektor Veřejný Neveřejný Domácnosti

3 Neziskové organizace Právnické osoby Nepodnikají
Netvoří zisk – není to jejich cílem Cílem je přímý užitek nebo poskytování služby Uspokojují konkrétní potřeby občanů Mohou být financovány z veřejných rozpočtů Členství je dobrovolné

4 Typy neziskových organizací
Zájmová sdružení právnických osob Politické strany a politická hnutí Státem uznávané církve a náboženské spol. Nadace a nadační fondy Obce Organizační složky státu a územních samosprávných celků Příspěvkové organizace Státní fondy Obecně prospěšné společnosti Veřejné vysoké školy Občanská sdružení

5 Členění neziskových organizací
I. Vzájemně prospěšné (soukromoprávní org.) Občanská sdružení, profesní komory II. Veřejně prospěšné (soukromoprávní org.) Nadace, politické strany, církve III. Organizační složky, příspěvkové organizace, samosprávné územní celky (veřejnoprávní org.) Kraje, obce, vězeňská služba, grantová agentura, ústavní soud, nejvyšší kontrolní úřad IV. Ostatní veřejnoprávní organizace ČRo, ČT, ČNB, VZP, státní podnik, veřejná vysoká škola, státní fondy V. Obchodní společnosti (soukromoprávní org.) Akciové společnosti, s.r.o., družstvo

6 Finanční zdroje II. Zvláštní zdroje pro některé z:
I. Obecně jsou to výnosy z: vlastní činnosti prodeje či pronájmu reklam darů, dědictví, od sponzorů příspěvků z veřejných rozpočtů (dotace) II. Zvláštní zdroje pro některé z: členských příspěvků příspěvků dobrovolných dárců poplatků a pokut vklady zakladatelů

7 VIZE předpoklad uplatnění org.
první krok předpoklad uplatnění org. předpoklad vytvoření strategie a projektu org. = základní orientace org., čím chce být, kam chce směřovat dlouhodobá budoucnost krátká, srozumitelná

8 POSLÁNÍ odlišuje „moji“ org. od těch ostatních s podobným zaměřením
důvod existence odlišuje „moji“ org. od těch ostatních s podobným zaměřením východisko pro plánování v org. = soubor potřeb, které příslušná organizace uspokojuje výstižné konkrétní

9 příklady vizí a poslání
chceme, aby plavání bavilo žáky i učitele naším posláním je výuka plavání netradičními metodami s důrazem na pozitivní prožitek plavání je součást pohybového režimu naším posláním je výuka plavání v co nejrozsáhlejším měřítku s důrazem na oblast zdraví chceme být nejlepší naším posláním je uspokojování potřeby maximálního výkonu vybraných plavců

10 ÚKOL definujte vizi svojí „fiktivní“ organizace vymezte její poslání
NASTUDUJTE SI SAMI: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 3. Základní pojmy a vývoj managementu. Str


Stáhnout ppt "ÚVOD Management a marketing"

Podobné prezentace


Reklamy Google