Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cenová strategie Eduard Andráši. Cena Cena je vlastně vyjádřením "hodnoty" zboží nebo služby, která je dána faktickou i psychologickou užitečností, eventuálně.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cenová strategie Eduard Andráši. Cena Cena je vlastně vyjádřením "hodnoty" zboží nebo služby, která je dána faktickou i psychologickou užitečností, eventuálně."— Transkript prezentace:

1 Cenová strategie Eduard Andráši

2 Cena Cena je vlastně vyjádřením "hodnoty" zboží nebo služby, která je dána faktickou i psychologickou užitečností, eventuálně společenským významem produktu zpravidla bývá poměřována penězi.

3 Cena vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka je nejdůležitějším, i když ne jediným činitelem, který ovlivňuje poptávku jako jediná vytváří příjmy podniku její stanovení je klíčovým rozhodnutím z hlediska času představuje nejpružnější proměnnou

4 Rozhodování o cenách Při stanovení ceny je třeba zvažovat celou řadu protichůdných faktorů Z nichž jedny tlačí cenu dolů a jiné nahoru Hledáme tedy kompromis mezi nimi –Externí faktory –Interní

5 Rozhodování o cenách Externí faktory Interní faktory - charakter trhu - marketingové cíle firmy - charakter poptávkyRozhodování - strategie marketingového mixu - konkurenceo- náklady - další faktorycenách - začlenění tvory ceny do organizace

6 Externí faktory Charakter trhuPoptávka po výrobku vyjadřuje zpravidla horní hranici ceny Různe druhy trhu se vyznačují různým postavením ceny v životě firmy ve vztahu ke konkurenci

7 Externí faktory Charakter poptávkyRůzná výše ceny se může promítnout v různé poptávce Reakce poptávky na změnu ceny se vyjadřuje pomocí koeficientu cenové pružnosti poptávky

8 Externí faktory KonkurenceZákazníci posuzují cenu také ve vztahu k porovnatelným výrobkům Strategie vysokých cen a vysokého zisku může přilákat konkurence ke vstupu na trh

9 Externí faktory Další faktoryFaktory zvyšující cenu: -inflace, úrokové sazby, státní správa Jak působí vyšší cena na okolí: - jaká bude reakce na změnu ceny

10 Interní faktory Marketingové cíle firmy Přežití Tvorba příjmů Pokrytí nákladů Zisk Investice Podíl na trhu Spokojenost zákazníka

11 Interní faktory Strategie marketingového mixu Cena musí být koordinována s ostatními nástroji marketingového mixu Změna jednoho se promítne na druhém

12 Interní faktory NákladyPředstavují dolní hranici ceny Náklady na výrobu, distribuci a prodej

13 Interní faktory Začlenění tvorby ceny do organizace Menší firmy – rozhoduje vrcholový management Větší firmy – manageři divizí

14 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

15 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Přežití Maximalizace běžného zisku Maximalizace tržního podílu Strategie Cena za mimořádnou kvalitu

16 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

17 Postup tvorby ceny Odhad poptávkyVětšinou platí nepřímá úměra mezi cenou a poptávkou Cenová pružnost poptávky - pružná - nepružná

18 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

19 Postup tvorby ceny Odhad nákladůCena musí pokrýt veškeré náklady Spodní hranice ceny Celkové náklady se skládají z nákladů fixních

20 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

21 Postup tvorby ceny Rozbor cen konkurence Ceny konkurentů mohou být velmi dobrým vodítkem Získání ceníku Průzkum souboru spotřebitelů

22 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

23 Postup tvorby ceny Metody cenové tvorby Nákladově orientovaná tvorba Analýza nulového bodu Cena orientovaná na zákazníka Následování ceny konkurence

24 Metody cenové tvorby Nákladově orientovaná tvorba Nejjednodušší metoda Stanovení ceny přirážkou Jednoduchost Neuvažuje realitu v poptávce, ignoruje konkurenci cena N. na dopravu režie marketing N. na vývoj

25 Metody cenové tvorby Analýza nulového boduu Zjištění ceny, při nichž dosáhneme nulových zisků

26 Metody cenové tvorby Cena orientovaná na zákazníka Zohlednění hodnoty, kterou zboží přisuzuje spotřebitel Nejsou důležité výrobní náklady, ale představa zákazníka

27 Metody cenové tvorby Následování ceny konkurence Nezávisí na poptávce ani na nákladech Orientace na cenu v oboru Orientace na cenového vůdce

28 Postup tvorby ceny Upřesnění poslání ceny Odhad poptávky Odhad nákladů Rozbor cen konkurence Metody cenové tvorby Stanovení ceny

29 Postup tvorby ceny Stanovení výsledné ceny Systém cenových úlev Cenová diference Psychologicky orientované ceny Propagační tvorba ceny Geograficky orientované ceny

30 Cenové startegie

31 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Cenová strategie Eduard Andráši. Cena Cena je vlastně vyjádřením "hodnoty" zboží nebo služby, která je dána faktickou i psychologickou užitečností, eventuálně."

Podobné prezentace


Reklamy Google