Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stanovení ceny v marketingu. Proces stanovení ceny  Upřesnění poslání a cílů při stanovení ceny  Odhad poptávky  Odhad nákladů  Rozbor cen konkurence.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stanovení ceny v marketingu. Proces stanovení ceny  Upřesnění poslání a cílů při stanovení ceny  Odhad poptávky  Odhad nákladů  Rozbor cen konkurence."— Transkript prezentace:

1 Stanovení ceny v marketingu

2 Proces stanovení ceny  Upřesnění poslání a cílů při stanovení ceny  Odhad poptávky  Odhad nákladů  Rozbor cen konkurence  Metody stanovení ceny  Konečná strategie stanovení ceny

3 1.Cíle stanovení ceny  Zisk  Maximalizace zisku  Tržní podíl  Růst objemu prodeje  Návratnost investic  Špičková kvalita výrobku  Přežití  Jiné cíle

4 2.Odhad poptávky  Poptávková fce neelastická  Poptávková fce elastická P1 P1 P1 P1 P2 P2 P2 P2 Q1 Q2 Q1 Q2 Q1 Q2 Q1 Q2

5 Faktory působící na citlivost zákazníků  Vliv jedinečné hodnoty  Vliv povědomí o náhradě  Vliv obtížného porovnání  Vliv celkových výdajů  Vliv kvality  Celkový užitek

6 Měření poptávky  Statistické analýzy z minulých let  Laboratorní podmínky  Dotazování respondentů  Platí: %změna požadovaného množství % změna ceny % změna ceny

7 Stavy poptávky  Negativní poptávka  Nulová poptávka  Klesající poptávka  Nepravidelná poptávka  Plná poptávka  Nadměrná poptávka  Nezdravá poptávka

8 3.Odhad nákladů 4. Rozbor cen konkurence

9 5. Metody stanovení ceny  Nákladová  Poptávková  Na základě cen konkurence  Podle vnímané hodnoty zákazníkem  S ohledem na návratnost investic  Se zřetelem na uzavření kontraktu

10 6. Konečná strategie stanovení ceny  Sladění s ostatními mkg. nástroji  Závislost na fázi životního cyklu výrobku str.skimming str.skimming str. pronikání str. pronikání Ceny výrobních skupin Diskriminační ceny

11 Slevy  Srážka při platbě  Množstevní sleva  Sezónní sleva  Funkční sleva  Prémie  Platba na protiúčet


Stáhnout ppt "Stanovení ceny v marketingu. Proces stanovení ceny  Upřesnění poslání a cílů při stanovení ceny  Odhad poptávky  Odhad nákladů  Rozbor cen konkurence."

Podobné prezentace


Reklamy Google