Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cena v pojetí marketingu Obsah 1.Cena a její význam v marketingu 2.Marketingový postup tvorby cen 3.Metody tvorby cen 4.Strategie stanovení ceny 5.Otázky.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cena v pojetí marketingu Obsah 1.Cena a její význam v marketingu 2.Marketingový postup tvorby cen 3.Metody tvorby cen 4.Strategie stanovení ceny 5.Otázky."— Transkript prezentace:

1 Cena v pojetí marketingu Obsah 1.Cena a její význam v marketingu 2.Marketingový postup tvorby cen 3.Metody tvorby cen 4.Strategie stanovení ceny 5.Otázky pro žáky Obsah 1.Cena a její význam v marketingu 2.Marketingový postup tvorby cen 3.Metody tvorby cen 4.Strategie stanovení ceny 5.Otázky pro žáky

2 1. Cena a její význam v marketingu CENA Hodnota výrobku vyjádřená penězi. Jaký význam má cena v marketingu? Co to je cena? CENA Ovlivňuje spotřebitele Symbol kvality Zajišťuje zisk

3 2. Marketingový postup tvorby cen Postup tvorby cen Jaký postup tvorby cen realizují firmy v praxi? 4. Určí se výše ceny 1. výrobku. 1. Určí se cenové cíle. 3. Vypočítá se výše nákladů. 2. Zvolí se strategie. 5. Naplánují se cenové slevy.

4 3. Metody tvorby cen 1. Ekonomické hledisko – CENA TRŽNÍ ROVNOVÁHY Je výsledkem střetu nabídky a poptávky. Jaké metody tvorby cen v marketingu používáme? Platí na trhu dokonalé konkurence. V marketingu je pouze teoretickým východiskem.

5 2. Cena odvozená dle výše nákladů -NÁKLADOVÁ Sečteme všechny náklady na výrobu, prodej a propagaci. Jak zjistíme nákladovou cenu? Připočítáme výši MARŽE – ZISK VÝROBCE. NÁKLADOVÁCENA Stanovíme cenu KONEČNOU.

6 3. Ceny odvozené od průzkumu trhu Ekonomických, technologických aj.faktorů. Průzkum trhu Ceny odvozené od průzkumu konkurence. Ceny zjištěné průzkumem spotřebitele. Průzkum trhu realizujeme průběžně.

7 Získáme ceník konkurence. Jaké druhy cen lze průzkumem trhu stanovit? Fiktivní zákazník zakoupí výrobky konkurence. Ceny odvozené od konkurence Porovnáme možnosti naší firmy a stanovíme CENU KONEČNOU. Veřejným míněním zjištěným průzkumem náhodných spotřebitelských segmentů.

8 Firma realizuje průzkum trhu. Spotřebitele rozdělí do skupin – segmentů. DIFERENCOVANÉ CENY. Pro každý výrobek určený do jednotlivých segmentů stanoví individuální cenu. Ceny zjištěné průzkumem spotřebitele

9 Výše ceny se sníží od cenového stropu o jednotku dolů např. místo 1500,- kč ,- kč. PSYCHOLOGICKÁ CENA tzv. baťovská cena. Cena má na spotřebitele působit dojmem nižším než ve skutečnosti je. Psychologická cena Co je psychologická cena?

10 Zákazník posoudí hodnotu výrobku dle užitku, který mu přináší. Úspora času. Cena stanovená dle užitku spotřebitele Jak určíme cenu podle užitku spotřebitele? Prestiž spotřeby. Všestrannost využití výrobku. Užitek

11 Prodávající stanoví cenu vysokou. DIALOGOVÁ CENA tzv. smluvní cena. Kupující požaduje cenu nízkou. Dialogová cena Jak se tvoří dialogová cena cena? Cenový práh. Cenový strop. Výsledná cena vzniká vzájemnou dohodou Prodávající cenu snížil.Kupující cenu zvýšil.

12 4. Strategie stanovení cen Jaké strategie stanovení cen v marketingu používáme? CENOVÉ STRATEGIE Strategie vlivu kvality na cenu. Strategie proniknutí na trh. Strategie smetánkové ceny.

13 Firma stanoví vysokou cenu MAXIMALIZACE ZISKU. Smetánková cena Co znamená strategie smetánkové ceny? Firma má nový výrobek Vysoké kvality. Dlouhé životnosti. Vyrobený novou technologií. Jedinečného designu. Vysoké náklady.VYSOKÁ CENA

14 Firma stanoví nízkou cenu VÝHODA PŘED KONKURENCÍ. Cena proniknutí Co si představíte pod pojmem strategie proniknutí na trh? Firma má nový výrobek Nekryje všechny náklady výroby. Je stanovena CENA NÍZKÁ tzv. zaváděcí cena. Výrobce snižuje náklady výroby. Firma získá velký podíl trhu.

15 Cena výrobku by vždy měla odpovídat kvalitě výrobku. Cena odvozená od kvality Co znamená strategie vztahu cena/ kvalita? Firma má nový výrobek Firma vychází z předpokladu: Nízká kvalita VYSOKÁ CENAVysoká kvalita NÍZKÁ CENA

16 5. Otázky pro žáky Postup tvorby cen 4. Určí se výše ceny 1. výrobku. 1. Určí se cenové cíle. 3. Vypočítá se výše nákladů. 2. Zvolí se strategie. 5. Naplánují se cenové slevy. 1. Vyjmenujte marketingový postup firem při tvorbě cen.

17 Zákazník posoudí hodnotu výrobku dle užitku, který mu přináší. Úspora času. Cena stanovená dle užitku spotřebitele 2. Jak určíme cenu podle užitku spotřebitele? Prestiž spotřeby. Všestrannost využití výrobku. Užitek


Stáhnout ppt "Cena v pojetí marketingu Obsah 1.Cena a její význam v marketingu 2.Marketingový postup tvorby cen 3.Metody tvorby cen 4.Strategie stanovení ceny 5.Otázky."

Podobné prezentace


Reklamy Google