Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín. Sportovní marketing „klasická definice MK“ předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka „ definice sportovního.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín. Sportovní marketing „klasická definice MK“ předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka „ definice sportovního."— Transkript prezentace:

1 Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín

2 Sportovní marketing „klasická definice MK“ předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka „ definice sportovního MK“ (B.G.Pitts, D.K.Stotlar) navrhování a zdokonalování činností pro výrobu, oceňování, propagaci a distribuci sportovního produktu tak, aby se uspokojovaly potřeby a přání zákazníků

3 Marketingové prostředí Sportovní subjekt konkurence Ekonomické vlivy Politické vlivy Sociální prostředí Právní prostředí Technologické trendy Spolupracující subjekty

4 Sportovní produkt výkonnostní sport - Sport (profesionální, amatérský, zaměstnanecký, zájmový …) - Členství ve sportovní organizaci - Činnost sportovní organizace - Využití volného času - Vzdělávání ve sportu - Fitness - Wellness - Divácké služby - …..

5 Sportovní produkt Sportovní produkce - Produkty výbavy - Vybavení - Výstroj - Výzbroj - Oblečení - …. - Produkty tvorby výkonu - Trenéři - Medicínská péče - Stravovací péče - Sportovní zařízení - ….

6 Sportovní produkt Propagace sportu - Propagační akce - Media - Podpora značky - Sponzoring - Reklama - Dary - …..

7 Sportovní produkt Charakteristické vlastnosti Subjektivnost oceňování Abstraktnost a nemateriálnost Nepředvídatelný vývoj Malá možnost kontroly kvality a složení Těžko stanovitelná tržní cena Sport jako veřejné zboží

8 Sportovní produkt Ovlivňující faktory Nové a rozdílné sporty, rekreační aktivity, fitness a wellness Nárůst institucí nabízející podobné nebo stejné produkty Nárůst mediální podpory (časopisy, televizní kanály …) Nárůst volného času a ochoty do něj investovat Fitness-boom (svět léta, ČR – 90. léta) Participace účastníků na sportovních akcích (závody pro neregistrované …) Vývoj sportovního zboží pro cílové skupiny Sport jako obchodní produkt (hráči, reklama, ….) Vzdělávání zaměřené na sportovní problematiku Sportovní značky, technologie, sportovní vzory ….

9 Sportovní marketing Analýza trhu a situace Zákazníci (aktivní, pasivní, diváci), produkty, podmínky realizace, konkurence, předpokládaný vývoj Stanovení strategických cílů Sportovní cíle, ekonomické cíle, společenské cíle, strategie produktu, cenová strategie, „práce se zákazníkem“ Marketingový mix Komunikace, distribuce, užitek pro zákazníka, cenová politika, společenská prospěšnost, finanční politika

10 Sportovní reklama Funkce reklamy – informační, přesvědčovací, připomínací Sportovní reklama - reklama se sportovními motivy Plakáty a letáky na akce Zpravodajství ze zápasu Televizní přenos - reklama s využitím specifických medií komunikace Dresy a sportovní oděvy Startovací čísla Hrací plochy, mantinely … Sportovní nářadí a náčiní Výsledkové tabule

11 Sportovní reklama

12 Sportovní sponzoring Komunikační a marketingový nástroj, který spočívá v jasném vymezení a kompenzaci výkonů sponzora a protivýkonů sponzorovaného. Sponzorování jednotlivých sportovců Sponzorování sportovních týmů Sponzorování sportovních akcí Sponzorování sportovních klubů Sponzorování sportovních svazů a soutěží

13 Sportovní sponzoring Důvody sponzorování: Zvyšování popularity a známosti jména firmy Propagace image firmy Získávání nových zákazníků Neutralizace konkurenční reklamy Společenské kontakty …..

14 Sportovní sponzoring Nabídka pro sponzora – sponzorský balíček – sponzorská smlouva Nabídka výkonů pro sponzora Sponzorský balíček – písemně dokumentován a doložen cenou Generální – exkluzivní sponzor (veškeré protivýkony) Hlavní sponzor (nejatraktivnější protivýkony) Kooperační – vedlejší sponzor Cena balíčku Velikost akce, organizace Rozsah aktivit a atraktivita Počet sponzorů Počet diváků a zájem medií Cit pro věc

15 Sportovní marketing Obsah sponzorských výkonů Sportovní produkty (cvičení, prostory, akce, vzdělávání, výkony, propagace) Reklamní produkty (dresy, oblečení, náčiní, tabule, stadiony, mantinely …) Společenské činnosti (lože, parkovací místa, účast na akcích, VIP prostory, oslavy …) Image sportu a organizace ( tradice, filozofie, životní styl …)


Stáhnout ppt "Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín. Sportovní marketing „klasická definice MK“ předvídání, ovlivňování a uspokojování potřeb zákazníka „ definice sportovního."

Podobné prezentace


Reklamy Google