Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

9.Komunikace. 9.1 Vymezení marketingové komunikace  Komunikace – výsledek jakékoliv akce (fyzické, slovní, písemné), která zabezpečuje přenos informací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "9.Komunikace. 9.1 Vymezení marketingové komunikace  Komunikace – výsledek jakékoliv akce (fyzické, slovní, písemné), která zabezpečuje přenos informací."— Transkript prezentace:

1 9.Komunikace

2 9.1 Vymezení marketingové komunikace  Komunikace – výsledek jakékoliv akce (fyzické, slovní, písemné), která zabezpečuje přenos informací mezi dvěma subjekty  Marketingová komunikace – smyslem sdělení je navázat kontakt a být pochopen, zapamatován a stát se uvěřitelným

3 9.2 Prvky komunikačního procesu OdesílatelKódováníSdělení Dekódování Příjemce ReakceZpětná vazba Média Šum

4 9.3 Strategické cíle marketingové komunikace  Tvorba vědomí  Bez znalosti výrobku a značky nelze prodat výrobek  Zavádění nového výrobku (značky) na trh, vstup na nové trhy  Budování pozitivního image  Pokud výrobky (značky) mají pro zákazníka rozlišitelnou image, zákazníka lépe chápe hodnotu, která je mu nabízena  Identifikace potencionálních zákazníků  Prostřednictvím komunikace je možné identifikovat zájem zákazníků o výrobek (značku) – moderní technologie  Budování vztahů v rámci distribučního kanálu  Výrobci spolupracují s obchodníky na komunikaci se zákazníky  Udržení zákazníků  Věrní zákazníci představují hodnotu pro jakoukoliv firmu

5 9.4 Komunikační mix  Reklama – placená forma neosobní prezentace výrobků nebo služeb identifikovaným sponsorem  Osobní prodej – ústní prezentace výrobků nebo služeb s potencionálním nakupujícím za účelem prodeje  Podpora prodeje – krátkodobé nebo dlouhodobé podněty pro povzbuzení prodeje výrobků neb služeb  Public relations – budování dobrých vztahů s jednotlivými typy veřejnosti za účelem získání příznivé publicity pro společnost  Direct marketing – používá přímé formy komunikace se zákazníky, má interaktivní charakter

6 9.4.1 Nástroje reklamy  noviny (denní tisk)  časopisy  televize  direct mail  rozhlas  outdoor – vnější reklama (billboardy, city light – reklama na zastávkách)  Kinoreklama  internet

7 9.5 Kategorizace instrumentů marketingové komunikace  Imageová nebo tématická komunikace : TV, rozhlas, noviny, časopisy, kinoreklama, reklama na pohyblivých nosičích, billboards  Akční komunikace : Letáky Reklama v místě prodeje Reklama na výrobcích Kupóny Spotřebitelské soutěže Výstavy, veletrhy line below above BTL ATL

8 9.6 Marketing mix a integrovaná marketingová komunikace C FA B E D A=firemní reklama B=prodejní komunikace C=distribuce, logistika, oceňování, inovace D=vztahy s veřejností E=výrobková publicita, corporate identity, sponzorství F=tradiční reklama v masmédiích Marketing Public relationsMarketingová komunikace Reklama


Stáhnout ppt "9.Komunikace. 9.1 Vymezení marketingové komunikace  Komunikace – výsledek jakékoliv akce (fyzické, slovní, písemné), která zabezpečuje přenos informací."

Podobné prezentace


Reklamy Google