Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305."— Transkript prezentace:

1 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305

2 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 2 Prostředí  souhrn okolností, ve kterých někdo žije nebo se něco děje ovlivnitelné, neovlivnitelné vnitřní, vnější mikropostředí, mezoprostředí, makroprostředí

3 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 3 Prostředí z hlediska místa Vnitřní organizační struktura technické vybavení technologie kvalifikace pracovních sil značka a jméno firmy úroveň mamagementu Vnější mikroprostředí (mezoprostředí) makroprostředí

4 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 4 Marketingové prostředí firmy Vnitřní prostředí firmy konkurence dodavatelé zákazníci Mezoprostředí Makroprostředí demografie politika ekonomika věda a technika právo kultura zprostředkovatelé finanční instituce veřejnost distributoři Vnější prostředí firmy

5 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 5 Vnitřní prostředí organizační struktura, management oddělení marketingu  funkce komunikační a informační (nástroje marketingových komunikací)  funkce koordinační  funkce analytická oddělení technického rozvoje, finanční prostředky – přerozdělování výroba – jakost Ovlivnitelné faktory Nejlépe – kvalifikace PS, technologie Nejhůře – organizační strukturu, značku, jméno, zaměření

6 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 6 Vnější prostředí - mezoprostředí konkurenční prostředí  nutné se odlišit (výrobkem, konstrukcí, designem, kvalitou, cenou, reklamní kampaní, místem prodeje atd.) kooperace  dodavatelé, distributoři, zprostředkovatelé, finanční instituce, firmy poskytující marketingové služby zákazník  domácnosti, podniky, organizace, vládní organizace veřejnost  místní komunita, zájmové skupiny, média, zaměstnanci, široká v.  ve velkých společnostech – public relations pro komunikaci s veřejností

7 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 7 Vnější prostředí - makroprostředí Celosvětové trendy: globalizace  odstraňování obchodních překážek, regionální integrace, technologické změny (doprava, komunikace), deregulace finančních trhů regionalizace a lokalizace  EU, NAFTA, ASEAN, Silicon valley, Veneto v Itálii apod. národní kultury informační technologie masová kustomizace  jedinec = trh reengineering  outsourcing, integrace dodavatelů apod.

8 2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ 8 Vnější prostředí - makroprostředí ekonomické prostředí  kupní síla, poptávka hospodářská politika  fiskální, monetární, důchodová, vnější obchodní a měnová demografické prostředí  věk, pohlaví, vzdělání, migrace přírodní prostředí  zdroje, poškozování životního prostředí technologie a technika politicko-právní prostředí – legislativa kulturní a sociální prostředí


Stáhnout ppt "2. MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U10-305."

Podobné prezentace


Reklamy Google