Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úvod do marketingu. Co je to marketing ?  Marketing je společenský a manažerský proces, prostřednictvím kterého jednotlivci a skupiny získávají to, co.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úvod do marketingu. Co je to marketing ?  Marketing je společenský a manažerský proces, prostřednictvím kterého jednotlivci a skupiny získávají to, co."— Transkript prezentace:

1 Úvod do marketingu

2 Co je to marketing ?  Marketing je společenský a manažerský proces, prostřednictvím kterého jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují, tvorbou a vzájemnou směnou výrobků a hodnot

3 Koncepce marketingu obecné potřeby konkrétní potřeby směnavýrobky poptávka trhy transakce

4 Elementy marketingu  Obecné potřeby – stav pocítěného nedostatku, potřeby vystupují v různých hierarchických úrovních  Konkrétní potřeby – forma potřeb je ovlivněna kulturními vlivy a osobností člověka  nepochopení rozdílu mezi obecnými a konkrétními potřebami vede k marketingové krátkozrakosti

5 Elementy marketingu  Poptávka – lidé mají neomezené potřeby, ale mají omezené zdroje, proto si vybírají výrobky, které jim přináší největší míru uspokojení za jejich peníze, zákazníci se dívají na výrobek jako na soubor užitných hodnot

6 Typy poptávky  negativní – většina zákazníků na trhu výrobek nemá v oblibě a chce se mu vyhnout  nulová – nezájem o výrobek  latentní – zákazníci mají potřebu, která není uspokojena žádným z doposud existujících výrobků

7 Typy poptávky  klesající – trendový, sezónní nebo cyklický proces, marketer musí najít příčiny a snažit se poptávku restimulovat (oživit)  nepravidelná – sezónní, denní nebo hodinové výkyvy  naplněná – velikost poptávky, která je řiditelná  přeplněná – řešení demarketing

8 Elementy marketingu  Výrobek – je cokoliv, co může uspokojit lidskou potřebu  kromě zboží a služeb se může jednat o osoby, místa, organizace, činnosti a myšlenky  Směna – je procesem získání požadovaného objektu nabídnutím něco jiného na oplátku

9 Elementy marketingu  transakce – peněžní vyjádření směny A A B B X Y X Y výrobek peníze (peněžní) výrobek (barterová) Y Y

10 Elementy marketingu  Trh – je soubor skutečných a potenciálních zákazníků RybářLovec HrnčířFarmář RybářLovec HrnčířFarmář RybářLovec HrnčířFarmář Obchodník samozásobení Decentralizovaná směna Centralizovaná směna

11 Konkurenční koncepce  Výrobní koncepce  Výrobková koncepce  Prodejní koncepce  Marketingová koncepce  Sociálně marketingová koncepce

12 Výrobní koncepce  nejstarší koncepce  „zákazníci budou favorizovat výrobky, které jsou cenově a distribučně dostupné“  vhodná ve dvou situacích : poptávka po výrobku je vyšší než nabídka výrobní náklady jsou vysoké a zlepšená produktivita je může pomoci snížit  Příklad : Ford (model T), TI

13 Výrobková koncepce  zákazníci budou favorizovat výrobky, které nabízí nejvyšší kvalitativní a výkonové parametry a proto by společnost měla usilovat o nepřetržitý inovační proces  výrobková koncepce vede k marketingové krátkozrakosti

14 Prodejní koncepce  zákazníci nenakupují výrobky, dokud společnost nevynaloží intenzivní prodejní a reklamní úsilí  Prodejní koncepce se týká nevyhledávaného zboží, jedná se o výrobky, o kterých zákazníci běžně nepřemýšlejí  zdůrazňování výrobkových benefitů

15 Marketingová koncepce  tvrdí, že dosažení cílů společnosti závisí na určení potřeb cílových trhů a poskytnutí požadovaného uspokojení účinněji a efektivněji než konkurence  „Find a need and fill it“ – Najděte potřebu a uspokojte ji“  „Make what you can sell instead of trying to sell what you can make“

16 Komparace prodejní a marketingové koncepce Výrobní závod Existující výrobky Prodej a reklama Zisky pomocí objemu prodeje Trh Potřeby zákazníků Integrovaný marketing Zisk pomocí uspokojení zákazníků Výchozí bod ZáměrNástrojeVýsledky Prodejní koncepce Marketingová koncepce

17 Lewitt : Komparace prodejní a marketingové koncepce  Prodej se zaměřuje na potřeby prodávajícího, marketing na potřeby zákazníka. Prodej je spojen s potřebou prodávajícího převést výrobek na peníze, marketing s myšlenkou uspokojení potřeb zákazníka prostřednictvím výrobku.

18 Sociálně marketingová koncepce  Tvrdí, že společnost by měl určovat potřeby a zájmy cílových trhů a dodávat požadované uspokojení účinněji a efektivněji než konkurenti, aby to odpovídalo sociálně udržitelnému rozvoji  Tato koncepce je reakcí na čistou marketingovou koncepci v období problémů se životním prostředím, omezených zdrojů, populační exploze, hladu a chudoby

19 Subjekty koncepce Společnost Zákazníci Firma Sociálně marketingová koncepce (zisk)(uspokojení) (Obecný prospěch)


Stáhnout ppt "Úvod do marketingu. Co je to marketing ?  Marketing je společenský a manažerský proces, prostřednictvím kterého jednotlivci a skupiny získávají to, co."

Podobné prezentace


Reklamy Google