Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketingový mix Petra Krajníková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketingový mix Petra Krajníková."— Transkript prezentace:

1 Marketingový mix Petra Krajníková

2 Agenda Marketingový mix. 4P. Marketingový mix v praxi.
Vznik marketingového mixu. Definice marketingového mixu. 4P. Produkt. Cena. Místo. Propagace. Marketingový mix v praxi. Příklad úspěšného marketingového mixu v praxi. 4P v bankovní praxi.

3 Vznik a definice marketingového mixu

4 Vznik marketingového mixu
Marketingový mix (tzv. 4P) představil profesor Jerry McCarthy ve své knize Marketing v roce Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: Produkt (Product), Cenu (Price), Místo (Place) a Propagaci (Promotion).

5 Definice marketingového mixu I.
"Marketingový mix je soubor taktických marketingových nástrojů - výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu." Philip Kotler a Gary Armstrong, Marketing

6 Definice marketingového mixu II.
Jak však Kotler zdůrazňuje, marketingovému mixu (4P) musí vždy předcházet strategické rozhodnutí týkající se segmentace, zacílení a umístění/pozicování (známé pod zkratkou STP). Segmentation Targeting Positioning

7 Segmentace, zacílení, umístění
V rámci segmentace a následného zacílení nejprve objevíme a prozkoumáme, komu budeme své produkty prodávat (nikdy nelze ziskově prodávat všem). To zahrnuje i zjištění, jací jsou naši potenciální zákazníci, na co reagují, jak s nimi budeme komunikovat atd. Posledním, ale nejdůležitějším bodem strategie je umístění (pozicování). Umístění je deklarace hodnoty, kterou si musí veřejnost spojit s produktem. Jedině tak lze zaručit, že zákazníci budou kupovat právě tento produkt a žádný jiný. Více k segmentaci – viz. přednáška č.3: Marketingový proces. Segmentace trhu.

8 4P

9 Používání marketingového mixu
Marketingový mix představuje a konkretizuje všechny kroky, které organizace dělá, aby vzbudila poptávku po produktu. Tyto kroky se rozdělují do čtyř proměnných: Produkt Cena Místo Propagace

10 Používání marketingového mixu

11 Více k produktu – viz. přednáška č.5: Produkt.
4P - Produkt Produkt označuje nejen samotný výrobek nebo službu, ale také Sortiment Kvalitu Design Obal Značku Image výrobce Služby Další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání. Více k produktu – viz. přednáška č.5: Produkt.

12 Více k ceně – viz. přednáška č.6: Cenová politika.
4P - Cena Cena je hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt/služba prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru. Více k ceně – viz. přednáška č.6: Cenová politika.

13 Více k umístění – viz. přednáška č.7: Distribuční politika.
4P- Místo Místo uvádí, kde a jak bude produkt prodáván, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy. Více k umístění – viz. přednáška č.7: Distribuční politika.

14 4P- Propagace Propagace říká, jak se spotřebitelé o produktu dozví:
Přímý prodej Public relations Reklama Podpora prodeje Více k propagaci – viz. přednáška č.8: Marketingová komunikace a propagace.

15 4P – z pohledu kupujícího
Philip Kotler ve svých publikacích uvádí, že k tomu, aby byl marketingový mix správně používán, se na něj marketér nesmí dívat z pohledu prodávajícího, ale z hlediska kupujícího. z produktu se stane zákaznická hodnota (Customer Value), z ceny zákazníkova vydání (Cost to the Customer), místo se přemění na zákaznické pohodlí (Convenience), z propagace se stane komunikace se zákazníkem (Communication). „Zákazník požaduje vysokou hodnotu, nízkou cenu, velké pohodlí a komunikaci, nikoliv propagaci.“

16 4C Cílem koncepce 4C je zajistit pro určitou skupinu zákazníků řešení jejich potřeb. 4P se mění ve 4C: 4P 4C Výrobek Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Cena Náklady pro zákazníka (customer cost) Distribuce Dostupnost řešení (convenience) Komunikace Komunikace (communication)

17 Marketingový mix v praxi

18 Příklad úspěšného marketingového mixu - Kofola
PRODUKT zbytky po mletí kávy „oprášený“ produkt CENA úroveň Pepsi a Coca cola DISTRIBUCE restaurace točená limonáda KOMUNIKACE vtipné zapamatovatelné reklamy

19 Příklad marketingového mixu z bankovnictví – kreditní karta ČSOB
Kreditní karta není vázána na běžný účet, má samostatný úvěrový účet Klient má na kartě úvěrový limit, čerpá peníze banky Klient se sám rozhoduje, kolik peněz bude splácet (vždy musí uhradit pouze povinnou minimální splátku) Platební nástroj a půjčka v jednom Bezúročné období – až 45 dnů (peníze pro klienta zdarma) Široké využití karty – platby v obchodech, výběry z bankomatu, převod peněz na běžný účet, nákupy na internetu Volitelné datum splatnosti Minimální splátka 5% z vyčerpané částky

20 4P- kreditní karta ČSOB I.
PRODUCT CO? PRICE ZA KOLIK? PLACE KDE? PROMOTION JAK?

21 4P- kreditní karta ČSOB II.
PRODUCT karta elektronická nebo embossovaná služba cash back (výběr peněz na pokladně u obchodníka) převod peněz na běžný účet použití karty na internetu bezúročné období pro všechny transakce prodloužená záruka, pojištění PRICE srovnatelný úrok 1,6% měsíčně snížení úrokové sazby bez poplatku za vedení karty na 1.rok poplatek za výběr z bankomatu ČSOB 6Kč+1% flexibilní a nízké splátky (5% z dluhu) PLACE pobočky (dostupnost, kvalita, servis) direct mail telemarketing (Call centrum) PROMOTION karta, kterou je dobré používat protože ... dává přehled vašich soukromých financí a opakovaně vám zdarma půjčuje peníze a šetří váš čas pohodlí - bezpečný a jednoduchý platební nástroj peníze stále k dispozici karta v balíčku s běžným účtem (ke kontu) propagační letáky, brožury

22 Diskuse, otázky


Stáhnout ppt "Marketingový mix Petra Krajníková."

Podobné prezentace


Reklamy Google