Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Nákladový přístup  Marketingový přístup  DPH  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Negativní postup Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Nákladový přístup  Marketingový přístup  DPH  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Negativní postup Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční."— Transkript prezentace:

1  Nákladový přístup  Marketingový přístup  DPH  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Negativní postup Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

2  Mám truhlářskou dílnu, tři zaměstnance a vyrábím obývací stěnu pro obchod s nábytkem. Musím nakoupit dřevo lak, použít koupené stroje (opotřebení), zaplatit energie (elektřina – stroje, světlo) uhradit mzdy a stanovit si ziskovou přirážku Druh nákladůCena Spotřeba materiálu15 000,- Kč Odpisy (opotřebení zařízení dílny) 1 500,- Kč Mzdové náklady 6 000,- Kč Energie a další platby dodavatelům 500,- Kč Náklady celkem ,- Kč Zisk (př. 10 %) 2 300,- Kč Prodejní cena ,- Kč

3  Použijme příklad z předchozích vyučovacích hodin  Otevřu si obchod s potravinami a nevím za jakou cenu prodávat např. jogurty, chléb, těstoviny atd. Co dál ?  Obejdu si obchody v nejbližším okolí a zjistím jejich ceny  Protože jsem nový, nasadím ceny níže, než je průměr okolních obchodů, abych přetáhl jejich zákazníky  Pokud bych měl větší firmu, hledal bych konkurenční ceny na internetu, v inzerátech, v televizních reklamních spotech atd.

4  K prodejní ceně se připočítává daň z přidané hodnoty - pro rok 2011 platí tyto sazby:  20 % základní sazba – většina výrobků a služeb  10 % potraviny, léky, knihy, časopisy  Konečná kalkulace :  cena+náklady+DPH  Od roku 2012 má dojít ke změnám DPH Prodejní cena bez daně ,- Kč DPH 20% 5 060,- Kč Prodejní cena s daní ,- Kč

5  Zároveň jako výrobce obývací stěny musím počítat s tím, že obchod s nábytkem nebude chtít respektovat takto vypočtenou cenu – ,- Kč bez DPH  Souhlasil by s cenou nižší o 1 000,- Kč  V tom případě bych musel hledat úsporu v nákladech  Levnější materiál, snížení mezd, snížení zisku ?

6  Obchodník může nutit výrobce do radikálního snížení ceny  V praxi takový způsob uplatňují supermarkety, které mají silné postavení na trhu  Výrobce je v takovém případě tlačen v nákladech do radikálního snížení materiálu a tím k značnému snížení kvality výrobku  Kupříkladu řeznické firmě je obchodníkem stanovena cena párků. Výrobce pak sníží poměr masa a jako náhražku požije např. levnější sóju atd.


Stáhnout ppt " Nákladový přístup  Marketingový přístup  DPH  Kombinace nákladového a marketingového přístupu  Negativní postup Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční."

Podobné prezentace


Reklamy Google