Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 "— Transkript prezentace:

1  Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9  Autor: PhDr. Vladimír Stejskal  Školní rok: 2011 – 2012 a dále  Druh učebního materiálu: prezentace  Zpracováno v programu: Microsoft PowerPoint  2010  Potřebné vybavení: Interaktivní tabule s ozvučením  Registrační číslo: 18_I_36  Rozdělení materiálů 1. č. 13 – 24 Ceny – 8.ročník 2. č. 25 – 36 Peníze, placení – 9.ročník

2  18_I_13_OV_ Trh_Stejskal  18_I_14_OV_ Trh příklad_Stejskal  18_I_15_OV_ Způsoby stanovení ceny_Stejskal  18_I_16_OV_ Příklady způsobu stanovení ceny_Stejskal  18_I_17_OV_ Odlišné ceny téhož zboží_Stejskal  18_I_18_OV_ Cenové praktiky_Stejskal  18_I_19_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky snížení ceny_Stejskal  18_I_20_OV_ Cena jako výsledek nabídky a potávky. Zvýšení ceny_Stejskal  18_I_21_OV_ Inflace_Stejskal  18_I_22_OV_Důsledky inflace_Stejskal  18_I_23_OV_ Reakce obyvatelstva na inflaci_Stejskal  18_I_24_OV_ Reakce bank a podniků na inflaci_Stejskal

3  Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008  Internet:   

4 Cílem uvedených digitálních učebních materiálů je audiovizuálně představit žákům problematiku cen a peněz Jednotlivé textové informace jsou strukturované a mají charakter tezí k další diskuzi se žáky Textová část je doplněna hypertextovými odkazy na renomované weby Např.www.mesec.cz, Vzhledem k věkovému složení žáků a rozsahu látky v ŠVP si tyto digitální učební materiály nekladou za cíl poskytnout žákům doplňkové hry a soutěže

5  Trh  Nabídka  Poptávka  Vznik rovnovážné ceny  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008

6  Ceny zboží se v tržních ekonomikách vytvářejí na trhu  Trhem můžeme chápat místo, kde se setkávají prodávající a kupující (obchod, obchodní dům, supermarket)  Trhem však rozumíme také spojení nabídky a poptávky po určitém zboží či službě

7  Jako prodávající dávám na trh určité množství zboží nebo služeb  Jako prodávající chci prodat za co nejvyšší cenu  Vedle mne dávají na trh stejné zboží i další prodejci (konkurenti)  Tyto výrobky a služby nazýváme nabídka

8  Jako kupující přicházím na trh s cílem koupit určité zboží nebo službu  Jako kupující chci koupit za co nejnižší cenu (mám opačný zájem než prodávající)  Zájem o výrobky či služby nazýváme poptávka  Nabídka se tedy na trhu setká s poptávkou

9  Jako prodávající si na trhu konkuruji s dalšími prodávajícími  Čím si snažím získat kupujícího ?  Cena  Kvalita  Servis  Kvalita prodeje Vyrovná-li se na trhu při určité ceně nabídka s poptávkou, nazýváme to rovnovážná cena Příklad – vývoj trhu s nemovitostmi


Stáhnout ppt " Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice  Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání, druhý stupeň  Předmět: Občanská výchova  Ročník: 8,9 "

Podobné prezentace


Reklamy Google