Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."— Transkript prezentace:

1 Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

2 Produkt Jakákoliv nabídka, která je určena trhu za účelem uspokojení určité potřeby - hmotné výrobky, služby, myšlenka. Celková nabídka zákazníkovi - tj. podstata produktu i abstraktní a symbolické skutečnosti spojené s koupí zejména:

3 Produkt značka výrobce nebo prodejce obal záruční podmínky a pozáruční servis speciální služby (odborná pomoc při výběru, úvěrové služby,) image výrobce nebo prodejce

4 Produkt Firma rozhoduje především o: vlastnostech (kvalita a desing) značce obalu

5 Vlastnosti produktu A) Kvalita zákazník je ochoten zaplatit vyšší částku (zároveň musí být o kvalitě přesvědčen a informován) design - plní funkci estetickou, výrobek je lépe opravitelný, obsluha je lepší

6 Vlastnosti produktu B) Značka smyslem je odlišit zboží (službu) určitého výrobce od obdobné nabídky konkurence zvyšuje náklady (nutno zaplatit právní ochranu výrobku apod.) výhody značkovosti - pomáhá segmentaci trhu pomáhá vytvářet image firmy

7 Vlastnosti produktu C) Obal atraktivně zpracované balení, plní propagační funkci, je zdrojem odlišení výrobku od výrobků konkurenčních a může přispět ke zvýšení tržeb

8 Životní cyklus produktu Usnadňuje marketingová rozhodnutí jako orientační prvek. Produkt prochází v období své existence na trhu čtyřmi fázemi. Klíčem k určení ve které fázi se výrobek nachází je rozbor tržeb, které procházejí stejnými fázemi.

9 Životní cyklus produktu 1. Zavádění začíná okamžikem, kdy je nový produkt poprvé distribuován do prodejní sítě tržby rostou pomalu z ekonomického hlediska je tato fáze ztrátová

10 Životní cyklus produktu 2. Růst produkt je zdokonalen roste počet zákazníků a podíl na trhu prudce rostou tržby a zisky

11 Životní cyklus produktu 3. Zralost začíná se zpomalovat tempo růstu tržeb, v odvětví je nadbytek zboží a silná konkurence snahou každé firmy je získat výhodu nad konkurenty modifikací (změnou) produktu, vstupem na nové trhy nebo změnou ceny, distribuční sítě a poskytováním slev nejdelší fáze.

12 Životní cyklus produktu 4. Útlum fáze poklesu, dochází k podstatnému snížení tržeb z prodeje. příčina – změna vkusu, technologický pokrok, konkurence. pokud se podnik rozhodne odejít z trhu a výrobek má dobrou distribuční síť a určitou přitažlivost, může značku, eventuálně výrobní postup prodat jiné firmě (licence na výrobu automobilů).

13 Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb Podniky v podmínkách ostré konkurence musejí inovovat, jinak podlehnou. Zároveň podstupují riziko špatného odhadu situace na trhu a velkých ztrát z chyby. Marketing - významný zdroj informací při vyhledávání a hodnocení námětů na inovace a zároveň informací o současném pohybu na trhu.

14 Vývoj, testování a zavádění nových výrobků a služeb Zdroje námětů na inovace - zaměstnanci firmy (výzkumná a vývojová oddělení): zákazníci (připomínky, stížnosti, dotazníkové akce, ankety) podrobný rozbor konkurenčních výrobků připomínky dodavatelů, distributorů, obchodníků

15 Produkt Použitá literatura: Zákoník práce Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí


Stáhnout ppt "Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí."

Podobné prezentace


Reklamy Google