Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing úvod pojetí a obsah marketingu. Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing úvod pojetí a obsah marketingu. Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!"— Transkript prezentace:

1 Marketing úvod pojetí a obsah marketingu

2 Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!

3 Pojmy Potřeby, přání Poptávka Produkt (výrobek), nabídka Hodnota Směna Trh

4 Maslow Pyramida potřeb fyziologické potřeby potřeba bezpečí potřeba lásky potřeba úcty seberealizace

5 Co potřebuje vědět? Analýza potřeb (víc? jiné?) Předpověď, jaké typy budou chtít Odhad kolik? Předpověď kdy? Kde budou? Za kolik? Budeme mít zisk? Jak informovat? Odhad konkurence

6 Marketing:definice Marketing je souborem všech aktivit určených k identifikaci a uspokojování potřeb a přání zákazníků. Marketing je proces hledání, tvorby a poskytnutí jedinečné hodnoty zákazníkovi. Marketing je manažerský proces odpovědný za identifikaci, předvídání a uspokojování požadavků zákazníka za současné tvorby zisku.

7 Marketing je Filosofie a postoj firmy Myslet, plánovat, jednat v souladu s přáními zákazníka a tržním prostředím Proces, který vede k dosažení podnikových cílů Cílem může být zisk, hodnota pro akcionáře. Proces začíná výzkumem potřeb,..,končí opakovanými prodeji aq spokojeností zákazníků Konkurenceschopnost Často nejlepším nástrojem jak porazit konkurenci je být první v nacházení a uspokojování potřeby. Konkurenceschopnost vyžaduje odlišení. Funkce a soubor činností Výzkum potřeb, 4P,marketingové plánování

8 Orientace firmy na trh Výrobní orientace Výrobková orientace Finanční orientace Prodejní orientace Marketingová orientace Sociálně-marketingová orientace

9 Rozdíly mezi výrobní a marketingovou orientací Názory na zákazníka M: potřeby zákazníka podstatně ovlivňují plány firmy V: měli by být rádi, že existujeme, že se snažíme snižovat náklady a zlepšovat výrobky Nabídka výrobků M: firma vyrábí, co může prodat V: firma prodává, co dokáže vyrobit

10 Inovace M: máme zájem o objevování nových možností V: zajímáme se o technologii a snižování cen Průzkum trhu M:existuje, abychom zjistily potřeby a spokojenost z. V: pokud ho vůbec využíváme, zjišťujeme reakci z. Úloha balení M:navrženo tak, aby bylo zákazníkovi příjemné, je nástrojem prodeje V: pohlíží se na něj jen jako na ochranu zboží

11 Reklama M:přednosti výrobků, které přináší uspokojení potřeb zákazníka V: vlastnosti výrobků a jak je vyrobeno Zákaznický úvěr M:je to služba zákazníkovi V: je to nutné zlo a zhoršuje finanční situaci firmy Stupeň inovace M:je dán požadavky zákazníků a náklady V: existuje, aby mohly být vyráběny lepší výrobky

12 Hlavní marketingové aktivity Identifikace tržních příležitostí Rozhodování o výrobcích Určování cen a dodacích podmínek Výběr a motivace členů distribučního řetězce Rozhodování o marketingové komunikaci Marketingové plánování, řízení

13 4P Produkt (Product) ☼Kvalita, balení, značka, řada výrobků, instalace, záruky, instrukce, doplňky, ☼Modifikace výrobku Cena (Price) ☼Základní cena, pružnost, slevy, podmínky splatnosti ☼Ceny v sortimentní řadě

14 4P Komunikace ☼Osobní prodej a prodejci ☼Reklama ☼Public relations ☼Podpora prodeje ☼Events Distribuce (Place) ☼Distribuční cesty, zprostředkovatelé, obchody ☼Úroveň služeb ☼Sklady a doprava ☼Řízení distribuční cesty (souboru)

15 Marketingové plánování Určit cíle ☺Co chceme dosáhnout? Zhodnotit příležitosti ☺Zákazníci, konkurence, distributoři, trendy? Vytvářet marketingové strategie ☺Na koho se zaměříme? Na jaký segment? Rozpracovat marketingový program ☺Jaké konkrétní akce podnikneme, kdo a za kolik je realizuje?

16 Vybrané vývojové trendy v marketingu Rostoucí podíl CEO s mkt vzděláním Rostoucí podíl Cause Related Marketing – mkt vztaženého k soc. problémům Globalizace Lokalizace Rozvoj informačních technologií Customer Relationship Management …


Stáhnout ppt "Marketing úvod pojetí a obsah marketingu. Co je marketing? Reklama, prodej, soutěže… Průzkum trhu Potřeby zákazníků Zákazník je král. Ať žije král!"

Podobné prezentace


Reklamy Google