Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen."— Transkript prezentace:

1 Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen

2 Filozofie KAIZEN kontinuální či neustálé zlepšování, kdy se malými kroky se zapojením všech zaměstnanců, pokud možno bez velkých investic snažíme dosáhnout zlepšení kontinuální či neustálé zlepšování, kdy se malými kroky se zapojením všech zaměstnanců, pokud možno bez velkých investic snažíme dosáhnout zlepšení překlad: kai = změna, zen = lepší překlad: kai = změna, zen = lepší filozofie Kaizen- způsob myšlení lidí, chápání práce i života filozofie Kaizen- způsob myšlení lidí, chápání práce i života strategie Kaizen – základ firemní kultury strategie Kaizen – základ firemní kultury

3 KAIZEN první zavedení ve výrobních firmách první zavedení ve výrobních firmách (výrobna/dílna/gemba - výrobku je přidána hodnota) (výrobna/dílna/gemba - výrobku je přidána hodnota) => optimalizace výrobních procesů X prodleva v administrativě, službách prodleva v administrativě, službách => řešení model TSM vyjadřuje určitou metodickou posloupnost kroků vyjadřuje určitou metodickou posloupnost kroků

4 TOTAL SERVISE MGM

5 KAIZEN a zaměstnanci vytváří společné cíle a hodnoty vytváří společné cíle a hodnoty výrobní proces = přidávání hodnoty a ztráty (muda) výrobní proces = přidávání hodnoty a ztráty (muda) tzn. naučit zaměstnance toto vnímat a rozlišovat tzn. naučit zaměstnance toto vnímat a rozlišovat seznam muda je prakticky nekonečný seznam muda je prakticky nekonečný služby - především plýtvání s pracovním časem, se zaměstnanci, v rámci pracovního systému, v rámci pracovních postupů služby - především plýtvání s pracovním časem, se zaměstnanci, v rámci pracovního systému, v rámci pracovních postupů rozpoznání, následné odstraňování „mud“ rozpoznání, následné odstraňování „mud“ => 1.krokem managementu změn => každodenní aktivitou všech zaměstnanců.

6 KAIZEN a pracoviště zlepšení podmínek na pracovišti zlepšení podmínek na pracovišti zviditelnění problému zviditelnění problému zlepšení efektivity práce zlepšení efektivity práce sami se naučí více -> návrhy změny ke zlepšení -> změna okolí -> změna jich samotných sami se naučí více -> návrhy změny ke zlepšení -> změna okolí -> změna jich samotných => změna firemní kultury => změna firemní kultury

7 KAIZEN zahrnuje orientace na zákazníka orientace na zákazníka Kanban (systém štítků) Kanban (systém štítků) absolutní řízení kvality absolutní řízení kvality zdokonalování kvality zdokonalování kvality just-inTime (metoda „právě včas“) just-inTime (metoda „právě včas“) kroužky řízení kvality kroužky řízení kvality žádné vadné zboží žádné vadné zboží systém zlepšování systém zlepšování aktivity malých skupin aktivity malých skupin automatizace automatizace dobré vztahy managementu – zaměstnanci dobré vztahy managementu – zaměstnanci disciplína na pracovišti disciplína na pracovišti zvyšování produktivity zvyšování produktivity absolutní údržba výrobních prostředků absolutní údržba výrobních prostředků vývoj nových produktů vývoj nových produktů

8 Kontrola kvality kontrola kvality (QS), statistická kontrola kvality, kroužky QS, absolutní kontrola kvality kontrola kvality (QS), statistická kontrola kvality, kroužky QS, absolutní kontrola kvality Demingův cyklus Demingův cyklus - klíčový nástroj pro zajištění neustálého zlepšování - klíčový nástroj pro zajištění neustálého zlepšování - cyklus PDCA( plan,do, check, action) - cyklus PDCA( plan,do, check, action) - interakce mezi výzkumem, projekcí, výrobou, prodejem => vyšší kvalita, spokojenost zákazníků - interakce mezi výzkumem, projekcí, výrobou, prodejem => vyšší kvalita, spokojenost zákazníků

9 Kroužky kvality skupinka zaměstnanců, kteří provádí různé činnosti vedoucí ke kontrole kvality skupinka zaměstnanců, kteří provádí různé činnosti vedoucí ke kontrole kvality zaměřují se na oblast nákladů, bezpečnost práce a produktivitu zaměřují se na oblast nákladů, bezpečnost práce a produktivitu součástí celopodnikového programu kontroly kvality, sebezdokonalování, vzájemného vzdělání a kontroly toků součástí celopodnikového programu kontroly kvality, sebezdokonalování, vzájemného vzdělání a kontroly toků od mgmtu se očekává zavedení hodnocení kritérií zaměřené na proces a ne na výsledek: od mgmtu se očekává zavedení hodnocení kritérií zaměřené na proces a ne na výsledek: Počet prav.schůzek Počet prav.schůzek Míra účasti jednotlivých členů Míra účasti jednotlivých členů Počet předložených zpráv k vyřešeným problémům Počet předložených zpráv k vyřešeným problémům Jak se členové staví k jednotlivým problémům Jak se členové staví k jednotlivým problémům Zda berou v úvahu stávající situaci v podniku atd… Zda berou v úvahu stávající situaci v podniku atd…

10 KAIZEN a konkurence Normální okolnosti - hybná síla cena cena kvalita kvalita úroveň služeb úroveň služebJaponsko rozhodující příčinou konkurenční soutěže je soutěž samotná rozhodující příčinou konkurenční soutěže je soutěž samotná

11 KAIZEN jednoduchost jednoduchost nejsou zapotřebí znalosti, technologie nejsou zapotřebí znalosti, technologie uplatnitelné ihned v praxi uplatnitelné ihned v praxi jsme vždy krůček před konkurencí jsme vždy krůček před konkurencí předpokladem předpokladem změna = změna = smět x chtít x znát

12 KAIZEN


Stáhnout ppt "Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen."

Podobné prezentace


Reklamy Google