Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

HISTORICKÝ VÝVOJ 1900Výrobková normalizace, vojenský průmysl 1920Organizovaná kontrola, členění kontroly na vstupní, mezioperační a výstupní 1930Shewhart.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "HISTORICKÝ VÝVOJ 1900Výrobková normalizace, vojenský průmysl 1920Organizovaná kontrola, členění kontroly na vstupní, mezioperační a výstupní 1930Shewhart."— Transkript prezentace:

1 HISTORICKÝ VÝVOJ 1900Výrobková normalizace, vojenský průmysl 1920Organizovaná kontrola, členění kontroly na vstupní, mezioperační a výstupní 1930Shewhart vytváří principy řízení kvality,regulace procesů pomocí SPC 1940Kontrola pomocí zkušebních nástrojů, kontrola výrobních prostředků, plánování kontroly, určování příčin a následků 1950Japonský průmysl se snaží v kvalitě výrobků dostihnout USA pomocí nových metod řízení kvality procesů 1970Integrované zabezpečování kvality,zabezpečování kvality nejen ve výrobě ale i ve vývoji a přípravě výroby, analýza plánů konstrukce, testů, nedostatků, reklamací,certifikace výrobků 1979Vydání normy BS 5750 (vzorem byly vojenské normy AQAP-1, 4 a 9) - 3. části (1. specifikace systému kvality 2.-3.specifikace kontrolního systému) 1987Organizace ISO vydává poprvé normy ISO řady První revize norem řady ISO Druhá „velká“ revize norem řady ISO 9000

2 CO JE ISO Normy ISO jsou mezinárodní normy, vydávané International Organization for Standardization (ISO) se sídlem v Ženevě. Tvorbou mezinárodních norem jsou pověřeny technické komise ISO. O jednotlivých návrzích pak hlasují členové ISO. Z mezinárodních norem vycházejí normy evropské a z nich následně normy národní. Národním zástupcem ISO pro Českou republiku je Český normalizační institut (www.csni.cz). Jednotlivé normy se vztahují k různým systémům řízení (jakosti, bezpečnosti, environmentálním řízením atd.)www.csni.cz

3 CO NÁM ISO PŘINESE konkurenční výhody zlepšení důvěryhodnosti získání dotací z EU získání státních zakázek zlepšení systému řízení zefektivnění činností firmy snížení nákladů zaměření na zákazníka EXTERNÍ VÝHODY:INTERNÍ VÝHODY:

4 ZÁKLADNÍ POJMY PROCES SYSTÉM PRODUKT JAKOST KVALITA EFEKTIVITA ÚČINNOST SPOLEHLIVOST RIZIKO

5 MODEL MANAGEMENTU JAKOSTI PODLE ISO 9000 Model procesně orientovaného systému managementu jakosti podporovaný soustavou norem ISO 9000:2000

6 POŽADAVKY NA PROCESY A SYSTÉMY VE STAVEBNICTVÍ ČLENĚNÍ A NÁPLŇ ŽIVOTNÍHO CYKLU ZMĚNY VYUŽITÍ OVLIVŇUJÍ NÁVRH UPLATŇOVÁNÍ POŽADAVKŮ KONKRÉTNÍHO ZÁKAZNÍKA A REGULACE STÁTU VELIKÝ POČET ÚČASTNÍKŮ VÝSTAVBY ÚDRŽBA STAVEB NEMÁ SYSTÉM ŘÍZENÍ KVALITY ZÁSAH DO KRAJINY VYŽADUJE NEZÁVISLÝ POSUDEK

7 POSTUP TVORBY SYSTÉMU PEVNÉ BODY – zamezují vzniku chaosu SMĚRNICE – popis procesů vedoucích k produktu ORGANIZAČNÍ SCHÉMA – model usnadňuje práci a inovace STATISTIKA – hodnocení produkce v čase ZLEPŠOVÁNÍ PROCESU – trvalý cíl managementu jakosti


Stáhnout ppt "HISTORICKÝ VÝVOJ 1900Výrobková normalizace, vojenský průmysl 1920Organizovaná kontrola, členění kontroly na vstupní, mezioperační a výstupní 1930Shewhart."

Podobné prezentace


Reklamy Google