Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn."— Transkript prezentace:

1 Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn

2 Přístupy ke změnám  Proaktivní Změny plánované  Reaktivní Reagování na změnu

3 Proces řízení změn Přístupy ke změnám  Funkční, tradiční metoda  Procesní management

4 Proces řízení změn Přístupy ke změnám Funkční, tradiční metoda Zaměřuje se na výsledky a důsledky Nástrojem je ekonomická analýza Opatření směřují k hierarchické úrovní - funkčním místům Procesní management Zaměřuje se na příčiny Vytvoření přidané hodnoty pro zákazníka Opatření směřují k procesům

5 Proces řízení změn Funkční přístup

6 Proces řízení změn Procesní přístup

7 Procesní management procesní řízení: - nástroj k zefektivnění fungování organizace, - nástroj k zefektivnění fungování organizace, - odstranění nadbytečných aktivit v procesech, - odstranění nadbytečných aktivit v procesech, - zjednodušení aktivit ve vazbě na organizační strukturu. - zjednodušení aktivit ve vazbě na organizační strukturu. PROCES = vzájemné propojení dílčí činnosti, které ve své postupnosti transformují vstupy na požadované výstupy Vstupy - výchozí zdroje (suroviny, materiál, znalosti…) Výstupy - konečné výsledky

8 Operační a procesní managementu Operační management - založen na dělbě práce - založen na dělbě práce - procesy výroby jsou rozděleny na nejjednodušší a nejzákladnější - procesy výroby jsou rozděleny na nejjednodušší a nejzákladnější úkony, úkoly a operace úkony, úkoly a operace - filozofie orientující se na výstupy, důsledky, hodnocení výsledků - filozofie orientující se na výstupy, důsledky, hodnocení výsledků Procesní management - založen na principu integrace - založen na principu integrace - sjednocení dílčích operací - sjednocení dílčích operací - nutnost změn v organizační struktuře a ve způsobu myšlení - nutnost změn v organizační struktuře a ve způsobu myšlení - filozofie orientující se nejen na výsledky, ale také na příčiny - filozofie orientující se nejen na výsledky, ale také na příčiny

9 Zásady procesního managementu Změny uvnitř podniku Změna podnikové organizační architektury Změna podnikové organizační architektury Změna dosavadního způsobu myšlení Změna dosavadního způsobu myšlení Zásada integrace Zásada integrace Zásada variantnosti dle požadavků zákazníka Zásada variantnosti dle požadavků zákazníka Zásada řízení s otevřenými informacemi Zásada řízení s otevřenými informacemi

10 Druhy integrací u procesního přístupu 1. Integrace operací 2. Integrace zákazníka 3. Integrace dodavatele

11 Zavádění procesního managementu 1. Nastartování nové podnikové kultury 2. Přehodnocení podnikového systému řízení 3. Přeprojektování podnikových procesů

12 Principy procesního managementu Integrace a komprese prací Delinearizace prací Nejvýhodnější místo pro práci Uplatnění týmové práce Procesní zaměření motivace Odpovědnost za proces Variantní pojetí procesu 3S – samořízení, samokontrola, samoorganizace Pružná autonomie procesních týmů Znalostní a informační bezbariérovost

13 Procesní organizace a procesní řízení Procesní organizace – organizuje a řídí práci v podnicích jako ucelený proces, který je dále členěn na jednotlivé, vzájemně logicky provázané subprocesy Základní charakteristiky procesní organizace a řízení: Identifikace klíčových a podpůrných procesů Každý proces má svého zákazníka a svého vlastníka Procesy mají stanoveny indikátory žádoucího výkonu Klíčový indikátor – spokojenost zákazníka Eliminace procesů nevytvářející žádnou hodnotu Zdokonalování procesů, systém řízení inovací

14 Základní přínosy procesní organizace Minimalizace strategické mezery Udržení a posílení strategické výhody Stanovení všech základních procesů a jejich kvalifikace Stanovení vedlejších a základních řídících procesů Optimalizace vazby procesní struktury s ostatními strukturami Zajištění efektivity a produktivity Změna dělby práce Zavádění principů týmového řízení

15 Proces řízení změn Přístupy ke změnám  Kontinuální  Radikální

16 Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup

17 Proces řízení změn Přístupy k zlepšování Kontinuální a radikální přístup

18 Proces řízení změn Přístupy ke změnám  Inkrementální  Transformační

19 Proces řízení změn

20

21

22

23 Proces řízení změn Kroky zavádění změn

24 Proces řízení změn Reakce na změnu

25 Proces řízení změn Reakce na změnu - negativní

26 Proces řízení změn Reakce na změnu pozitivní

27 Proces řízení změn Podmíněnost přijetí změny

28 Proces řízení změn Vývoj, orientace, cíle

29 Proces řízení změn


Stáhnout ppt "Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Proces řízení změn."

Podobné prezentace


Reklamy Google