Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1/11 13. Koordinace projektů  Realizace změn  Koordinace projektů  Projektová kancelář.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1/11 13. Koordinace projektů  Realizace změn  Koordinace projektů  Projektová kancelář."— Transkript prezentace:

1 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1/ Koordinace projektů  Realizace změn  Koordinace projektů  Projektová kancelář

2 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 2/11 Procesní controlling Řízení portfolia produktů a služeb Řízení změn Obchodní požadavky Zadání projektu realizace změny - vytvořit - modifikovat - zrušit Realizace změn - 1 Podniková strategie IT Procesní přístup realizace změn Marketingový výzkum

3 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 3/11 Realizace změn – 2 Lidé Procesy IT A B Program A-B Projekt 1 Projekt 2 …. Projekt N Sponzor Project Manager B Project Manager A  Řízená změna Projekty: nástroje realizace změny

4 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 4/11 Realizace změn - 3 RFC Request owner Přijetí, kontrola a monitorování Návrh řešení a analýza dopadů Řízení implementace změny Protokol o předání Evaluation & Decision RFC realizovat Change DB Business Driven IT Driven IT cooperation Business cooperation „Koordinace projektů“

5 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 5/11 Koordinace projektů - 1 OPS () Strat. řízení Poslání C Í L E pro AkcionářeZákazníkyZaměstn. Ostatní s. Vykonáváme Procesy Trvalý výkon Marketing Fin. řízení … Logistika Mapa procesů Proč jsme ? Co chceme dosáhnout ? Přínosy k cílům (0.X) Volně podle PA Consulting Ltd.

6 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 6/11 Koordinace projektů - 2 Strat. řízení Poslání C Í L E pro AkcionářeZákazníkyZaměstn. Ostatní s. Projekt 1 Vykonáváme ProcesyProjekty Trvalý výkon Jednorázová realizace Marketing Fin. řízení … Logistika Projekt 2 … Zavedení procesu XY Zvyšování výkonnosti nové věci Mapa procesů Přehled (mapa) projektů Realizujeme Přínosy k cílům (0.X) OnePageStrategy – „PA Consulting“ Co chceme dosáhnout ?

7 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 7/11 Koordinace projektů - 3 Seznam probíhajících projektů Proces C Proces D Proces N Neprojektová aktivita Proces B Proces A ? Inventura probíhajících projektů ?!  Koordinace všech projektů a aktivit (efektivní a cílově orientovaná)

8 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 8/11 Koordinace projektů - 4  Hlavní činnosti  Evidence projektů (databáze aj.)  Evidence smluv  Podpora řízení jednotlivých projektů  monitorování stavu projektů (fáze, stav), včetně výhledu prací  spolupráce při řešení konfliktů (např. sdílené zdroje, projektové aktivity a liniové řízení)  sledování nákladů na projekty (plán vs. čerpání) –investice –nakupované výkony  vyhodnocování projektů (včetně hodnocení postupů a metodiky řízení )  Koordinace prací při zahajování projektů (spolupráce na projektových záměrech, na procesu řízení změn)  Sdílení zkušeností z projektů  Výběr projektových standardů (metodik) a jejich zavádění do prostředí podniku  Výběr, podpora a další rozvoj projektových managerů

9 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 9/11 Projektová kancelář - 1  Provádí podpůrné a odborné činnosti pro  jednotlivé projekty, jejichž charakter je „nezávislý“ na konkrétních projektech  koordinaci projektů  Hlavní organizačně-administrativní činnosti  Standardní výkaznictví, tvorba účelových dokumentů projektu (rozmnožení zpráv, tisk a vazba aj.)  Zajištění oběhu projektových podkladů  Správa „knihovny“ projektových znalostí, správa projektových serverů  Evidence standardních postupů a závazných materiálů  Tlumočení, překladatelské služby  Spolupráce při přípravách prezentací (konečné grafické provedení)  Logistika akcí (např. školení, workshopy, oponentní jednání aj.)  Vypracovávání zpráv o průběhu projektů, ekonomických přehledů  Vypracovávání podkladů pro koordinaci projektů

10 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 10/11 Projektová kancelář - 2  Organizační zařazení jako  Podpůrný útvar  Koordinační útvar  Koordinační a podpůrný útvar  Výhody zřízení „PROJKY“ (navíc k přínosům při vykonávání jejích činností)  Sdílení zdrojů  Sdílení informací (nová kvalita)  Uchovávání veškeré projektové dokumentace na jednom místě (vč.kontroly úplnosti, formálního zpracování a archivace)  Princip poskytování služeb: objednávka - dodávka

11 © Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 11/11 Projektová kancelář - 3  Možná organizační struktura projektová kancelář jako odbor  Řízení odboru (řídí útvar a vytváří koncepci)  Jednotlivá oddělení  Metodika řízení projektů  Koordinace projektů  Projektová kancelář (podpora projektových činností)  Řízení jednotlivých projektů (v členění podle oblastí, segmentů trhu aj., zahrnuje i projektové manažery)  Ekonomické monitorování (řízení) projektů


Stáhnout ppt "© Ing. V. Šebek, CSc. Plánování a řízení projektů IS 1/11 13. Koordinace projektů  Realizace změn  Koordinace projektů  Projektová kancelář."

Podobné prezentace


Reklamy Google