Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi."— Transkript prezentace:

1 Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi

2 Nutné otázky před volbou vstupu na mezinárodní trh 1.Jaká je podstata nových příležitostí? 2.Jak může firma dosáhnout úspěšného konkurenčního postavení? 3.Jakou zvolit strategii? 4.Jaké zvolit metody proniknutí na trh?

3 Výroba v domácí zemi Nepřímý vývoz – Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v domácí zemi Přímý vývoz - Výrobce vyrábí v domácí zemi, produkt předává v zahraničí Rozdílná rizika při vstupu na zahraniční trh

4 Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci Obchodníci přebírají produkt do svého vlastnictví a) Specializovaní exportéři (trading company) –Exportní domy (Japonsko) –Výhody / Nevýhody

5 Nepřímý vývoz – 1. Obchodníci b) Exportní společenství –Exportní kruhy –Exportní syndikáty –Exportní kartely –Exportní konsorcia

6 Nepřímý vývoz – 2. Agenti Agent nepřebírá produkt do svého vlastnictví Agent výrobce Komisionář Confirming house Export broker Export management company

7 Nepřímý vývoz – 3. Piggyback Nosič – využití existujících distribučních kanálů Důvod – provize, doplnění sortimentu, zisk, cyklické výkyvy Jezdec - menší výrobce s komplementárním zbožím Důvod – využití zkušeností „nosiče“ s mezinárodním trhem

8 Nepřímý vývoz - shrnutí Výhody: Snížení nákladů Cash flow Distribuční kanály Komunikace s mezinárodním trhem Omezení rizika Nevýhody: Snižování zisku Ztráta přímé komunikace Pružnost firmy – 4P Image značky

9 Přímý vývoz Fáze přímého exportu: 1 fáze: Tradiční export Pasivní Aktivní 2 fáze: Exportní marketing – marketingové aktivity 3 fáze: Mezinárodní marketing – komplexní servis → Multinárodní výroba

10 Přímý vývoz – BEZ přímých investic Specializovaní exportéři Specializovaný velkoobchod Specializovaný maloobchod Konečný spotřebitel Rozdělení z hlediska zastoupení: −Generální zástupce −Provizní zástupce

11 Přímý vývoz – S přímými investicemi a)Firma angažovaná v domácí zemi Exportní oddělení v rámci tuzemského prodeje Samostatné exportní oddělení Exportní pobočka

12 Přímý vývoz – S přímými investicemi b) Firma angažovaná v zahraničí Prodejní reprezentační kancelář Dceřiné společnost −Bez skladu −Se skladem −Se skladem a službami

13 Přímý vývoz výroba zákazník Bez přímých investic - Specializovaní exportéři průmyslový distributor průmyslový trh vládní trh S přímými investicemi -Prodejní reprezentační kancelář -Dceřiná společnost VOO MOO domácí země cílové země B2B B2C

14 Nelegální export Šedý export (gray market exporting) – konflikty v distribučním řetězci Řešení: Stejná cena pro všechny země Rozdíl v ceně na úrovni nákladů na dopravu Ochrana před padělky

15 Zahraniční manažer a pracovník –Důvody k vyslání do zahraničí –Požadované vlastnosti –Výběr vhodného pracovníka –Délka trvání zahraničního pobytu –Ochota jít do zahraničí –Specifika smlouvy

16 Vstupy českých firem na zahraniční trhy Desatero úspěchu: 1.věřit ve svůj nápad 2.nebát se riskovat 3.mít kvalitní a dobře koučovaný tým 4.získat si důvěru bank a zákazníků 5.plynule investovat do vývoje a inovací 6.exportní rizika rozložit na více trhů 7.dobře sledovat konkurenci 8.být vždy o krok napřed 9.být světový 10.vyhledávat akvizice ve světě

17 Kapitálové vstupy na zahraniční trhy Portfoliové investice nákup akcií nebo cenných papírů Přímé zahraniční investice (PZI) vztahů mezi investorem jedné země a podnikem se sídlem v jiné zemi

18 Faktory ovlivňující PZI –Marketingové –Obchodně politické –Nákladové –Investiční klima

19 Přímé zahraniční investice - formy Akvizice Fúze Investice na zelené louce Společné podnikání Strategické aliance

20 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Přednáška č.3 Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi."

Podobné prezentace


Reklamy Google