Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY"— Transkript prezentace:

1 ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY
KAPITOLA 2 Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

2 Obchodní činnosti - Kapitola 2
Obsah kapitoly retailingová firma, charakteristické znaky organizace, proces organizování retailingové firmy, typy organizačních formátů v retailingu, malý nezávislý retailer, větší retailer s několika filiálkami, retailingový řetězec, silně diverzifikovaný retailer, organizační schéma filiálkové retailingové firmy, Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

3 Obchodní činnosti - Kapitola 2
Obsah kapitoly mezinárodní retailingové řetězce, globální obchodní značky, základní kompetence retailera. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

4 Obchodní činnosti - Kapitola 2
Retailingová firma je sociálně technickým systémem, představuje seskupení procesů a činností, nasazení technologií, ale také lidského kapitálu, probíhají v ní fyzické a informační procesy, které je nutné formálně upravit, stanovit jejich průběh, pravomoci a odpovědnost jednotlivých organizačních míst, která se na realizaci procesu podílejí. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

5 Účel existence instituce
je naplňován lidmi (spolupracovníky), kteří uskutečňují vymezené činnosti a procesy a určitým způsobem se přitom chovají a jednají. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

6 Charakteristické znaky organizace
Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

7 Proces organizování retailingové firmy
Probíhá v následujících krocích: 1) vymezení procesů a činností (díky nim podnik naplňuje svůj účel a smysl existence), 2) rozdělení úkolů a činností mezi členy distribučního kanálu, 3) seskupení činností do pracovních míst a jejich klasifikace, 4) specifikace způsobu koordinace a integrace procesů a činností. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

8 ad 1) Vymezení procesů a činností
hodnota konečného produktu či poskytované služby se postupně vytváří díky tzv.: - primárním (základním) procesům, - sekundárním (podpůrným) procesům. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

9 Primární (základní) procesy
nákup a zásobovací logistika, skladování, vnitropodniková logistika a distribuce zboží, prodej, poskytování služeb a poprodejní servis. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

10 Sekundární (podpůrné) procesy
tvorba strategie, firemní infrastruktura (organizace, informační systém, controlling), výzkum, vývoj, nasazení technologií, zajištění zdrojů (financování). Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

11 Typy organizačních formátů v retailingu
Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

12 1) Malý nezávislý retailer
na počátku jeho existence stojí člověk, který má podnikatelský záměr a chce jej realizovat, pracuje sám či s několika málo zaměstnanci (často členy rodiny), řídí firmu a je zároveň vlastníkem, jednoduché uspořádání (dvou nebo tří) úrovní řízení, malá specializace, malý počet zaměstnanců. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

13 2) Větší retailer s několika filiálkami
Běžnými, každodenními úkoly retailera jsou: nákup zboží pro prodej v provozních jednotkách, provozní činnosti v prodejnách sloužící k prodeji zboží, provozní činnosti ve skladech, příjem zboží, jeho uskladnění a rozvoz. Dále retailer vykonává další podpůrné činnosti: finanční řízení, personální řízení, controlling. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

14 Organizační schéma filiálkové retailingové firmy
. Výkonný ředitel Finance Marketing Personalistika Obchodní ředitel Provozní ředitel Ředitel prodejen Nákupčí Sklady Manažeři prodejen Asistenti nákupčích Doprava Prodavači Správa budov Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

15 3) Retailingový řetězec
hluboká specializace, větší počet oddělení, pravomoci a odpovědnosti jsou centralizované, koordinace činnosti jednotlivých filiálek, významná úloha oblastních a regionálních manažerů, silný vliv nadnárodních společností. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

16 4) Silně diverzifikovaný retailer
jedná se konglomeráty, které fungují pod centrálním vlastnictvím, ale podnikají ve více oborech, např. německý holding REWE Group zahrnuje v maloobchodu řetězce supermarketů (BILLA), diskontní a specializované prodejny (Penny market), dále velkoobchod a podniká i v odvětví cestovního ruchu. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

17 Mezinárodní retailingové řetězce
tendence zaměřovat se na omezený okruh obchodních formátů (např. hypermarketů, Cash and Carry, odborných velkoprodejen) a budovat jejich globální obchodní značky, významná úloha regionálního vedení. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková

18 Základní kompetence retailera
kompetentnost v nákupu, kompetentnost v logistice, kompetentnost v prodeji, informační kompetentnost, controllingová kompetentnost, kompetentnost ve financování, personální kompetentnost, kompetentnost procesní, kompetentnost strategická, kompetentnost vůči zákazníkovi. Obchodní činnosti - Kapitola 2 Pavlíčková


Stáhnout ppt "ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY"

Podobné prezentace


Reklamy Google