Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní činnosti - Kapitola 2 1 ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY KAPITOLA 2 Pavlíčková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní činnosti - Kapitola 2 1 ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY KAPITOLA 2 Pavlíčková."— Transkript prezentace:

1 Obchodní činnosti - Kapitola 2 1 ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY KAPITOLA 2 Pavlíčková

2 Obchodní činnosti - Kapitola 2 2 Obsah kapitoly retailingová firma, charakteristické znaky organizace, proces organizování retailingové firmy, typy organizačních formátů v retailingu, malý nezávislý retailer, větší retailer s několika filiálkami, retailingový řetězec, silně diverzifikovaný retailer, organizační schéma filiálkové retailingové firmy, Pavlíčková

3 Obchodní činnosti - Kapitola 2 3 Obsah kapitoly mezinárodní retailingové řetězce, globální obchodní značky, základní kompetence retailera. Pavlíčková

4 Obchodní činnosti - Kapitola 2 4 Retailingová firma je sociálně technickým systémem, představuje seskupení procesů a činností, nasazení technologií, ale také lidského kapitálu, probíhají v ní fyzické a informační procesy, které je nutné formálně upravit, stanovit jejich průběh, pravomoci a odpovědnost jednotlivých organizačních míst, která se na realizaci procesu podílejí. Pavlíčková

5 Obchodní činnosti - Kapitola 2 5 Účel existence instituce je naplňován lidmi (spolupracovníky), kteří uskutečňují vymezené činnosti a procesy a určitým způsobem se přitom chovají a jednají. Pavlíčková

6 Obchodní činnosti - Kapitola 2 6 Charakteristické znaky organizace Cíle organizace Organizační struktura Organizační kultura Procesy Pavlíčková

7 Obchodní činnosti - Kapitola 2 7 Proces organizování retailingové firmy Probíhá v následujících krocích: 1) vymezení procesů a činností (díky nim podnik naplňuje svůj účel a smysl existence), 2) rozdělení úkolů a činností mezi členy distribučního kanálu, 3) seskupení činností do pracovních míst a jejich klasifikace, 4) specifikace způsobu koordinace a integrace procesů a činností. Pavlíčková

8 Obchodní činnosti - Kapitola 2 8 ad 1) Vymezení procesů a činností hodnota konečného produktu či poskytované služby se postupně vytváří díky tzv.: - primárním (základním) procesům, - sekundárním (podpůrným) procesům. Pavlíčková

9 Obchodní činnosti - Kapitola 2 9 Primární (základní) procesy nákup a zásobovací logistika, skladování, vnitropodniková logistika a distribuce zboží, prodej, poskytování služeb a poprodejní servis. Pavlíčková

10 Obchodní činnosti - Kapitola 2 10 Sekundární (podpůrné) procesy tvorba strategie, firemní infrastruktura (organizace, informační systém, controlling), výzkum, vývoj, nasazení technologií, zajištění zdrojů (financování). Pavlíčková

11 Obchodní činnosti - Kapitola 2 11 Typy organizačních formátů v retailingu malý nezávislý retailer větší retailer s několika filiálkami retailingový řetězec silně diverzifikovaný retailer Pavlíčková

12 Obchodní činnosti - Kapitola ) Malý nezávislý retailer na počátku jeho existence stojí člověk, který má podnikatelský záměr a chce jej realizovat, pracuje sám či s několika málo zaměstnanci (často členy rodiny), řídí firmu a je zároveň vlastníkem, jednoduché uspořádání (dvou nebo tří) úrovní řízení, malá specializace, malý počet zaměstnanců. Pavlíčková

13 Obchodní činnosti - Kapitola ) Větší retailer s několika filiálkami Běžnými, každodenními úkoly retailera jsou: nákup zboží pro prodej v provozních jednotkách, provozní činnosti v prodejnách sloužící k prodeji zboží, provozní činnosti ve skladech, příjem zboží, jeho uskladnění a rozvoz. Dále retailer vykonává další podpůrné činnosti: finanční řízení, personální řízení, controlling. Pavlíčková

14 Obchodní činnosti - Kapitola 2 14 Organizační schéma filiálkové retailingové firmy. Výkonný ředitel Finance MarketingPersonalistika Ředitel prodejenProvozní ředitelObchodní ředitel Nákupčí Asistenti nákupčích Sklady Doprava Správa budov Manažeři prodejen Prodavači Pavlíčková

15 Obchodní činnosti - Kapitola ) Retailingový řetězec hluboká specializace, větší počet oddělení, pravomoci a odpovědnosti jsou centralizované, koordinace činnosti jednotlivých filiálek, významná úloha oblastních a regionálních manažerů, silný vliv nadnárodních společností. Pavlíčková

16 Obchodní činnosti - Kapitola ) Silně diverzifikovaný retailer jedná se konglomeráty, které fungují pod centrálním vlastnictvím, ale podnikají ve více oborech, např. německý holding REWE Group zahrnuje v maloobchodu řetězce supermarketů (BILLA), diskontní a specializované prodejny (Penny market), dále velkoobchod a podniká i v odvětví cestovního ruchu. Pavlíčková

17 Obchodní činnosti - Kapitola 2 17 Mezinárodní retailingové řetězce tendence zaměřovat se na omezený okruh obchodních formátů (např. hypermarketů, Cash and Carry, odborných velkoprodejen) a budovat jejich globální obchodní značky, významná úloha regionálního vedení. Pavlíčková

18 Obchodní činnosti - Kapitola 2 18 Základní kompetence retailera kompetentnost v nákupu, kompetentnost v logistice, kompetentnost v prodeji, informační kompetentnost, controllingová kompetentnost, kompetentnost ve financování, personální kompetentnost, kompetentnost procesní, kompetentnost strategická, kompetentnost vůči zákazníkovi. Pavlíčková


Stáhnout ppt "Obchodní činnosti - Kapitola 2 1 ŘÍZENÍ RETAILINGOVÉ FIRMY KAPITOLA 2 Pavlíčková."

Podobné prezentace


Reklamy Google