Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Distribuční strategie. Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuční strategie. Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci."— Transkript prezentace:

1 Distribuční strategie

2 Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci členů distribuční cesty Makroprostředí Stupeň prodeje

3 1. Určení cílů -další aspekty Push nebo pull systém Zákazníkovy nákupní zvyklosti Výrobkové image Poskytování služeb Konkurence Druh výrobku Vliv na kanál Nebýt otrokem distribuce Náklady výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel

4 2.Výběr typu distribučního kanálu Přímý prodej Přímý marketing Vlastní prodejny Prostředníci

5 3.Stupeň distribuce Strategie intenzivní distribuce Strategie selektivní distribuce Strategie exkluzivní distribuce

6 4.Výběr členů distribučního kanálu Oblíbenost prodejny cílovou skupinou Schopnost prodejny zajistit potřebný servis Pověst prodejny v místě Finanční stav prodejny Skladovací možnosti Vliv na prodejnu Reklamace, stížnosti a jejich vyřizování prodejnou Fluktuace prodejního personálu

7 5.Zajištění koordinace Řešení konfliktů

8 6.Vertikální distribuční systém Smluvní VDSKorporační VDS Franšízy Administrativ- ní VDS Velkoobchodní vůdčí postavení MO vůdčí postavení VDS

9 DISTRIBUČNÍ ANALÝZA

10 Numerická distribuce(ND) (Pokrytí trhu) počet dealerů výrobku A ND=. 100 (%) celkový počet dealerů na trhu

11 Vážená distribuce (VD) (Tržní dosah) cel.obrat dealerů prodávajících A VD=.100 celkový obrat na trhu

12 Indikátor velikosti (stupeň proniknutí) VD prům.prodej dealerů A IV= ND prům.prodej dealerů na trhu IV> 1 IV<1 IV=1

13 Podíl na prodeji (na obratu) PP obrat výrobku A PP=. 100 celkový obrat dealerů A

14 Tržní podíl (TP) TP= ND.IV.PP x 100 (%) TP=VD.PP x 100 (%)


Stáhnout ppt "Distribuční strategie. Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci."

Podobné prezentace


Reklamy Google