Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A15 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníLeden.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A15 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníLeden."— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A15 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníLeden 2013 Ročník/věková kategorie4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, marketingový mix, koncepce 4P, produkt, cena, distribuce, propagace, koncepce 4C, marketing služeb, koncepce 7P. Anotace Výukový materiál zaměřený na problematiku marketingového mixu a jeho jednotlivých nástrojů.

2 Marketing Marketingový mix CZ.1.07/1.5.00/ Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Marketingový mix = soubor taktických marketingových nástrojů - výrobkové, - cenové, - distribuční, - komunikační politiky.

4 Koncepce 4P Product – produkt Price – cena Placement – distribuce Promotion - propagace

5 Produkt Samotný výrobek nebo služba. Sortiment. Kvalita. Design. Obal. Image výrobce. Značka. Záruky. Služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání.

6 Cena Hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru. Jediný nástroj marketingového mixu, který přináší příjem.

7 Distribuce Kde a jak bude produkt prodáván. Distribuční cesty. Dostupnost distribuční sítě. Zásobování. Dopravy.

8 Propagace Jak se spotřebitelé o produktu dozví. Přímý prodej. Public relations. Reklamu. Publicita. Různé nástroje podpory prodeje.

9 Koncepce 4C „Aby byl marketingový mix správně používán, nesmí se na něj marketér dívat z pohledu prodávajícího, ale z hlediska kupujícího. „ Philip Kotler Zákazník požaduje vysokou hodnotu, nízkou cenu, pohodlí a komunikaci, nikoli propagaci. Ze 4P se tak stanou 4C.

10 Koncepce 4C Produkt zákaznická hodnota (Customer Value). Cena zákazníkova vydání (Cost to the Customer). Distribuce zákaznické pohodlí (Convenience). Propagace komunikace se zákazníkem (Communication).

11 Srovnání koncepcí 4P a 4C 4P4C Výrobek Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Cena Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Distribuce Dostupnost řešení (convenience) PropagaceKomunikace (communication)

12 Další koncepce – 7P Marketing služeb obsahuje navíc: zaměstnance (Personnel), proces (Process), fyzický důkaz (Physical evidence).

13 Zdroj informací Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN Světlík, J.: Marketing – Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994.

14 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A15 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníLeden."

Podobné prezentace


Reklamy Google