Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace"— Transkript prezentace:

1 Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Vzdělávací materiál/DUM VY_32_INOVACE_03/A15 Autor Ing. Liběna Krchňáková Období vytvoření Leden 2013 Ročník/věková kategorie 4. ročník OA, EL Vyučovací předmět/klíčová slova Marketing, marketingový mix, koncepce 4P, produkt, cena, distribuce, propagace, koncepce 4C, marketing služeb, koncepce 7P. Anotace Výukový materiál zaměřený na problematiku marketingového mixu a jeho jednotlivých nástrojů.

2 Marketing Marketingový mix
CZ.1.07/1.5.00/ Marketing Marketingový mix Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky.

3 Marketingový mix = soubor taktických marketingových nástrojů - výrobkové, - cenové, - distribuční, - komunikační politiky.

4 Koncepce 4P Product – produkt Price – cena Placement – distribuce
Promotion - propagace

5 Produkt Samotný výrobek nebo služba. Sortiment. Kvalita. Design. Obal.
Image výrobce. Značka. Záruky. Služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání.

6 Cena Hodnota vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává.
Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru. Jediný nástroj marketingového mixu, který přináší příjem.

7 Distribuce Kde a jak bude produkt prodáván. Distribuční cesty.
Dostupnost distribuční sítě. Zásobování. Dopravy.

8 Propagace Jak se spotřebitelé o produktu dozví. Přímý prodej. Public relations. Reklamu. Publicita. Různé nástroje podpory prodeje.

9 Koncepce 4C „Aby byl marketingový mix správně používán, nesmí se na něj marketér dívat z pohledu prodávajícího, ale z hlediska kupujícího. „ Philip Kotler Zákazník požaduje vysokou hodnotu, nízkou cenu, pohodlí a komunikaci, nikoli propagaci. Ze 4P se tak stanou 4C.

10 Koncepce 4C Produkt zákaznická hodnota (Customer Value).
Cena zákazníkova vydání (Cost to the Customer). Distribuce zákaznické pohodlí (Convenience). Propagace komunikace se zákazníkem (Communication).

11 Srovnání koncepcí 4P a 4C 4P 4C Výrobek
Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Cena Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Distribuce Dostupnost řešení (convenience) Propagace Komunikace (communication)

12 Další koncepce – 7P Marketing služeb obsahuje navíc:
zaměstnance (Personnel), proces (Process), fyzický důkaz (Physical evidence).

13 Zdroj informací Vysekalová, J., Strnad, P., Vydrová, J.: Základy marketingu pro střední školy. Praha: Fortuna, ISBN Světlík, J.: Marketing – Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994.

14 Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba


Stáhnout ppt "Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace"

Podobné prezentace


Reklamy Google