Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008."— Transkript prezentace:

1 Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008

2 Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA Generální ředitel Sindat Group Místopředseda AMSP ČR

3 Obsah Podnikatelské prostředí z pohledu MSP Rozhodující faktory pro růst MSP

4 Prostředí pro malé a střední podniky v EU Silné stránky Stabilní prostředí (bezpečnost,ekonomika,právo ) Spotřebitelská a podniková poptávka Technologická vybavenost Podnikatelská tradice Vysoký stupeň vzdělanosti Silné stránky Stabilní prostředí (bezpečnost,ekonomika,právo ) Spotřebitelská a podniková poptávka Technologická vybavenost Podnikatelská tradice Vysoký stupeň vzdělanosti Slabé stránky EU=sociální a drahý stát Hyperkonkurenčí prostředí Odlišná teritoria ( kultura, historie, jazyk) Nízký stupeň mobility pracovníků Absence marketingu a obchodu Slabé stránky EU=sociální a drahý stát Hyperkonkurenčí prostředí Odlišná teritoria ( kultura, historie, jazyk) Nízký stupeň mobility pracovníků Absence marketingu a obchodu Příležitosti Nové země EU – obchod i investice Značkové produkty Produkty s aplikací Růst spotřeby podniků i spotřebitelů Otevřené zdroje pracovní síly Příležitosti Nové země EU – obchod i investice Značkové produkty Produkty s aplikací Růst spotřeby podniků i spotřebitelů Otevřené zdroje pracovní síly Rizika Trvalý růst nákladovosti Růst konkurence zejména z Asie Přechod výroby do Asie Vysoký stupeň byrokracie Rizika Trvalý růst nákladovosti Růst konkurence zejména z Asie Přechod výroby do Asie Vysoký stupeň byrokracie

5 Faktory růstu malých a středních firem „Lidé jsou konkurenční výhodou, nikoliv cena nebo produkt“ Je nezbytné: zajistit, řídit, vzdělávat lidské zdroje LIDÉ Rozvoj lidských zdrojů LIDÉ Rozvoj lidských zdrojů

6 Faktory růstu malých a středních firem „Změna je cesta z hyperkonkurenčního prostředí“ Změna produktů, procesů, komunikace, vztahů MYŠLENKY Výzkum, vývoj a inovace MYŠLENKY Výzkum, vývoj a inovace

7 Faktory růstu malých a středních firem „Flexibilita je východiskem snižování životního cyklu produktů“ Flexibilita rozhodování, pracovní síly, adaptace, změny teritoria DOSTUPNOST Infrastruktura DOSTUPNOST Infrastruktura

8 Faktory růstu malých a středních firem „Přesné a včasné informace jsou základem pro získání finančních zdrojů“ Informace o bankovních, privátních, veřejných a evropských zdrojích financování PENÍZE Zdroje financování PENÍZE Zdroje financování

9 Faktory růstu malých a středních firem „Partnerství a vzájemný respekt státu a podnikatele je jediná cesta k oboustranné prospěritě“ Stát musí pochopit, že firma je jeho zákazník.Podnikatel musí respektovat že stát je její stakeholder. HŘIŠTĚ Institucionální prostředí HŘIŠTĚ Institucionální prostředí

10 Kontakt Karel Havlíček


Stáhnout ppt "Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008."

Podobné prezentace


Reklamy Google