Rozšiřování přístupu k vysokoškolskému vzdělávání: Česká republika v kontextu zemí OECD Hodnocení kvality vysokých škol Telč, 21. 5. 2015.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vytváříme znalostní společnost?
Advertisements

Příprava krajů na programovací období Tisková konference , Praha.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
POZNATKY Z ETNOGRAFICKÉHO VÝZKUMU NA ČESKÝCH VYSOKÝCH ŠKOLÁCH JAK VYPADÁ VZDĚLÁVÁNÍ, KTERÉ SE SNAŽÍME ZLEPŠIT? JANA DVOŘÁČKOVÁ (FSS MU) PETR PABIAN (KSV.
Vzdělání a prosperita Nejlepší investice do budoucnosti je vzdělání.
Projekty financované ze zdrojů ESF a aktivity CEVAP-a Zuzana Španerová Centrum vzdělávání a poradenství.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
Monitorování dalšího vzdělávání – Základ pro koncepční rozhodování Mgr. Hana Žáčková Národní vzdělávací fond, o.p.s. Národní observatoř zaměstnanosti a.
Projekty na podporu cílů vzdělávací politiky ČR v kontextu Lisabonské strategie a dalších iniciativ EU Jana Švecová MŠMT odbor pro záležitosti EU 20.října.
Monitoring dalšího vzdělávání
Programme for the International Assessment of Adult Competencies Zjištění týkající se postojů dospělých Jana Straková, Dům zahraniční spolupráce Tento.
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Výstupy z učení a národní kvalifikační rámec terciárního.
„Sjednocení úřadů práce podpoří spolupráci zaměstnavatelů s kariérovými poradci – realizace Dohody o spolupráci MPSV se Sdružením automobilového průmyslu.
Situace vysokých škol v České republice Panelová diskuse: „Je naše vysoké školství českým národním zájmem?“ Jana Mačáková Univerzita Palackého v Olomouci.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
Šíření povědomí o Evropské strategii zaměstnanosti Národní vzdělávací fond PhDr. Miroslava Kopicová.
Kariérové poradenství v Tranzitním programu pro neslyšící APPN, o.s. Projekt Tranzitní program pro neslyšící je financován z prostředků ESF prostřednictvím.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLSTVÍ A VĚDY V PROGRAMU NS-LEV 21 RNDr. Stanislav Palša http://
Zkušenosti ze spolupráce státního a neziskového sektoru při realizaci projektů financovaných z ESF Ing. Vladimír Kváča, Ph.D. Ministerstvo práce a sociálních.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Vysoké školy a Národní politika výzkumu a vývoje a její realizace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
1 Hledisko OECD na rodičovskou péči Prezentace pro „Konferenci o rodičovské péči o děti a politice zaměstnanosti: Kolize nebo komplementarita?" Praha,
Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Vývoj vzdělávání a školství v krajích ČR Seminář k projektu ESF Kvalita II Praha a Brno, 15. a 17.
Otazníky nad terciárním vzděláváním jako předpokladu využití a rozvoje sociálního potenciálu populace Pro konferenci VŠFS – „Lidský kapitál a investice.
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Vývoj systému akreditace v evropském kontextu Jiří Smrčka tajemník Akreditační komise Praha.
Teorie lidského kapitálu význam vzdělání
Pojetí kvality vzdělávání ve vzdělávací politice České republiky Petr Černikovský 15. seminář Hodnocení kvality vysokých škol Podpora výuky a učení se.
Sociální politika Téma: Vzdělávací politika FSS MU Brno, 2006.
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Vzdělání a trh práce Přednáška do předmětu Ekonomika školství
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat Tisková konference MŠMT 9. dubna
Seminář pro žadatele o finanční podporu OP VVV výzva ESF výzva pro vysoké školy Mgr. Helena Hořáková Praha, duben 2016.
1 Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Universitas semper reformanda? České reformní pokusy v evropských souvislostech Hodnocení kvality vysokých škol Telč,
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
KA 03/9 Metodická setkání „Vzdělávací tržiště“ Mgr.Jaroslava Vaverková.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
12. listopadu 2008Ing. Petra Zlámalová I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Oblast podpory 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji Výzva.
České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education at a Glance 2008 Tisková konference.
Příprava OP VVV – PO VŠ Adam KRČÁL Skupina pro výzkum a vysoké školství MŠMT 08/02/2013.
1 Systémový rámec terciárního vzdělávání a rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Individuální projekty národní Skupiny pro výzkum a vysoké školství.
EDUCATION AT A GLANCE 2015 Country Notes a klíčová data pro ČR Převzato dne z internetové stránky ministerstva školství:
České školství v mezinárodním srovnání České školství v mezinárodním srovnání Stručné seznámení s vybranými ukazateli publikace OECD Education.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ Návrh struktury. ANALÝZA POTŘEB V ÚZEMÍ „Analýza vývoje trhu práce a vzdělávacího systému Plzeňského kraje pro potřeby KAP“  Povinná.
Září 2008Ing. Luboš Dobiáš INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Oblast podpory 1.1 Oblast podpory 1.2 Oblast podpory 1.3 Výzvy k předkládání žádostí Individuálních.
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Motivační program spolupráce škol a zaměstnavatelů
Kam směřuje reforma terciárního vzdělávání a proč je třeba ji udělat
Tisková konference
Problémy trhu práce v České republice a Evropské Unii
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
Šimon Stiburek (Ne)úspěšnost studentů na vysokých školách a na pedagogických fakultách Šimon Stiburek
Transkript prezentace:

Rozšiřování přístupu k vysokoškolskému vzdělávání: Česká republika v kontextu zemí OECD Hodnocení kvality vysokých škol Telč,

Úvod o masifikaci vysokého školství se v ČR diskutuje především v lokálním kontextu často zobecňujeme jednotlivé osobní zkušenosti máme sklony nadhodnocovat problémy a nedoceňovat úspěchy

Rozšiřování přístupu k vysokému školství

Míra vstupu do terciárního vzdělávání

Zastoupení vysokoškoláků v populaci (30-34)

Regionální rozdíly

Dokončování studia

Platové zvýhodnění vysokoškoláků

Vzdělávací výsledky vysokoškoláků

Zaměstnanost absolventů

Překvalifikovanost absolventů

Sociální efekty vysokoškolského vzdělávání

Rozšiřování přístupu k vysokému školství v ČR jako success story? státní politika rozšiřování přístupu k vysokému školství úspěšná vysoké školství se s extrémně rychlou masifikací vypořádalo řada výzev přetrvává (financování univerzálního vysokého školství, diverzifikace a flexibilita studia, studijní neúspěšnost, zajišťování kvality)

Zdroje OECD Education at a Glance 2014: OECD PIAAC: Education and Training Monitor 2014:

Děkuji Vám za pozornost! Petr Černikovský MŠMT