A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Diagnostika školní zralosti
Advertisements

Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
Zápis do 1. třídy pro školní rok 2012 – 2013 na ZŠ a MŠ Jižní Pátek Od h – h.
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
ZŠ Ořechov Pohádková škola Charakteristika školy  Pojem malotřídní škola: žáci se učí ve dvou třídách po dvou ročnících v jedné třídě  Od
Mladší školní věk 6/7 – 11/12 let
Zápis do 1. třídy pro školní rok 2013 – 2014 na ZŠ a MŠ Jižní Pátek Od h – h Pokud ze závažných důvodů (např. nemoc) k zápisu nemůžete,
Zápis do 1. třídy ZŠ Slovanka
Modelování jako prostředek vytváření předmatematických představ
Diagnostika SPU.
Výchovné zaměstnání v období batolecím
Předškolní věk Od 3 do 6/7 let
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Mladší školní období.
Specifika zpracování vzdělávacích obsahů vyučovacích předmětů: Čtení – globální a analyticko–syntetická metoda – vzhledem k vícečetnému postižení bylo.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zavedení nových trendů a metod předškolního vzdělávání
Kompetence žáka – absolventa Ing. Dana Juchelková
ZÁKLADY SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY
Vzdělávání pedagogů v oblasti prevence úrazů dětí
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_JIROCHOVA.
KOMUNIKACE S KLIENTEM MENTÁLNĚ RETARDOVANÝM
Matematika v předškolním vzdělávání
Logopedická třída MOTÝLCI
RVP ZV příloha Vzdělávací oblast Umění a kultura
Tento materiál není určen pro jakékoliv další šíření či citování
KLUB POHÁDKA Dům dětí a mládeže Praha Stodůlky. Dopolední blok pro rodiče s dětmi Klub Pohádka je určen pro rodiče s dětmi od 1 – 3 let. Cíl klubu: zapojení.
Klenková, Gajzlerová, Girglová, Sychrová 2011, MU Projekt FRVŠ
Riziko dyslexie a školního selhávání
Diagnostika a reedukace. Garantem diagnostiky jsou  Pedagogicko-psychologické poradny  Speciálně pedagogická centra.
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
Výchova ke zdraví v porodní asistenci
Raná péče a pomůcky, prostředky a techniky v ní využívané jako předpoklad pro úspěšnou školní docházku Mgr. Bc. Veronika Růžičková, Ph.D. Ústav speciálněpedagogických.
VÝVOJ ŘEČI VY_52_INOVACE_ února 2014
Prezentace metodických materiálů a pomůcek
ŠKOLNÍ ZRALOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání v roce 2013.
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Metodické materiály a pomůcky
Zápis do 1. třídy pro školní rok 2017 – 2018 na ZŠ a MŠ Jižní
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
TŘÍDA o přestávce.
ANOTACE Seznámit žáky s vývojovými fázemi člověka. Vysvětlit změny ve vývojových fázích předškolního dítěte, se změnami při přechodu dítěte do školy. Výukový.
Paměť, pozornost, Sociabilita
Zvířata ze ZOO GRAFOMOTORIKA.
Režim dne I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Hra na barevná auta I. Jaroslava Růžičková.
Jemná motorika, koordinace ruky a oka
POŘADÍ V OBLÉKÁNÍ sebeobsluha.
Medvídek se ptá: „Kdepak bydlí….. ?“
Rybolov – poznej svou značku
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín
Hra na barevná auta III. Jaroslava Růžičková.
4.ROČNÍK PŘEDMĚTY, KTERÉ SE VYUČUJÍ VE 4.ROČNÍKU, JSOU ROZDÍLNÉ OD 1. – 3. ROČNÍKU JEJICH NÁZVY JSOU – ČESKÝ JAZYK MATEMATIKA VÝPOČETNÍ TECH-
Sociální čtení.
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
VÁCLAVSKÁ MINIŠKOLIČKA
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
Vytleskej podle slabik
Pomáháme si? Bc. Dana Hašková.
HYGIENA sebeobsluha.
Ochrana životního prostředí
Barevné kytičky Pro malé dětičky – 3 roky.
EXOTICKÁ ZVÍŘÁTKA – skládání obrázků
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Vývoj dítěte od narození do 6 let
STOLOVÁNÍ sebeobsluha.
Srovnej botičky do botníku
Transkript prezentace:

A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY PRO RODIČE A DĚTI PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU ANEB PŘÍPRAVA DO ŠKOLY

DESATERO PRO BUDOUCÍHO PRVŇÁČKA VÍTKOVÁČKA ZNÁM SVÉ JMÉNO A VÍM, KDE BYDLÍM. UMÍM POZDRAVIT A POUŽÍVÁM KOUZELNÁ SLOVA PROSÍM, DĚKUJI. JSEM POŘÁDNÝ A ČISTOTNÝ. OBLÉKÁM A OBOUVÁM SE SÁM. DRŽÍM SPRÁVNĚ TUŽKU. URČÍM PRAVOU A LEVOU STRANU. POČÍTÁM DO 5, DO 10. POZNÁM BARVY, ROZEZNÁM GEOMETRICKÉ TVARY. ZAZPÍVÁM PÍSNIČKU, PŘEDNESU BÁSNIČKU. VYPRÁVÍM POHÁDKU, PŘÍBĚH.

Vaše dítě by mělo být dostatečně fyzicky a pohybově vyzrálé, vědomě ovládat své tělo, být samostatné v sebeobsluze. Umí se oblékat, obouvat, správně stoluje, zvládá osobní hygienu, drobný úklid, udržuje pořádek.

Budoucí žák by měl zvládat koordinaci ruky a oka, jemnou motoriku, pravolevou orientaci. Umí zacházet s předměty denní potřeby, s hračkami, pomůckami, stavebnicemi. Drží správně tužku, umí napodobit základní geometrické tvary a různé obrazce.

Dítě zvládá přiměřené jazykové, řečové a komunikační dovednosti. Vyslovuje správně všechny hlásky - sykavky, R,Ř,L,K,T. Snaží se mluvit a odpovídat ve větách.

Dovede vyprávět pohádku, příběh a popsat situaci. Zazpívá písničku, přednese báseň. Má přiměřenou slovní zásobu a poznatky ze světa přírody živé i neživé, lidí, kultury, techniky. Respektuje pravidla komunikace s dospělými i dětmi.

Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy Dítě by mělo být schopné rozlišovat zrakové a sluchové vjemy. Rozlišuje základní vlastnosti předmětů - barvy, velikost, tvary, materiál apod. Složí obrázek z několika tvarů. Reaguje správně na světelné a sluchové signály.  

Dítě by mělo zvládat jednoduché logické a myšlenkové operace, orientovat se v základních matematických pojmech. Rozumí základním pojmům označujícím čas, prostor, velikost a hmotnost. Orientuje se v číselné řadě do 5, do 10. Řeší jednoduché hádanky, úlohy a příklady. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Dítě by mělo být relativně citově samostatné, schopné kontrolovat a řídit své chování. Zvládá odloučení od rodičů. Dodržuje dohodnutá pravidla. Dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti. Reaguje přiměřeně na danou situaci.  

PRO RODIČE

Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku zmírní každodenní úsilí dětí, zákonných zástupců i pedagogů. Připravujte dítě na to, co ho čeká nového v době školní docházky. Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.

Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám. Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí zvířat a rostlin - vedle obecných informací rozšiřujete i jeho slovní zásobu. Vyprávějte dítěti a čtěte mu – televize, video, či audiokazeta nenahradí lidské slovo.

Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujete tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku. Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.

Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte. Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte, projevujte vstřícnost a přívětivé chování.

DĚKUJI ZA POZORNOST Mgr. Jana Bláhová

POUŽITÁ LITERATURA A ZDROJE: MŠMT http://www.predskolaci.cz/ https://www.google.cz/search?q=rozdíly https://www.google.cz/search?q=DĚTI+ÚKLID http://cz.clipart.me/members http://stastny-usmev.cz/logopedie-je-zabava/ https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=d%C4%9Bti%20ve%20%C5%A1kole https://www.google.cz/webhp?sourceid=chrome https://www.google.cz/search?q=geometrické+tvary https://www.google.cz/search?q=barvy+tvary https://www.google.cz/search?q=pohádkové+bytosti