Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Environmentální výchova pro základní školu
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Strukturované učení PROJEKT EU
Anglický jazyk Michaela Hrdličková, 251 PT1 – Provozní technika 1. ročník „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
Grafická média ve vyučování dějepisu LS AR
Textová média v DV AR 2013/2014.
PROJEKT 5.ročník - anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: Rok – měsíce – dny.
Metodologie historického výzkumu volného času
Hodnocení klíčových kompetencí ZŠ Jablunkov 2009/102010/11.
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_006_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
Obsah předmětu Základní pojmy Umělecké styly
Lidé kolem nás…….. Speciální mateřská škola Blanická 16 Olomouc
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Výuka fyziky v ČR vývoj, současnost a perspektivy Jiří Tesař.
(komentovaný přehled)
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací oblast – člověk a jeho svět Předmět – prvouka 3. roč.
3. ročník, studijní obory SOU Mgr. Smékalová Dagmar „Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.“
Průřezová témata.
Kritické myšlení Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2010.
Průřezová témata klíčových kompetencí
B Á J E M Ý T U S Mgr. Michal Oblouk. M Ý T U S z řeckého mýthos = vyprávění báje literární (epický) útvar, který pojednává o životě bohů, o vzniku světa.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Cíle studia didaktiky pedagogiky
Průřezová témata. Způsob zpracování Rozšíření prostoru vyučovacího předmětu Prostor pro integraci vyučovacích předmětů Prostor, ve kterém je možné realizovat.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
INTERKULTURNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
Rámcové a školní vzdělávací programy
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
S krtkem do vesmíru Průvodce světem techniky CZ.1.07/1.3.00/ S Krtkem do vesmíru.
RÁMCOVÝ VZDĚLÁVACÍ PROGRAM
Projekt do Výchovy ke zdraví
Postavení pedagogiky mezi vědami
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Didaktika geografie.
Teorie a metod. výchovy ke zdraví 2
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Institut Celoživotního Vzdělávání
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
TYPY VÝUKY výuka produkční výuka regulativní výuka heuristická
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
1. Vyhledej na internetu loga různých firem, zhodnoť je a porovnej
Budování kapacit pro rozvoj škol II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Konflikt, koření života
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Základní filozofické otázky
Základní škola a Mateřská škola Libáň, okres Jičín Moderní škola 2010
Sázíme brambory do řádku
Návštěva kolomazné pece
Transkript prezentace:

Poznáváme antickou kulturu „ „Vzdělanost má trpké kořínky, ale sladké plody“ Aristoteles

Cíl  Zpracování antické kultury propojením předmětů dějepis – český propojením předmětů dějepis – český jazyk (literatura), výtvarná výchova a jazyk (literatura), výtvarná výchova a tělesná výchova. tělesná výchova.  Po primárním seznámením se starověkým Řeckem se zaměří starověkým Řeckem se zaměří především na dějiny a literaturu. především na dějiny a literaturu.

Realizace 1.etapa - antické báje a pověsti. 1.etapa - antické báje a pověsti.  S využitím literatury a internetových zdrojů vytvoříme galerii antických bohů. Žáci poznají základy antické mytologie a různé podoby jejího literárního pojetí.  V hodinách výtvarné výchovy žáci zpracují plakáty, které budou sloužit jako výukový materiál.

Realizace - řecké divadlo. 2.etapa - řecké divadlo.  V hodinách českého jazyka se žáci seznámí s klasickými řeckými tragediemi a jejich autory.  V hodinách dějepisu se dozví více o řecké společnosti, jejím složení a o životě v antickém Řecku.  Hlavním výstupem se stane dramatizace her a jejich ztvárnění dětskými herci.

Realizace – řecká Olympiáda. 3.etapa – řecká Olympiáda.  V dějepise žáci poznají historické souvislosti. Sami potom, s pomocí odborné literatury zpracují téma původní Olympiády.  Výsledkem bude textový dokument a prezentace.  V tělesné výchově nastane prostor, pro vyzkoušení jednotlivých disciplín v praxi.

Výstupy   Soubor scénářů pro dětské herce.   Mapa antické kultury, pro interaktivní tabuli.   Plakáty antických bohů – Pantheon.   Téma řecké Olympiády, zpracované v programu PowerPoint.

Výstupy  Žáci budou po celou dobu projektu vedeni k samostatné aktivitě, poznají vedeni k samostatné aktivitě, poznají nejen antickou kulturu, ale i počátky nejen antickou kulturu, ale i počátky demokratického smýšlení. demokratického smýšlení.  Spojením všech výstupů bude mapa antické kultury, se zaměřením na antické kultury, se zaměřením na mytologii, divadlo a sport, pro mytologii, divadlo a sport, pro interaktivní tabuli. interaktivní tabuli.

Kompetence KOMPETENCE K UČENÍ   žák si upevňuje schopnost samostatného učení a hledání vlastního řešení úkolů   osvojuje si základní odborné pojmy, umí je užívat a rozumí jejich obsahu   pochopením historických událostí si utváří smysl pro hodnocení historických jevů a učí se hodnotit jejich význam pro současnost

Kompetence KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ   samostatnou prací a prací s obrazovou výbavou, mapami a internetem se žák učí hledat informace pro řešení problémových úloh   interpretací historických jevů a událostí se posiluje kritické myšlení žáka

Kompetence KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ   žák se učí formulovat vlastní myšlenky a názory na základě znalostí historických souvislostí   učí se pravidlům kultivované diskuse, naslouchání druhým a hledání argumentů pro obhájení svého stanoviska (úkoly s hraním rolí, pokus o zapojení emocionality žáka)

Pomůcky  PC, interaktivní tabule  Čtvrtky, balicí papír, fixy, tempery

Metody  práce s učebnicí, historickými  prameny, odbornou literaturou  skupinová práce  diskuse

Časová dotace   Minimální doba trvání projektu – 2měsíce   Český jazyk – 8hodin   Dějepis – 16 hodin   Výtvarná výchova -16 hodin   Tělesná výchova – 8 hodin