SOS dětské vesničky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sociální služby SOZ.
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
Zn. NÁHRADNÍ RODIČ CZ.1.04/5.1.01/ Jak aktivně nacházet náhradní rodiče P rofesionalizace procesů při výběru adeptů na nový typ zaměstnání.
Krok do života 1 projekt, který pomáhá mladým lidem odcházejícím z dětských domovů vstoupit do samostatného života.
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_10.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Rodina a její funkce.
Potřeby dětí a jejich hodnocení v systému sociálně-právní ochrany dětí
Oddělení ústavní a ochranné výchovy - Činnost resortu vnitra v oblasti práce s rizikovými a ohroženými dětmi a mladými lidmi. - Pohled na téma v kontextu.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Sociální politika 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK.
Cíle o.s. ISIS  pomoc náhradním rodičům  zdárný vývoj dětí  přísun informací – vzdělávání  sdílení zkušeností mezi rodiči navzájem  prevence problémů.
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Náhradní rodinná péče 6. ročník
Občanská výchova 7. ročník
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
Působnosti a mezioborová spolupráce v rámci náhradní rodinné péče Mgr
Náhradní rodinná péče.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Sociální patologie SCPT SCPA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Čujkovova 31 Ostrava – Jih tel: tel:
Rodinné právo II Milana Reichlová.
Sociální služby 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost
Název Náhradní rodinná péče
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Správa sociálního zabezpečení
Mgr. Roman Šebrle SOŠ sociální péče Ulrichova Kladno
Vesničky SOS.
Náhradní rodinná péče -NRP
Návrh legislativních změn v oblasti náhradní rodinné péče (výstupy projektu) PhDr. Miloslav Macela Praha, 16. června 2015.
INSTITUTY NÁHRADNÍ PÉČE O DÍTĚ DÍTĚ JE NEODDĚLITENÁ SOUČÁST PŘIROZENÉ RODINY.
Seminář pro ředitele dětských domovů Pozlovice,
Osvojení (adopce) Osvojením (adopcí) se rozumí právní jednání (právní akt), jímž 2 osoby spolu vstupují do poměru rodič-potomek.
Právní aspekty života LGBT lidí v České republice Mgr. Martina Štěpánková, PROUD Seminář pro sociální pracovníky „LGBT lidé a sociální práce“, Jihlava,
Rodinné právo Otázky manželství Vztahy mezi rodiči a dětmi Vztahy vznikající při NRP Zákon o rodině Zákon č. 94/1963 Sb. v platném znění.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Sociálně právní ochrana dětí Historický vývoj SPO (chudinská péče, sirotčí pokladny, okresní komise pro péči o mládež …) Současná úprava – zákon č. 359/1999.
Konference Transformace a deinstitucionalizace sociálních služeb a Hradec Králové Národní centrum podpory transformace sociálních služeb.
KONFERENCE Šance pro děti v ohrožení na Vysočině
PREZENTUJÍCÍ Společně vše zvládneme Červen 2013 Mgr. et Bc. Petr K r č á l radní Kraje Vysočina pro sociální oblast protidrogové prevence a multikulturní.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Pěstounská péče na přechodnou dobu Mgr. Kateřina Majerová.
Gender a (sociální) bydlení Linda Sokačová Platforma pro sociální bydlení Alternativa 50+, o.p.s.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_209_Náhradní rodinná péče Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
OB 21 – OBN NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE. ÚKOL ● ZKUSTE VLASTNÍMI SLOVY VYSVĚTLIT POJEM NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb
Rodina, náhradní rodinná péče
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-02
Novela zákona o místních poplatcích
SOS dětské vesničky.
Koncepce rozvoje sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením poskytovaných příspěvkovými organizacemi Zlínského kraje na období Luhačovice.
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Když vlastní rodina chybí
Jitka Altmanová vedoucí Centra podpory náhradní rodinné péče.
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sociální práce s rodinou 9
18 let zkušeností s mezinárodním osvojením
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Koncepční záměry MPSV v oblasti náhradní rodinné péče
Rodičovství biologické a pěstounské
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Náhradní formy rodiny. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

SOS dětské vesničky

Kdo jsme nezisková, nevládní, nepolitická, nenáboženská organizace Sdružení SOS dětských vesniček je plnoprávným členem mezinárodní organizace SOS Kinderdorf International respektovaná mezinárodní organizace působící ve 132 zemích světa partner nejvýznamnějších celosvětově působících organizací včetně OSN

SOS dětské vesničky působí ve 132 zemích světa

základní cíle Sdružení SOS dětských vesniček obhajovat a podporovat práva dětí v České republice, jak je zakotveno v Úmluvě o právech dítěte Organizace spojených národů z roku 1989. prostřednictvím činnosti SOS dětských vesniček v souladu s modelem péče o děti v SOS dětských vesničkách a dalšími formami náhradní rodinné péče poskytovat odbornou péči a podporu opuštěným a ohroženým dětem, které nemohou z nejrůznějších důvodů vyrůstat ve své vlastní rodině. pomáhat mladým lidem při vstupu do samostatného života poskytováním všech forem péče v rámci Sdružení (SOS dětské vesničky, komunity mládeže, polozávislé bydleni, následná péče). poskytovat odbornou péči a podporu dětem, mládeži a rodinám v nouzi

historie Sdružení SOS dětských vesniček v České republice založeno v roce 1969 původní idea vznikla v Rakousku (první SOS vesnička založena v roce 1949) 1969 – 1973 postaveny dvě SOS vesničky (Karlovy Vary – Doubí, Chvalčov) 1974 SOS vesničky převedeny pod správu státu 1975 – 1976 aktivity Sdružení SOS dětských vesniček z rozhodnutí státu ukončeny SOS vesničky nadále provozovány státem 1989 obnovení činnosti Sdružení SOS dětských vesniček

v souladu se stanovenými základními cíly realizuje Sdružení v České republice v roce 2009 následující programové aktivity: SOS dětské vesničky Karlovy Vary, Brno, Chvalčov Komunita mládeže Brno Program polozávislého bydlení celkem žije v zařízeních Sdružení SOS dětských vesniček 114 dětí (stav k 1.6.10)

hlavní principy SOS modelu náhradní rodinné péče Matka každé dítě má pečujícího rodiče v roce 2008 začaly SOS dětské vesničky v ČR přijímat i pěstounské páry Sourozenci děvčata a chlapci různého věku žijí společně jako bratři a sestry, biologičtí sourozenci jsou umístěni v jedné SOS rodině SOS dětské vesničky primárně přijímají děti z větších sourozeneckých skupin a etnických menšin Dům každá rodina vytváří svůj vlastní domov Vesnička SOS rodiny žijí společně a spoluvytváří podpůrné prostředí SOS vesničky

SOS dětské vesničky jsou tzv SOS dětské vesničky jsou tzv. zařízením pro výkon pěstounské péče (§ 44 a následující zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí) SOS dětské vesničky primárně přijímají děti z etnických menšin a větší sourozenecké skupiny, které jsou obtížně umístitelné v rámci systému individuální pěstounské péče informace o těchto dětech se ke Sdružení dostávají prostřednictvím příslušných úřadů z registrů dětí vhodných k osvojení nebo ke svěření do pěstounské péče, vedených obecními úřady obcí s rozšířenou působností, krajskými úřady, resp. Ministerstvem práce a sociálních věcí SOS dětské vesničky obecně nepřijímají do pěstounské péče děti vyžadující zvláštní specializovanou péči, neboť by jim tuto péči nebyly schopné plně garantovat

konkrétní počet dětí v jedné pěstounské rodině závisí na mnoha různých faktorech především úspěšnost navázání vztahu mezi matkou pěstounkou, resp. pěstounským párem a dětmi přijatými do pěstounské péče s ohledem na kvalitu péče o svěřené děti by maximální počet dětí v jedné pěstounské rodině neměl překročit číslo sedm v maximální možné míře je podporován kontakt dítěte s jeho biologickými rodiči výjimku představuje pouze situace, kdy styk dítěte s biologickými rodiči zakázal soud

Komunita mládeže je výchovné zařízení Sdružení SOS dětských vesniček, které navazuje na pěstounskou péči vykonávanou pěstouny v SOS dětské vesničce hlavním cílem Komunity mládeže je kvalitní příprava na budoucí povolání, získávání praktických životních zkušeností, osvojování pracovních dovedností, ale i osobnostní rozvoj dospívajícího člověka do Komunity mládeže většinou přichází mladí lidé, kteří ukončili základní devítiletou docházku a zahajují další studium nebo nastupují do trvalého pracovního poměru o přijetí do Komunity mládeže rozhoduje matka pěstounka, ředitel SOS dětské vesničky, vedoucí komunity mládeže a dospívající kritériem pro přijetí do Komunity mládeže je uzavření dohody mezi matkou pěstounkou a vedoucím Komunity mládeže, pokud je klient starší 18 let, uzavírá vedoucí Komunity mládeže dohodu přímo s ním

polozávislé bydlení trvá max. 3 roky cílem programu polozávislého bydlení je upevnění a zdokonalení požadovaných schopností, které bude mladý člověk potřebovat k samostatnému životu pracovní návyky sociální dovednosti životní dovednosti hospodaření s financemi ad. polozávislé bydlení trvá max. 3 roky