VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP 17. 10. 2012, Praha.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Dopravní nehody dětí v roce 2013 a
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Pplk.ing. Josef Tesařík; tisková konference 15.ledna 2010 Rok 2009 Nehody na pozemních komunikacích a jejich následky; Česká republika Připravil: pplk.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
Financování sociálních služeb
Následky nehod u osobních automobilů ve vazbě na jejich věk a roční proběh km (počty nehod a usmrcených osob při nehodách osobních automobilů) (vývoj za.
MSP v české ekonomice a dotační podpora z EU a státních prostředků.
Statistika dopravních nehod
Přehled realizovaných plateb a opatření k urychlení proplácení projektů financovaných z ROP Střední Morava 2. září 2009 Olomouc 8. září 2009 Zlín Výroční.
Aktivity města v oblasti ovzduší Ing. Petr Kajnar 4. prosince 2012 Statutární město Ostrava
10. zasedání Rady vlády České republiky pro bezpečnost silničního provozu 23. dubna 2009 Aktuální aspekty bezpečnosti silničního provozu v rámci českého.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Příprava nové dopravní politiky ČR
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
Co je nového v evropských fondech Datum: Místo: Ostrava David Sventek.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Finanční prostředky pro příští programové období prosince 2006 Ing. Bohdan Hejduk, náměstek ministra.
FINANCOVÁNÍ DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURY: Jaký je aktuální stav a perspektiva dalších let? , Praha Pavel ŠVAGR.
Aktualizace státní energetické koncepce a její dopady na MS kraj
Ondřej Valenta, DiS. Oddělení BESIP Ministerstvo dopravy Národní strategie bezpečnosti silničního provozu – informace o plnění v roce 2010.
1 Dotace MPSV jako zdroj financování zaměstnanců v sociálních službách Praha, květen 2014 Mgr. Antonín Shejbal Odbor sociálních služeb.
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Konference INOVACE 19. září 2013 Podpora podnikání malých a středních podniků ze strany Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Ing. Tomáš Hajdušek náměstek.
Bezpečnost silničního provozu v roce 2009 Tisková konference, 15. ledna 2010 ministr dopravy Gustav Slamečka.
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
Podpora energetických auditů Ing. Miroslav DOSTÁL Česká energetická agentura MSV Brno, 15.září 2003.
Zdeňka Kasalová Podpora cestovního ruchu ze strany Kraje Vysočina Zdeňka Kasalová Krajský úřad Kraje Vysočina odbor kultury, památkové péče a cestovního.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ekonomický pokles a hospodaření českých obcí a měst Ing. Ivan Černý předseda Finanční komise SMO ČR.
Informace o Národní strategii bezpečnosti silničního provozu (pro jednání rady vlády ) Mgr. Jan Suchý oddělení BESIP Ministerstvo dopravy.
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
EKONOMICKÉ NÁSTROJE V NOVÉM ZÁKONĚ O OCHRANĚ OVZDUŠÍ Seminář v Senátu PČR „Návrh nového zákona o ochraně ovzduší“ 16. února 2010 Odbor ochrany ovzduší.
1 Informace k revizi Národní strategie bezpečnosti silničního provozu v roce 2008.
Ing. Karel Tyll ředitel odboru státního rozpočtu 2. prosince 2010
Informace z oblasti výzkumu (Předsednictvo RVŠ, ) Tomáš Opatrný.
TISKOVÁ KONFERENCE TISKOVÁ KONFERENCE Čerpání z programů Evropského sociálního fondu v roce 2007 Praha, RNDr. Petr Nečas.
Silnice nebo železnice
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
RPS/CSF Průběh realizace RPS Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
TK ministra obrany Pomoc AČR při povodních Jihočeský kraj 24 osob Jihočeský kraj 24 osob Moravskoslezský kraj 197 osob Moravskoslezský kraj 197.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Praha Praha VÝROČNÍ KONFERENCE K PODPOŘE SNIŽOVÁNÍ ENERGETICKÉ NÁROČNOSTI BYTOVÝCH DOMŮ V ČR PLÁNOVANÉ POUŽITÍ FINANČNÍHO NÁSTROJE.
KE ZLEPŠENÍ BEZPEČNOSTI NA SILNICÍCH ZLÍNSKÉHO KRAJE?
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Výbory a pracovní skupiny
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Prázdniny vyhodnocení plk. Ing. Tomáš LERCH.
ROK 2011 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích České republiky Připravil: pplk. Petr Sobotka PRAHA 12. ledna 2012.
ROK 2010 Statistika nehodovosti na pozemních komunikacích ČR
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Policejní prezidium ČR I. náměstek policejního prezidenta plk. Mgr
Tisková konference vedoucího odboru služby dopravní policie Krajského ředitelství policie Ústeckého kraje.
Dopravní nehodovost v Pardubickém kraji 2018
Transkript prezentace:

VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha

Jednání VFNS Stanovení cílů a organizace výboru Zadání analýz: 1.Analýza socioekonomických ztrát z dopravní nehodovosti (CDV) 2.Financování opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu ve vybraných zemích EU (ČAP) Vyhodnocení analýz a připomínky Diskuse o strategii organizace BESIP resp. dalšího postupu VFNS

Analýza socioekonomických ztrát z dopravní nehodovosti Socioekonomické ztráty byly vyčísleny na základě dílčích kalkulací výše hmotných škod, nákladů na zdravotní péči, HZS, PČR, administrativních nákladů (PČR, soudů, pojišťoven), ztrát na produkci a sociálních výdajů Celkové socioekonomické ztráty dosáhly v roce 2010 dle metodiky CDV částky 53,27 mld. Kč (cca 1,5 % HDP) Největší podíl činily ztráty na produkci (36,06 %) a hmotné škody (37,76 %)

Prognóza socioekonomických ztrát a výdajů na BESIP Stávající výše zdrojů do BESIP (hrubý odhad): mil Kč Budou-li zachovány stávající zdroje, umožní v krátkodobém horizontu (2013 – 2014) dosahovat průměrné výše úspor ze ztrát z nehodovosti cca 1 mld. Kč ročně Odhad výdajů potřebných k naplnění NS (snížení počtu usmrcených o 60 % a těžce zraněných o 40 % do roku 2020 oproti roku 2009) v požadovaném rozsahu: 0, 9 - 1,2 mld. Kč Navýšení výdajů na 0,9 – 1,2 mld. umožní v krátkodobém horizontu (2013 – 2014) dosáhnout průměrné výše úspor ze ztrát z nehodovosti cca 3 mld. ročně.

Financování NSBSP Financování NSBSP nelze vypracovat bez ujasnění a politické podpory následujících otázek: 1.Jaká opatření NSBSP mají být financována (resp. spolufinancována) vícezdrojovým systémem? 2.Jaký subjekt bude odpovědný za vícezdrojové financování opatření Národní strategie BESIP, komu bude odpovědný ? 3.Jaké subjekty budou na NSBSP participovat a jakou formou přispívat ? 4.Jakým způsobem mohou tyto subjekty uplatňovat vliv na realizaci opatření NSBSP, jaké možnosti kontroly výdajů budou mít?

DĚKUJI VÁM POZORNOST!

Struktura ztrát z dopravní nehodovosti na pozemních komunikacích

Vývoj jednotkových nákladů dle závažnosti zranění (v tis. Kč) Smrtelné zranění Těžké zranění Lehké zranění Hmotné škody

Alokace nákladových položek připadající na jednotlivé typy subjektů

Uvažovaný vývoj smrtelně zraněných osob z DN

Uvažovaný vývoj těžce zraněných osob z DN

Předpokládaný vývoj ročních ztrát z nehodovosti (2011 – 2020 v mil. Kč)

Návrh usnesení I. Rada vlády doporučuje, aby a)subjektem odpovědným za podílové financování byl…….. a)z prostředků získaných podílovým financováním byla grantovým způsobem spolufinancována tato opatření Národní strategie:…………….

Návrh usnesení II. Rada vlády ukládá a) výboru pro financování, aby dle výsledků diskuse připravil do … návrh seznamu subjektů, které by měly být zapojeny do podílového financování NS, vč. formy a podílu jejich zapojení, vlivu na spolurozhodování na financování opatření NS a kontroly výdajů b)ministru dopravy, aby ve spolupráci s ostatními zainteresovanými ministerstvy zajistil financování BESIP z evropských fondů a ROP od 2014 v maximální možné míře c) ministru dopravy, aby seznámil vládu s doporučeními Rady vlády