Výuková prezentace pro 4. ročník ZŠ, Přirodověda Jan Mayer.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VODA 8. třída.
Advertisements

Jak jezdí trpaslíci na prázdniny Vytvořil : Zdeněk Janků.
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Minivýletek 10. červce Tak jsem si řekl, že si zajedu, zajdu (když se do lesa s vozidlem nesmí a je to dobře) podívat na památník na Franz Josefa.
autor: Jakub Jirák, 8. ročník
Voda Stejně jako vzduch, světlo a teplo je i voda neživou součástí přírody a nezbytnou podmínkou života na naší planetě. Vodu přijímáme spolu s potravou,
METODICKÝ LIST MEDARDOVÁ-Žáci si čtou pohádku z tabule, doporučuji předem natisknout text a rozdat ho každému do lavice. NAJDĚTE V TEXTU..- úkolem je.
V této dopravní soutěži prověříme vaše znalosti, které jste zatím získali a které dodržujete když se pohybujete venku a to nejenom na kole. Vašim úkolem.
Soutěžní úkol. Naším společným úkolem je dostat cyklistu ve spodní části obrazovky na konec cesty. Musí ujet celých 10 kilometrů. Musíme mu pomoci správně.
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
Soutěž v ZOO Autor: Vojta Rod. Pár slov na začátek… Jako už poněkolikáté já a parta dalších lidí z naší školy jsme jeli na soutěž do ZOO Ostrava. Po tom.
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Integrovaná střední škola, Slaný
Autor: Mgr. Helena Uhříková
Takové přáníčko se čas od času, ne-li pořád hodí každému :-) Jde to atomaticky,zapni zvuk.
Člověk se nědy zeptá proč...???
Kristina Zůbková.
Druhy vod.
Voda a vzduch = základ života
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace a informační gramotnosti I/2
Voda Co o ní víme?.
Voda Zpracoval: Lukáš Holý.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zpacoval:Miroslav Trumpeš
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Přírodověda.
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
PRAHA Praha 2006  Taková malá fotečka z Václaváku.  Nejsme na ní sice všichni, je tam jen pár lidiček který seděli pod sochou Sv.Václava.
Voda Jaroslav Martykán 79974
Definice, která je zakotvena v zákoně 258 a vyhlášce ministerstva zdravotnictví ČR 252. Pitná voda „je zdravotně nezávadná voda, která ani při trvalém.
Proč se říká Zemi „MODRÁ PLANETA“?
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Dopis od Boha.
ČLOVĚK A JEHO SVĚT VY_32_INOVACE_ 20_Lidé kolem nás
Štěňátko puntík, co mělo puntík Autor:Katka Lacinová.
Hydrosféra Vodní obal země.
RZ RZ v ní životVznikl v ní život Koloběh vodyKoloběh vody „obnovitelná“látka Kolem řekKolem řek vznikaly osady a města Civilizace.
VODA.
Příběh pro všechny tvrdě pracující
Voda a vzduch 1. VODA RZ
VY_32_INOVACE_18_VODA_význam vody AUTOR: Petra Kroupová ŠKOLA: ZŠ SPECIÁLNÍ.
Hydrosféra. obsah úvod skupenství vody výskyt vody v přírodě zásoby vody význam vody funkce vod použití vody oběh vody kontrolní otázky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Voda Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
VY_32_INOVACE_Slo_I_13 Voda 2 ppt. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Voda Mgr. Helena Roubalová
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Anotace: Výklad nového učiva. Autor: Mgr.Eva Palovská,2011 Ověření ve výuce: 5. 3.
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Neživá příroda - voda. Voda Voda je součástí neživé přírody, patří mezi kapalné látky. Voda je bezbarvá (průhledná) látka, bez vůně a bez chuti. Nemá.
ZODPOVĚDNÝ EVROPAN Markéta Válková 9.B 2015/2016.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Součásti neživé přírody
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
VY_32_INOVACE_19_VODA_význam vody (opakování)
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
VODA Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_528.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_07_Voda a její okolí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Tak jsem se zase vydal po dlouhé době k našemu rybníčku, Chtěl jsem vidět, jak tam začíná podzim. Tak se také podívejte.
Umění a kultura Jan Werich a Jiří Voskovec
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Libhošť 90, příspěvková organizace Autor: Mgr. Monika Hanzelková Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Transkript prezentace:

Výuková prezentace pro 4. ročník ZŠ, Přirodověda Jan Mayer

Byla jedna kapka, která si hověla v mraku. Na svět se dívala z pořádné výšky a říkala: „Tam na té Zemi to musí být krásné, tam bych se chtěla podívat!“

Jednoho dne se něco začalo dít… Mrak, na kterém kapka seděla, zakryl sluníčko….. A začal pršet…

Lidé na zemi viděli, jak sluníčko zakryl velký mrak a setmělo se… Začal velký liják….

Kapka padala s ostatníma kapkama dolů na zem. „Co mě tam dole čeká?“ ptala se ostatních kapek….

Kapka dopadla na zem do měkké trávy. „Co teď se mnou bude?“, ptala se.

Kapka se začala vsakovat dolů do půdy.

Kapka se přes půdu dostala až do jeskyně s vodou

Právě kapka pluje jeskyní, nese ji proud spolu s ostatníma kapkama. Kam se asi dostane?

Proud zanesl kapku až k místu, kde se čerpá voda z jeskyně

Kapka je vypumpována z jeskyně. Kam asi míří?

Kapka se ocitla v úpravně vody.. Je celá od chlóru..

Kapka cestuje potrubím. Do které domácnosti asi dopluje?

Naše kapka se dostala až do potrubí v kuchyni. „Co se mnou bude, co když mě někdo vypije?“ posteskla si

Kapka je zachráněna! Maminka s ní umyla nádobí..

Špinavá kapka cestuje kanalizačním potrubím..

Kanalizací se kapka dostala až do čistírny odpadních vod

V čistírně ji zbavili všech nečistot a stala se z ní kapka užitkové vody…

Kapka se potrubím dostala do řeky.. Kam její cesta bude asi pokračovat?

Kapka už dlouho, dlouho pluje v řece. Neví, kam její cesta míří? Co myslíte? Kam dopluje?

Kapka doplula do místa, kde se řeka vlévá do moře. Takovému místu se říká ústí.

Kapka je v moři. A co se nestalo? Kapka je celá od soli, protože moře je slané…

Jak si tak kapka pluje v moři a svítí na ni honě sluníčko, něco se s ní začíná dít..

Pomalu se nám pod slunečními paprsky začíná vypařovat… Už to není kapka, ale pára..

Naše kapka stoupá nahoru k mraku. „Konečně zpátky!“, zaradovala se..

Kapka už zase sedí zpět na mráčku a těší se na další dobrodružství, kdy se zase podívá na Zem.

K ZOPAKOVÁNÍ: V mraku zkondenzuje pára a stane se z ní voda. Ta padá dolů v podobě deště. Na zemi se voda vsákne do půdy. Vodu lze využít jako zásobu pitné vody, nebo jako zásobu užitkové vody. Před použitím vody jako pitné je třeba ji upravit v úpravně vody. Po jejím použití ji znovu vyčistíme v čistírně odpadních vod. Voda po vypaření tvoří opět mrak, který zase zkondenzuje a koloběh se opakuje. KONEC Jan Mayer 2006