Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Majetek a vlastnictví.
Advertisements

ZÁKLADNÍ POJMY EKONOMIE
Základy ekonomie
Základní pojmy v ekonomice
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Majetek Formy vlastnictví
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Podstata fungování tržní ekonomiky
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Potřeby lidí 2.hodina.
Druhy ekonomik Příkazová - vyznačuje se řízením celého ekonomického života vládou pomocí centrálního plánu (např. pětiletky) – stát má rozhodující.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Základní kategorie ekonomie  Vztah ekonomie.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
3. srpna 2013VY_32_INOVACE_100202_Teorie_potreb_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Specializace  Kooperace  Dělba práce.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při poklesu ceny  Řešení.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Učíme aktivně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ZAKLADNI.
HOSPODAŘENÍ RodinY 6. ročník.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh kapitálu II.  Výnosová míra z kapitálu.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Příklady posunu funkce nabídky:  Množství.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Jak vznikne rovnováha na trhu  Zásady.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Nabídka na trhu výrobků a služeb  Nabídka.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule  Nerovnováha při růstu ceny  Řešení.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Poptávka na trhu výrobků a služeb  Poptávka.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Ekonomika Ročník: 1.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Činitelé uspokojující potřeby:  Statky.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Trh přírodních zdrojů (trh půdy)  Co.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Ekonomie 1 Magistři Šestá přednáška Lidský a sociální kapitál, princip přenesené ceny.
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a management I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Posuny poptávkové funkce:  Poptávané.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_706 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Potřeby Jméno autora: Ing.
HOSPODAŘENÍ DOMÁCNOSTI Domácnost a její potřeby. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Statky a služby Základní ekonomické pojmy Čím uspokojujeme potřeby? Službami a statky. Co je to statek? Hmotná i nehmotná věc sloužící k uspokojení potřeb.
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Proces rozhodování kupujícího Fáze procesu rozhodování 1. poznání problému 2. hledání informací 3. zhodnocení alternativ 4. rozhodnutí o nákupu 5. vyhodnocení.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Anotace Materiál je určen pro 1. a 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu EKONOMIKA DOPRAVY, inovuje výuku použitím multimediálních.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a svět práce, Finanční gramotnost, Majetek domácnosti, hospodaření.
Ekonomika – základní pojmy.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Podstata marketingu.
Občanské výchova 7.ročník
EKONOMIE 3. Teorie potřeb.
Úvod do podnikových financí
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Ing. Veronika Dostálková MBA
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
MOTIVACE.
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
Hospodaření aneb ten dělá to a ten zas tohle… aneb lidské potřeby.
Motivace. Motivace Podstata motivace Motivace je dána potřebami člověka. Tyto potřeby má každý člověk jiné. O vymezení lidských potřeb se pokusil americký.
Název projektu: ICT ve výuce
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Název školy Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
ÚVOD DO OBECNÉ EKONOMIE Proč se tím vůbec zabývat?
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
Statky a služby CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
DUM - Digitální Učební Materiál
Transkript prezentace:

Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o. Ekonomika a marketing I. ročník Vyučující PhDr. Jan Sinkule Potřeby :  Co to jsou potřeby  Základní dělení potřeb

to jsou požadavky, které si člověk uvědomuje a snaží se je uspokojit. Potřeby, které nejsou uspokojeny, pociťujeme jako nedostatek. Vymysli alespoň tři příklady na potřeby a napiš způsob jejich uspokojení PotřebaZpůsob uspokojení VzděláníUčit se Snaha uspokojit naše potřeby je základem všech činností, které označujeme jako hospodaření. POTŘEBY :

Dělení potřeb: a ) Vyšší a nižší (základní a rozvojové) – tkzv. pyramida potřeb - Maslowova biologické potřeby potřeby jistoty sociální potřeby uspokojení z práce sebe- realizace Vymysli příklad na každou potřebu uvedenou v pyramidě. Proč jsou seřazené potřeby do pyramidy?

b) Hmotné a nehmotné Individuální - týkají se jednotlivce (chci mít auto) Hmotné – vyjadřují požadavky mít a vlastnit věci, hmotné statky chci nějakou věc, něco na co si mohu sáhnout Nehmotné – vyjadřují požadavky mít a užívat znalosti, dovednosti, žádoucí vlastnosti, krásno atd. c) Zbytné a nezbytné Zbytné – ty, bez kterých se mohu obejít Nezbytné – ty, bez kterých se nemohu obejít, bez jejich uspokojení újma, smrt d) Individuální a kolektivní Kolektivní - uspokojují nějakou skupinu lidí (dálnice) Myslíte si, že existují společenské potřeby?