Absolventská práce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Grantová politika KC Praha. Jana Brežná, KC Praha Co je NNO (NGO): Nestátní nezisková organizace:  právní formou je občanské sdružení, obecně prospěšná.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Co má obsahovat prezentace
Bibliografická a rešeršní činnost
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Citace, citování Plagiátorství
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Seminární prací žák prokazuje schopnost:  vyhledávat a třídit informace,  pracovat s odbornou literaturou a internetem,  porozumět danému tématu, 
Analýza dat.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.
Úvod do managementu 1. seminář
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Textový editor opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Ročníková práce Závěrečná práce e-learningového kurzu ICT technologie a jejich využití v práci učitele 2. stupně a v dalším rozvoji jeho profesních kompetencí.
Jak psát projekt a bakalářskou práci. Termíny Dnes : Zadání projektu : odevzdání projektu : zveřejněn rozpis prezentací Týden
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, ph.d.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Absolventská práce.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK235.
Veřejné zdravotnictví 2. ročník
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Metodologie bakalářské a diplomové práce
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
Případová studie Seminář 2014.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Struktura bakalářské práce
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Název absolventské práce
Struktura bakalářské práce Seminář2013. Bakalářská práce jako - dokumentovaný výsledek studia oboru na VŠ součást SZZK (její obhajoba)
PREZENTACE PRO STUDENTY TŘETÍCH ROČNÍKŮ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA EMILA KOLBENA V RAKOVNÍKU Ročníkové práce.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
PREZENTACE PRO STUDENTY TŘETÍCH ROČNÍKŮ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA EMILA KOLBENA V RAKOVNÍKU Ročníkové práce.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Absolventské práce. Titulní strana ZŠ Fr. Plamínkové s RVJ ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Téma práce Jméno autora Vedoucí práce: Mgr. Xxx xxxxxx květen 2015.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
M ETODIKA ZPRACOVÁNÍ ZÁVĚREČNÉ PRÁCE 1 Účel práce; 2 Zadání, vedoucí práce, konzultant a oponent; 3 Termín odevzdání a rozsah práce; 4 Etapy zpracování.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony Klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ICT_II_.
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Vzor individuální prezentace
Vzor individuální prezentace
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
ROČNÍKOVÁ PRÁCE pokyny ke zpracování
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Absolventská práce

Význam práce Pro studenta – ukončení studia, prokázání teoretických poznatků, schopnost práce s literaturou, prohloubení znalostí Pro školu – archivace, zdroj informací pro další studenty

Charakter práce dle původu Původné dokumenty Sumarizační dokumenty Kompilačné dokumenty

Předpoklady pro napsání práce Schopnost definovat pracovní hypotézy Schopnost zvolit si metodu a techniku zpracování Schopnost odlišit vlastní a převzaté myšlenky Schopnost samostatně a tvořivě vyjádřit myšlenky Schopnost pracovat s bibliografickými zdroji Schopnost spojit teorii s praxí Schopnost napsat práci s z hlediska gramatiky

Úkoly studenta Písemně vypracovat zadání práce Připravit se ke každé konzultaci Dodržovat časový plán Samostatně uvažovat o tématu, vyhledávat informace, konstruktivně diskutovat s vedoucím práce a nečekat na poskytnutí kompletního návodu Respektovat připomínky vedoucího práce, odevzdat mu včas zpracovanou část práce k posouzení Být odpovědný za úroveň práce

Úkoly školitele Pomoci studentovi vymezit obsah práce Pomoc při zpracovaní plánu psaní práce Vést studenta ke samostatné práci Pomoc při výběru metod průzkumu Doporučit odbornou literaturu a literární zdroje Konzultovat a kontrolovat dodržování plánu práce

Postup zpracování Výběr témata, cíle a obsah práce Shromáždit literaturu Vypracovat harmonogram zpracování práce Nastudovat literaturu Revidovat osnovu Vlastní zpracování práce Čas na korekturu textu Rozsah práce minimálně 40 normostran (30 řádku po 60 úderů nebo 72000 znaků)

Struktura práce Úvod – obal, titulní list, čestné vyhlášení, poděkování, abstrakt v českém jazyku, abstrakt v cizím jazyce, obsah, seznam obrázků, tabulek, grafů, slovník Hlavní text Přílohy (nepovinně) Závěrečná část (nepovinně)

Vzor obalu Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická, Příbram I., Jiráskovy sady 113 (14b, tučné) IMAGE SESTRY (16b) ABSOLVENTSKÁ PRÁCE (12b) 2013 (14b) KLÁRA NOVÁKOVÁ

Vzor titulního listu Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická, Příbram I., Jiráskovy sady 113 (14b, tučné) IMAGE SESTRY (16b) ABSOLVENTSKÁ PRÁCE (12b) Obor vzdělání: Diplomovaná všeobecná sestra Vedoucí práce: Mgr. Lenka Moudra PŘÍBRAM, 2013 (14b) KLÁRA NOVÁKOVÁ

Čestné vyhlášení Na samostatné straně, dolu Vzor: Prohlašuji, že jsem absolventskou práci vypracoval(a) samostatně a všechny použité prameny jsem uvedl(a) podle platného autorského zákona v seznamu bibliografických odkazů. V Příbrami, 12.03.2013 podpis autora

Poděkování (nepovinné) Na samostatné straně např. vedoucímu práce, rodině, přátelům. Vzor: Děkuji Mgr. Lence Moudré za cenné rady, připomínky při zpracování absolventské práce. Děkuji zaměstnancům Oblastní nemocnice Příbram za pomoc při získání údajů pro napsání práce. V Příbrami, 12.03.2013 podpis autora

Abstrakt ve státním jazyce Povinná část práce, zveřejňuje se v databázových systémech Na samostatné straně Jde o zkrácené, přesné vyjádření obsahu práce Má být srozumitelný čtenáři i bez studia celé práce Obsahuje cca 150-300 slov, nemá přesáhnout 1 str. Používají se zde celé věty, slovesa v činném rodu ve 3 osobě Neosahuje zdůvodnění práce, citace ani hodnocení práce Součástí abstraktu je 3-7 klíčových slov Klíčová slova jsou jedno nebo víceslovné termíny, které vystihují obsah práce

Abstrakt ve státním jazyce - vzor NOVÁKOVÁ, Klára: Image sestry. Absolventská práce Josef Mrkvička. - Střední zdravotnická škola a vyšší odborná škola zdravotnická,Příbram I., Jiráskovy sady 113. – Školitel absolventské práce: Mgr. Lenka Moudra. – Příbram, SZŠ a VOŠ zdravotnická, 2013. 55 s. Vlastní text abstraktu ……. Klíčová slova: Image. Sestra. Vyzáž.

Abstrakt v cizím jazyce Povinná část práce, zveřejňuje se v databázových systémech Na samostatné straně Překlad abstraktu v českém jazyce do cizího jazyku – anglicky, německy, rusky

Obsah Na nové straně Je vyjádřením názvů jednotlivých částí, kapitol, podkapitol Typ, velikost písma a název jednotlivých kapitol, podkapitol včetně čísla strany musí být identický s textem práce Název kapitol musí vystihovat podstatu obsahu

Obsah - vzor ÚVOD …………………………………………… TEORETICKÁ ČÁST ………………………… 1 NÁZEV PRVNÍ KAPITOLY …………….. 1.1 Název první podkapitoly ……………………… 1.2 Název druhé podkapitoly ……………………. 1.3 Název třetí podkapitoly ……………………….. 2 NÁZEV DRUHÉ KAPITOLY …………….. 2.1 Název první podkapitoly ……………………… 2.2 Název druhé podkapitoly ……………………. 3 NÁZEV TŘETÍ KAPITOLY …………….. 3.1 Název první podkapitoly ……………………… 3.2 Název druhé podkapitoly ……………………. 3.3 Název třetí podkapitoly ………………………..

Obsah – vzor - pokračování PRAKTICKÁ ČÁST ………………………… 4 PROBLÉM PRŮZKUMU …………….. 4.1 Cíle a hypotézy průzkumu . ……........... 4.2 Metodologie a metody průzkumu ……… 4.3 Charakteristika průzkumné vzorky …… 5 VÝSLEDKY PRŮZKUMU …………….. 5.1 Interpretace výsledků průzkumu ……….. 5.2 Diskuze ………………………………………….. 5.3 Závěr průzkumu a doporučení pro praxi … ZÁVĚR …………………………………………. SEZNAM BIBLIOGRAFICKÝCH ODKAZŮ … PŘÍLOHY ……………………………………………

Seznam obrázků, tabulek, grafů, zkratek Vždy na nové straně Uvádí se v závislosti od témata a počtu Uvést číslo strany na které se nachází Seznam obrázků - vzor Obrázek 1 Bezdomovec v roly agresora …… 12 Obrázek 2 Dítě jako oběť agrese …………….. 14 Seznam tabulek - vzor Tabulka 1 Nejčastější formy agrese …………. 18 Tabulka 2 Výskyt agrese u pacientů ………… 32

Seznam obrázků, tabulek, grafů, zkratek Seznam grafů - vzor Graf 1 Bezdomovec v roly agresora …… 12 Graf 2 Dítě jako oběť agrese …………….. 14 Seznam zkratek - vzor Caps. - kapsula Cm - centimetr č. - číslo J - jednotka Pokud se neuvede seznam zkratek je nutno v textu uvést vždy úplné názvy!!!!

Úvod Píše se až po napsání nové práce Uvádí se na novou stranu Autor zde vymezí zkoumanou problematiku, vysvětlí účel práce, definuje cíl práce a informuje o použitých metodách Při psaní se používá přítomný čas pro tvrzení, které jsou známé, ověřené, minulý čas pro experimentální přístup a výsledky průzkumu.

Jádro práce Člení se na kapitoly a podkapitoly, vhodné jsou 3-4 kapitoly Text stručně a výstižně popisuje problematiku Autor má překázat hloubku teoretických poznatků Text každé kapitoly možno členit na úvod, jádro a závěr Používají se citace a parafrázování Ne plagiátorství !!!!!

Citát Doslovný převzatý text nějakého dokumentu Musí být uveden v uvozovkách, doslovně včetně možných překlepů Musí vyjadřovat celou myšlenku a ne vyňat z původního textu tak, aby ztratil smysl Použít metodu prvního údaje (jména) a datumu Xxxxxxx: „yyyyyyyyyyy“ (Jakušová, 2007, s.43). CITÁT CITACE

Příklady citací Jakušová definuje znak kvality jako „stav úplné spokojenosti zákazníka“ (Jakušová, 2009, s.42). Všeobecné znaky kvality jsou společné pro všechny systémy řízení kvality, které Jakušová charakterizuje takto: „Znaky kvality jsou ………..“ (2009, s.42). Úkolem sestry, která identifikovala riziko pádu, jako tvrdí Jakušová (2009, s.105), je toto riziko odvrátit nebo alespoň snížit.

Parafráze Je přepovídání určitého textu vlastními slovy Student zjednodušeně vysvětluje podstatu problému tj. yjadřuje cizí myšlenky vlastními slovy Text se nedává do uvozovek!!!! Například: Xxxxxxxxxxxxxx (Jakušová, 2009). Bakalářská práce je žánrem příbuzná absolventské práci (Jakušová, 2009). Autor, rok text

Tabulka Označují je arabskou číslicí a názvem Měla by následovat za textem, ve kterém se u údajích mluví,pokud možno na té samé straně Příklad: Tabulka 1 Prostory čekárny OUPD (Zdroj: Bošková, 2011, s.12) Absolutní četnost Relativní četnost Nedostatek židlí vzhledem k počtu pacientů/klientů 16 22 Nevhodné barvy výmalby 3 4 Málo propagačního materiálu Jsem s prostory v čekárně zcela spokojen/a 52 70 Jiné. Prosím uveďte Celkem 74 100

Obrázek Centrují se doprostřed strany Označují se arabskou číslicí pod obrázek včetně zdroje Příklad: Obrázek 1 Schéma ošetřovatelského procesu (Zdroj: Kozierová, 1998, s.13)

Praktická = průzkumná = empirická část práce Při výběru problému zvážit dimenze: Dimenze podstaty – má průzkum teoretický nebo praktický význam? Je problém důležitý? Bude řešení přínosem pro studijný obor? Dimenze metodologické – Je problém řešitelný? Můžou se proměnné přesně definovat a měřit? Praktická dimenze – jsou dostatečné materiální, finanční, technické, prostředky pro realizaci? Jsou k dispozícii respondenti a čas? Etické dimenze – Jsou metody průzkumu ve shode s lidskými právy?

Graf Zobrazen na straně, kde se popisují jeho údaje Označení pod grafem!!! Příklad: Graf 1 Vybavení čekárně (Zdroj: Bošková, 2011, s.14) Pokud jste autorem tabulky, grafu nebo obrázku, není nutné uvádět zdroj!!!!

Definování problému Opisný, relační nebo kauzální charakter Musí být empiricky ověřitelný Možno ho formulovat jako: Výrok (oznamovací věta) Např. Význam rozvrhu pracovních změn u nelékařských zdravotnických povolání Otázka Např. v jaké míře uplatňují záchranáři metodu ošetřovatelského procesu při své práci? Problém relačního charakteru Např. Jaká je závislost kvality života od charakteru a intenzity bolesti?

Definování cílů Musí být reální, konkrétní, jasné, přesné Mají směřovat k řešení problému Vyjadřují se v neurčitku např.: změřit, zjistit, porovnat, identifikovat, popsat, určit, změřit …. Příklady cílů: - Zjistit názory záchranářů- můžu na ženy záchranářky v poskytovaní první pomoci - Identifikovat nejčastější nebezpečí hrozící záchranářům při výkonu povolání

Definování hypotéz Hypotéza je nepotvrzený předpoklad o existenci nebo souvislosti, podmíněnosti nepoznaných jevů. Vědecká hypotéza má být Testovatelná – ověřitelná a lze ji vyvrátit Formulovaná v souladu s logikou V souladu se známými fakty ne jim protiřečit Být plodná – vysvětlit nová, neznámá fakta

Definování hypotéz Např. Hypotéza 1 Předpokládáme, že většina mužů záchranářů hodnotí ženy v povolání záchranáře pozitivně Hypotéza 2 Předpokládáme,že názory mužů záchranářů na ženy záchranáře jsou závislé od dosaženého vzdělání Hypotéza 3 Předpokládáme,že názory mužů záchranářů na ženy záchranáře se víc liší v závislosti od dosaženého vzdělání než délky praxe

Definování metod a metodiky Obsahuje: Charakteristiku objektu zkoumání Pracovní postupy Způsob zjištění údajů a jejich zdroje Použité metody vyhodnocení a interpretace výsledků Doklad (fotokopie) o povolení realizovat průzkum se vkládá do přílohy absolventské práce!!!!

Definování metod a metodiky Příklad: Pro sběr dat jsme využili nestandardizovaný dotazník. Dotazník obsahoval 30 položek, z toho byly 3 identifikační, 12 uzavřených, 10 polouzavřených a 5 otevřených. Distribuovali jsme 250 dotazníků, vrátilo se nám 227 dotazníků. Návratnost byla 90,8%. Zjištěné údaje byly zpracované v počítačovém programu MS Excel. Při zpracovaní výsledků jsme využili absolutní a relativní četnost. Výsledky nezevšeobecňujeme, týkají se pouze našeho zkoumaného souboru. Výzkum se probíhal v období leden – duben 2010. Výzkum jsme realizovali na stanovištích RZP Středočeského kraje.

Stanovení vzorky, souboru skupina lidí, která je předmětem zkoumání = cílová skupina představuje tzv. základný soubor přesné určení populace je podmínkou správné interpretace výsledků pro studenty je nutné zmenšit rozsah výzkumu, proto je nutné udělat ze základné skupiny výběrový soubor

Stanovení vzorky, souboru výběrový soubor tvoří skupina respondentů, která je reprezentativním vzorkem Reprezentativní vzorek je homogenní, dostatečně velký vzorek vybraný správným způsobem Výběr souboru může být: Náhodný Systematický záměrný Stratifikovaný - oblastný Skupinový

Stanovení vzorky, souboru Příklad: Výběrový soubor tvořilo celkem 80 záchranářů, z toho bylo 40 mužů a 40 žen. Ve věkovém rozmezí od 41 -50 let bylo 32% záchranářů, 18 – 30 let mělo 56% záchranářů, 31 – 40 let bylo věkové rozmezí 17% záchranářů a 5% respondentů bylo ve věku nad 50 let. Průměrný věk byl …

Prezentace a interpretace výsledků Student představuje své výsledky zjištěné v průzkumné činnosti Podrobně se vyhodnocují dosažené cíle, odpovědi na průzkumné otázky Výsledky mají být zpracované stručně a přehledně Vhodná je kombinace textu, tabulky (grafu, obrázku) se zvýrazněním údajů a trendů Výsledky ke kterým autor dospěl se musí logicky uspořádat a zhodnotit

Diskuze Je nejtěžší a nejdůležitější část práce Odpovídá na otázky položené v úvodu práce Zde se analyzují, interpretují, zdůvodňují zjištěné výsledky Nesmí chybět vlastní pohled na problematiku Student porovnává výsledky s výsledky jiných autorů Nutno odpovědět na otázky: Co znamenají zjištěné výsledky? K jakým závěrům jsme dospěli? Jak řešili tuto problematiku jiní autoři? Výsledky a diskuze by měli tvořit 30-40% práce

Doporučení pro praxi Jsou adresným vyjádřením návrhů na implementaci změny v praxi Odvozují se z výsledků průzkumu Příklad: Cíle, které jsme si stanovili v absolventské práci se nám podařilo dosáhnout. Dospěli jsme k názoru, že sestry patří mezi rizikové skupiny postižené mobbingem. Na základě analýzy výsledků navrhujeme pro manažment nemocnice: Zlepšit komunikaci „zhora na dol“ Vytvořit nástroj pro monitorování mobbingu … Pro staniční sestry na lůžkových oddělených navrhujeme: - Komunikovat se sestrami čestne ….

Závěr Obsahuje stručné shrnutí výsledků práce Sumárně poskytuje věcné závěry, vlastní přínos nebo pohled autora Může obsahovat návrhy na další empirický výzkum, poukázat na problémy, které si zaslouží další řešení Nemá přinášet nové poznatky tj. neobsahovat nic, co není již uvedeno v textu práce

Seznam bibliografických odkazů Uvádí se všechny použité dokumenty Nedoporučuje se uvádět středoškolské učebnice Zdroje mají být co nejaktuálnější (ne starší než 10 let) Odkazy na zdroje se uvádí abecedně Použít minimálně 20 zdrojů!!!! Do seznamu uvádět podle zaslaného vzoru

Přílohy – nepovinná část Slouží na umístění doplňkového textu, tabulek, obrázků …. Před jejich zařazením se vkládá list se seznamem příloh Každá příloha začíná na nové straně a je označená samostatným velkým písmenem (Příloha A, Příloha B…) Ke každé příloze uvést pramen, ze kterého jsme materiál získali

Přílohy vzor Příloha A Sluníčko Zdroj: (Jakušová, 2007, s.43)

Formálna úprava Rozsah práce minimálně 40 normostran Písmo Times New Roman Řádkování 1,5 Zarovnání textu do bloku Okraje: horný a dolní 2,5 cm, levý 3,5 cm, pravý 2 cm Číslování stran: do rozsahu práce se počítají strany od titulního listu, ale číslo je zobrazeno až u úvodu, čísla se zobrazují na zápatí arabskými čísly

Hodnocení práce - školitel Význam práce pro prax Obsah práce – teoretické východiská, přístup, zvolené metody Úpravu práce – stylistika, logika, citační normy Celkovou úroveň – práce studenta, samostatnost, přehled v problematice, iniciatíva

Hodnocení práce - oponent Výběr témata Hodnocení obsahu práce Metodická a metodologická stránka práce Schopnost práce s literaturou Jazyková stránka práce Zpracování výsledků výzkumu Přínos pro prax Připomínky a negativní stanoviska Otázky do diskuze

Prezentace výsledků První obrázek: Název školy Název témata Jméno a příjmení autora

Prezentace výsledků Následující obrázky: Úvod – cíl a důvod výběru témata Problém, cíle, hypotézy výzkumu Metody a metodika Výsledky Doporučení pro praxi Závěr

Prezentace výsledků Velkost písma ne menší než 22bodů Přiměření počet obrázků, tabulek, grafů …. Estetická úprava Kontrast mezi pozadím a barvou písma Na jednom snímku ne víc než 10 řádků Pozadí u všech snímků stejné Verbalizace snímků nemá překročit 10 min. !!!!! Dejte si na prezentaci záležet – jeden obrázek řekne víc než tisíc slov Prezentaci nečíst!!!! Slouží pro zlepšení vněmů komise

Co udělat? Používejte jednoduché věty a přímou řeč Mluvte ve 2. osobě množného čísla Používejte činný rod sloves Použijte hodně přídavných jmen Prezentaci si doma opakovaně vyzkoušejte Použijte příklady na ilustraci myšlenky

Co nedělat? Nepoužívat žargon a vulgarizmy Nepište si projev slovo za slovem Neprezentujte velké množství detailů Nechovejte se povýšenecky Zůstaňte sami sebou Žvýkačku vyplivnete před vstupem do místnosti Závěrečná zkouška je významný mezník v životě každého studenta, celý akt si zaslouží důstojnost, proto si nechte rifle, kanady, dredy, piercing a podobné ozdoby na jinou příležitost!!!!

Děkuji za pozornost! Případné dotazy a připomínky si ráda vyslechnu v čase konzultačních hodin nebo zodpovím na mailu JanaVelicova@seznam.cz