Vyrobilo Centrum pro katechezi v Olomouci, 2015
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 V neděli jej kněz může nahradit obřadem svěcení vody a kropením lidu. Úkon kajícnosti začíná výzvou kněze. Mluví o milosti pro naše srdce, které si uvědomuje, že má hřích, a vyzývá je k obrácení: obrátit se od hříchu k Boží lásce. Foto: morgueFile
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Uvědomuji si svůj, hřích – vše, co mě vzdaluje od Boha – sděluji to Ježíši a ten mě skrze mé vyznání může očistit. Pozor: úkon kajícnosti nenahrazuje svátost smíření. Toto ticho nemůže být prázdné. Ticho při mši svaté není k tomu, abych vypnul, ale naopak, abych byl velmi konkrétní ve vtahu mezi mnou a Bohem. Ticho sjednocuje a vždy ústí do společné modlitby. Foto: morgueFile
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Probíhá po obětování, Probíhá po obětování, ve chvíli, kdy si kněz po straně oltáře myje ruce a potichu říká: „Smyj ze mě, Bože, mou nepravost a očist mě od hříchu.“ Poté obrácen k lidu říká: „Modleme se, aby Bůh přijal oběť své církve.“ Foto: morgueFile
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Vyznávám se… já sám za sebe, zodpovědnost před Bohem i bližními, znám se ke svým činům a vyznávám se, přicházím a nechávám konat Boha, nejde o to, co jsem udělal, ale co nyní dělám a na to reaguje Bůh svou velkou láskou. Foto: morgueFile
a vám všem, že často hřeším… Přítomní bratři a sestry v bohoslužebném shromáždění mi pomáhají touto modlitbou očistit mé srdce skrze Krista. Proto prosím Matku Boží, Panu Marii, všechny anděly a svaté, i vás bratři a sestry, abyste se za mne u Boha přimlouvali. Zde si uvědomuji, kolik mám pomocníků kolem sebe, a tito mi podávají ruku. Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Foto: morgueFile
Tuto společnou modlitbu uzavírá kněz slovy: „Smiluj se nad námi, všemohoucí Bože, odpusť nám hříchy a doveď nás do života věčného.“ A lid odpovídá: „Amen.“ Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Foto: morgueFile
Centrum pro katechezi Olomouc, 2015 Toto zvolání je chvalozpěvem; je zvolání úcty k Pánovi; oslavou, hold tomu, který je nejvyšší. Zpíváme jej třikrát jako symbol života v Trojici: Otec, Syn a Duch Svatý. Je to hold celého bohoslužebného shromáždění vůči Trojici. Foto:morgueFile