Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost Dotační možnosti pro NNO, obce a města Ústí nad Labem, 28. listopadu 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Programy na podporu zaměstnanosti podporované strukturálními fondy EU.
Advertisements

Dotační možnosti pro obce a města
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Opatření 2.3 OP RLZ „Posílení kapacit poskytovatelů sociálních služeb“ Globální grant.
Opatření 2.3 JPD 3 „Posilnění kapacit poskytovatelů sociálních služeb v hlavním městě Praha“ Globální grant.
1 Opatření 1.1 JPD3 Rozšíření a zvýšení adresnosti aktivní politiky zaměstnanosti Úřad práce hl.m. Prahy 19.října 2004.
1 Grantové schéma Vyrovnávání šancí žen a mužů Národní vzdělávací fond.
Lidské zdroje a zaměstnanost
Podpora sociální integrace příslušníků romských lokalit Výzva č. 55 pro obce k předkládání individuálních projektů Výzva č.19 pro předkládání grantových.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Krátké představení vyhlášených výzev oblasti podpory 3. 1 a 3
Program konkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Evropský sociální fond a podpora zaměstnávání
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013)
Možnosti podpory NNO ze strukturálních fondů v období dubna krajská konference NNO Jiří Krátký.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů (OP RLZ).
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Krátké představení aktuálních výzev pro NNO zaměřených na podporu zaměstnanosti (3.3 a 2.1 OP LZZ) Seminář pro NNO Rumburk,
AGENTURA V ROCE Agentura pro sociální začleňování v romských lokalitách  schválen usnesením vlády č. 85/2008  pilotní fáze 2008 – 2010  odbor.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
DĚTSKÁ SKUPINA Ministerstvo průmyslu a obchodu
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
OP LZZ vybrané priority pro regionalisty Velká část OP LZZ obsahuje podporu v oblastech, které známe z OP RLZ: adaptabilita, aktivní politika zaměstnanosti,
OP Lidské zdroje a zaměstnanost
Role evropských dotací v sociálních službách XIV. celostátní finanční konference Svazu měst a obcí ČR Praha,10. listopadu 2011 Karel Vít, MPSV.
Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (2007 – 2013) Jihlava, 18. června 2007.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
TISKOVÁ KONFERENCE TISKOVÁ KONFERENCE Čerpání z programů Evropského sociálního fondu v roce 2007 Praha, RNDr. Petr Nečas.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
Zhodnocení realizace JPD 3, možnosti podpory z ESF v dalším období Konference Inovace ve vzdělávání – vzdělávání o inovacích Praha, Ing. Světlana.
Konference ke II. kolu Iniciativy Společenství EQUAL Konference k vyhlášení druhého kola výzvy Iniciativy Společenství EQUAL v ČR Iniciativa Společenství.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část obsahová Praha, 15. března 2006 Ing. Jarmila Modrá Národní vzdělávací.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
1 Plánování rozvoje sociálních služeb v ČR a další perspektivy jeho vývoje Zlín
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Informace o zahájení realizace operačních programů Cíle 1 OP RLZ - Aktuální stav MV RPS, 12. ledna 2005 Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor řízení.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu „Podpora vzdělávání a supervize v sociální.
Podpora podnikání ze SF EU OP Podnikání inovace Globální cíl: zvýšit do konce programovacího období konkurenceschopnost české ekonomiky a.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
OPERAČNÍ PROGRAM ZAMĚSTNANOST Podpora rovných příležitostí žen a mužů v Operačním programu Zaměstnanost Jihlava.
Ústí nad Labem. Vzdělávání v oblasti komunitního plánování sociálních služeb v Ústeckém kraji – Možnosti a způsoby financování zpracování plánů rozvoje.
Individuální projekty MZ Globální granty Porada hlavních sester ČR Lékařský dům.
Srovnání současného a budoucího programovacího období v ČR Ing. Jarmila Modrá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 8. listopadu 2006.
Operační program Praha - Adaptabilita odbor fondů EU, Magistrát hl. m. Prahy Operační program Praha - Adaptabilita Možnosti čerpání z ESF v.
MAS CÍNOVECKO o.p.s., organizační složka MAS CÍNOVECKO - LEADER Podpora sociální soudržnosti na území místního partnerství v programovém období
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Financování služeb sociální prevence z ESF Brno, 6. prosince 2011.
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Možnosti podpory celoživotního učení v programech financovaných Evropskou unií Ing. Marek Mora Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR 10. května.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
UKONČENÍ ADMINISTRACE Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Tisková konference
1 Plánování sociálních služeb z pohledu MPSV Brno
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, Staroměstské náměstí 6, Praha 1 lll INTEGROVANÝ OPERAČNÍ PROGRAM INTEGROVANÝ OPERAČNÍ.
Aktuálně vyhlášené a připravované výzvy operačních programů
Podpora vzniku a rozvoje sociálních podniků a chráněných pracovišť
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Výzva k předkládání žádostí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Ing. Stanislava Správková
Podpora implementace dětských skupin CZ /0.0/0.0/15_009/
V rámci Operačního programu Zaměstnanost
Transkript prezentace:

Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost Dotační možnosti pro NNO, obce a města Ústí nad Labem, 28. listopadu 2011

Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost (OPLZZ) Zaměření programu Prioritní osa 1 - Adaptabilita  Oblast podpory Zvýšení adaptability zaměstnanců a konkurenceschopnosti podniků  Oblast podpory Zvýšení adaptability zaměstnanců restrukturalizovaných podniků Prioritní osa 2 – Aktivní politiky trhu práce  Oblast podpory 2.1 – Posílení aktivních politik zaměstnanosti  Oblast podpory 2.2 – Modernizace institucí a zavedení systému kvality služeb zaměstnanosti a jejich rozvoj Prioritní osa 3 – Sociální integrace a rovné příležitosti  Oblast podpory 3.1 – Podpora sociální integrace a sociálních služeb  Oblast podpory 3.2 – Podpora sociální integrace příslušníků romských lokalit  Oblast podpory 3.3 – Integrace sociálně vyloučených skupin na trhu práce  Oblast podpory 3.4 – Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života Prioritní osa 4 – Veřejná správa a veřejné služby  Oblast podpory 4.1 – Posilování institucionální kapacity a efektivnosti státní správy  Oblast podpory 4.2 – Posilování institucionální kapacity a efektivnosti samosprávních celků Prioritní osa 5 – Mezinárodní spolupráce  Oblast podpory 5.1 – Mezinárodní spolupráce 2

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb zaměřuje se na (jedná se o oblast podpory s nejširším spektrem podporovaných aktivit, uveden pouze dílčí výčet zastřešujících oblastí): ◦ Podpora vzdělávání zadavatelů, poskytovatelů, uživatelů a dalších subjektů v oblasti sociálního začleňování ◦ Podpora Sociálních služeb a dalších nástrojů ve prospěch sociálního začleňování. ◦ Podpora procesů poskytování sociálních služeb, včetně podpory partnerství na místní a regionální úrovni. ◦ Systémová podpora soc. služeb a subjektů působících v sociální oblasti a podpora nástrojů umožňující aplikaci zákona o sociálních službách a dalších práv.norem. ◦ … podporované typy žadatelů: ◦ Grantové projekty – orgány státní správy, organizační složky státu a příspěvkové organizace státu, kraje, obce, organizace zřizované kraji a obcemi, NNO, poskytovatelé sociálních služeb. ◦ Individuální projekty – odbor 22 Ministerstva práce a sociálních věcí, kraje, Ministerstvo vnitra, Ministerstvo spravedlnosti – Probační a mediační služba. 3 Dotační příležitosti na úrovni OP LZZ využitelné ze strany NNO, obcí a měst

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.1 Podpora sociální integrace a sociálních služeb cílové skupiny: ◦ Cílové skupiny osob – osoby se zdravotním postižením, děti, mládež a mladí dospělí, etnické menšiny a osoby z jiného sociokulturního prostředí, imigranti a azylanti, osoby bez přístřeší... ◦ Cílové skupiny organizací - zadavatelé sociálních služeb, poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující služby napomáhající sociální integraci cílovým skupinám, orgány veřejné správy působící v oblasti sociálních integrace, zaměstnavatelé. 4

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.2 Podpora sociální integrace příslušníků romských lokalit zaměřuje se na (podporované činnosti kopírují oblast podpory 3.1 s tím rozdílem, že se cíleně zaměřují pouze na romské etnikum): ◦ Podpora vzdělávání zadavatelů, poskytovatelů, uživatelů a dalších subjektů v oblasti sociálního začleňování příslušníků romských komunit. ◦ Podpora Sociálních služeb a dalších nástrojů ve prospěch sociálního začleňování příslušníků sociálně vyloučených romských komunit. ◦ Podpora procesů poskytování sociálních služeb, včetně podpory partnerství na místní a regionální úrovni. ◦ Systémová podpora soc.služeb a subjektů působících v sociální oblasti a podpora nástrojů umožňující aplikaci zákona o sociálních službách a dalších právních norem. podporované typy žadatelů: ◦ Grantové projekty – orgány státní správy, organizační složky státu a příspěvkové organizace státu, kraje, obce, organizace zřizované kraji a obcemi, NNO, poskytovatelé sociálních služeb, zaměstnavatelé a vzdělávací instituce. ◦ Individuální projekty – odbor 22 Ministerstva práce a sociálních věcí, kraje, obce, Úřad vlády. 5

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.2 Podpora sociální integrace příslušníků romských lokalit cílové skupiny: ◦ Příslušníci sociálně vyloučených romských komunit, zadavatelé sociálních služeb poskytujících služby pro příslušníky sociálně vyloučených romských komunit, poskytovatelé sociálních služeb a další subjekty poskytující nebo podporující poskytování sociálních služeb pro příslušníky sociálně vyloučených romských komunit, orgány veřejné správy působící v oblasti sociálních integrace. 6

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.3 Integrace sociálně vyloučených skupin na trhu práce zaměřuje se na: ◦ Podporu nástrojů a činností vedoucích k motivaci a aktivizaci cílové skupiny k zaměstnání a jeho udržení a k dalšímu profesnímu vzdělávání. ◦ Podpůrné služby (zejména poradenské služby, včetně bilanční diagnostiky) k usnadnění přístupu k zaměstnání a k jeho udržení a přispění k průběhu a úspěšného dokončení dalšího profesního vzdělávání. ◦ Podporu tvorby a realizace komplexních programů zaměstnanosti za spolupráce místních iniciativ, sociálních partnerů a dalších spolupracujících organizací s využitím nových a netradičních metod podporujících zaměstnanost a zapojením doprovodných opatření. ◦ Tvorbu pracovních míst pro příslušníky cílových skupin, včetně pracovních míst na zkoušku, pro získání pracovních zkušeností (zejména pracovních dovedností a návyků). ◦ Podporu udržitelnosti pracovních míst pro příslušníky cílové skupiny.  Důraz bude kladen na propojení činností a zahrnutí všech nutných aktivit pro úspěšnou realizaci projektu. V každém projektu by měla být obsažena aktivita spojená s tvorbou či udržením pracovního místa. podporované typy žadatelů: ◦ Grantové projekty – města, obce, místní a občanské iniciativy, nestátní neziskové organizace, vzdělávací a poradenské organizace. 7

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.3 Integrace sociálně vyloučených skupin na trhu práce cílové skupiny: ◦ Na úrovni přímé intervence - osoby do 25 let věku a mladiství do 18 let bez kvalifikace nebo s nízkou úrovní kvalifikace, fyzické osoby starší 50 let, etnické menšiny a osoby z jiného sociokulturního prostředí, osoby se zdravotním postižením, osoby pečující o závislého člena rodiny… ◦ Intervence pro sociální integraci - osoby pečující o osobu blízkou, fyzické osoby po ukončení výkonu trestu odnětí svobody, osoby do 26 let věku vyrůstající bez rodin, osoby závislé na návykových látkách. 8

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.4 Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života zaměřuje se na: ◦ Zpřístupnění nabídky dalšího vzdělávání a rekvalifikace, včetně rozvoje distančních forem vzdělávání a rozšíření přístupu žen k informačním technologiím. ◦ Zavádění flexibilních forem organizace práce a jejich ověřování v praxi. ◦ Rekvalifikace a programy pro získání pracovních dovedností v netradičních oborech pro ženy. ◦ Rozvoj vzdělávání zaměstnavatelů, zaměstnanců a dalších subjektů působících v oblasti sladění pracovního a rodinného života nebo zamýšlejících v této oblasti působit a propagace a zvyšování povědomí o této problematice. ◦ Podpora a rozvoj služeb péče o děti za účelem sladění pracovního a rodinného života jejich rodičů. ◦ … podporované typy žadatelů: ◦ Grantové projekty – zaměstnavatelé, vzdělávací a poradenské organizace zabývající se řešením politiky rovnosti žen a mužů, poskytovatelé služeb péče o děti, NNO, kraje, obce… ◦ Individuální projekty – odbor 24 MPSV 9

Prioritní osa 3 - Sociální integrace a rovné příležitosti Oblast podpory 3.4 Rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce a sladění pracovního a rodinného života cílové skupiny: ◦ Cílové skupiny jednotlivců - ženy ohrožené na trhu práce, muži v obdobné situaci jako ženy s malými dětmi, rodiče s dětmi, rodiče samoživitelé/samoživitelky, potencionální/budoucí rodiče – lidé, jenž kriticky analyzují konkrétní podmínky slaďování při rozhodování o založení rodiny, počtu a době narození dětí, osoby pečující o závislé členy rodiny. ◦ Cílové skupiny organizací – zaměstnavatelé, vzdělávací a poradenské organizace zabývající se řešením politiky rovnosti žen a mužů, organizace prosazující rovnost žen a mužů, orgány státní správy a jimi zřizované organizace, kraje, obce, organizace zřízené kraji a obcemi... 10

Prioritní osa 4 – Veřejná správa a veřejné služby Oblast podpory 4.1 Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy zaměřuje se na: ◦ Zefektivnění řízení lidských zdrojů ve veřejné správě, včetně vzdělávání zaměstnanců úřadů veřejné správy, metodiků a školitelů pro veřejnou správu. ◦ Rozvoj vzdělávacích programů včetně distančních forem vzdělávání (vč. eLearningu). ◦ Aplikaci moderních metod zvyšování výkonnosti, kvality a transparentnosti veřejné správy a veřejných služeb včetně zavádění sledování výkonnosti úřadů veřejné správy a analytické činnosti k identifikaci prostorů pro zlepšení a k návrhům řešení. ◦ Provádění analýz veřejné správy k navrhování realizace postupů a činností vedoucích ke zvyšování efektivity, kvality a transparentnosti a racionalizace rozdělení kompetencí v rámci orgánů veřejné správy s důrazem na efektivnost. ◦ … zvláštnost této oblasti podpory: ◦ Tato oblast podpory je vzhledem ke svým specifikům realizována pouze prostřednictvím tzv. individuálních projektů (min. objem finančních prostředků na jeden projekt je 2 mil. Kč). 11

Prioritní osa 4 – Veřejná správa a veřejné služby Oblast podpory 4.1 Posilování institucionální kapacity a efektivnosti veřejné správy podporované typy žadatelů: ◦ Individuální projekty – Ministerstvo vnitra, správní úřady ČR (zejména ministerstva a dále např. Celní správa ČR zastoupená GŘC, ČSSZ atd.), Ministerstvo spravedlnosti, justice, organizace zřízené Ministerstvem zdravotnictví jako je Státní zdravotní ústav, zdravotní ústavy, Státní ústav pro kontrolu léčiv, Krajské hygienické stanice. cílové skupiny: ◦ Správní úřady, zaměstnanci těchto úřadů a organizace a organizační složky zřizované těmito úřady a jejich zaměstnanci. ◦ Územní samosprávné celky a úřady územních samosprávných celků, jejich orgány a jimi zřízené nebo založené organizace a jejich zaměstnanci, politici územních samosprávných celků včetně volených zastupitelů územních samosprávných celků. 12

Prioritní osa 5 – Mezinárodní spolupráce Oblast podpory 5.1 Mezinárodní spolupráce zaměřuje se na: ◦ Společný vývoj nebo přenos inovací a jejich zavedení v ČR: v rámci mezinárodní spolupráce vyvinout nebo do ČR přenést inovativní nástroje k řešení problémů cílových skupin OP LZZ na trhu práce, tyto nástroje otestovat, zhodnotit jejich uplatnitelnost v prostředí ČR, zavést je do praxe na místní, regionální nebo celostátní úrovni a rozšířit získané know-how a výstupy projektu mezi relevantní klíčové aktéry v dané oblasti (tj. mezi subjekty, které se zabývají obdobnou činností nebo pracují se stejnou cílovou skupinou); sdílení zkušeností a znalostí mezi projekty s obdobnou tematikou. ◦ Tematické sítě: založení a/nebo rozvoj tematické sítě na základě sdílení zkušeností a dovedností se zahraničními partnery; výměna zkušeností a přenos dobré praxe mezi tuzemskou a zahraniční tematickou sítí; šíření získaného know-how a výstupů projektu mezi relevantní klíčové aktéry v dané oblasti (tj. mezi subjekty, které se zabývají obdobnou činností nebo pracují se stejnou cílovou skupinou). ◦ Místní partnerství - založení a/nebo rozvoj místního partnerství na základě sdílení zkušeností a dovedností se zahraničními partnery; výměna zkušeností a přenos dobré praxe mezi místními partnerstvími v otázkách týkajících se budování a managementu partnerství, specifických aktivit místních partnerství apod. 13

Prioritní osa 5 – Mezinárodní spolupráce Oblast podpory 5.1 Mezinárodní spolupráce podporované typy žadatelů: ◦ Grantové projekty – obce, kraje a jimi zřizované organizace; nestátní neziskové organizace; výzkumné a vzdělávací instituce. cílové skupiny: ◦ široká škála cílových skupin „osob“ a „organizací“, při logickém a věcném zdůvodnění lze do realizace projektu zapojit v podstatě kohokoli. 14

Aktuálně vyhlášené výzvy Oblast podpory 3.1 – výzva č. 30 – Sociální ekonomika ◦ žádosti lze předkládat do 30. listopadu ◦ viz Oblast podpory 5.1 – výzva č. 77 – Mezinárodní spolupráce ◦ žádosti lze předkládat od 13. června 2011 průběžně (do oznámení ukončení výzvy). ◦ viz 15

Předpokládaný harmonogram dalších výzev 16

17 DĚKUJEME ZA POZORNOST