Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, financování, vykazování činnosti Jana Moravcová
Advertisements

Projekt CzechEkoSystem (Ekosystém pro rizikový kapitál)
Dobrý den Ing. Kateřina Nousková
Realizace projektů v praxi program OMEGA Praha.
ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY ŽÁDOST O PLATBU A JEJÍ POVINNÉ PŘÍLOHY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje.
Rozhodnutí o poskytnutí dotace
1 1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Výzkumné projekty MPO řešené v r na ZČU náležitosti účetních dokladů na ZČU u projektů se samostatným bankovním účtem.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
1 Sociální integrace OK Zajištění dostupnosti vybraných sociálních služeb v Olomouckém kraji Cena za poskytování sociální služby Platební podmínky – fakturace.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
ZÁKLADNÍ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ A VYÚČTOVÁNÍ DOTACÍ 5. ledna 2011, Městský úřad Vsetín.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Nejčastější pochybení při administraci monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Nejčastější chyby při vyúčtování dotací EVVO z rozpočtu kraje Kontakt: Ing. Hana Jadviščoková
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
PŘÍLOHY MONITOTROVACÍ ZPRÁVY Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Účetní doklady Autor: Ing. Martin Svoboda, DiS.
Praktický postup přípravy projektů Internetizace knihoven na krajích Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
CRR ČR pobočka Olomouc 1 pobočka CRR ČR pro NUTS II Střední Morava se sídlem v Olomouci Centrum pro regionální.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Školení příjemců Phare 2003 RLZ Finanční zprávy Ing. Kateřina Auerveková NVF Praha.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji“ Realizace dodávek, vykazování činnosti, financování Ing. Jana Moravcová
Metodická pomoc k žádostem o neinvestiční příspěvky do výše 25 tis
Seminář pro příjemce OP LZZ z řad státní správy Finanční část Praha, 3. a 4. prosince 2014 Ing. Martina Tomová Bc. Jana Komrsková, DiS.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Zdena Rojíková Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_PISEMNA_A_ELEKTRONICKA_KOMUNIKACE_07.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Vyúčtování projektu a plnění smluvních závazků Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
PENĚŽNÍ DENÍK (deník příjmů a výdajů) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
Seminář pro žadatele 1. a 3. března 2011 Jiří Suchánek Dana Diváková František Brückner Pomůcka pro žadatele.
Deník příjmů a výdajů. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Seminář pro žadatele v rámci Výzvy č. 2/ /11/2010 Ing. Iva Cahelová Ing. Kateřina Gřondilová Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 3 – Udržitelné využívání.
Zásady MA21 a Zdraví 21 Jana Böhmová Zásady MA21 a Zdraví 21 Zásady Zastupitelstva Kraje Vysočina pro poskytování dotací na podporu naplňování.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Schválením žádosti projekt nekončí
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce 4. výzvy 1. GG oblasti podpory 1.3
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení projektu (seminář pro příjemce – 1. a 2. výzva)
Seminář pro příjemce podpory z OP VK
Seminář pro administrátory
Chytré obce Výzva č. 12/2016 Likvidace nepotřebných vrtů
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
Oblasti, kterým je nutné věnovat zvýšenou péči ŘÁDNÉ PLNĚNÍ POVINNOSTÍ
Vyúčtování malého projektu a Závěrečná zpráva
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová 8.4.2017 Vyúčtování projektů Pavla Šimoňáková, Karolína Drozdová 8.4.2017

Příprava vyúčtování projektu Smlouva – období realizace projektu Rozpočet projektu Pokyny pro příjemce Průběžné vyúčtování – zahrnuty doklady uhrazené do termínu vyhotovení PZ Závěrečné vyúčtování – obsahuje všechny doklady za celou realizaci projektu (včetně dokladů uvedených v Průběžném vyúčtování projektu)

Rozpočtové kapitoly

1. Osobní náklady Dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti, pracovní smlouvy. Nerozdělujte hrubou mzdu a odvody Mzdy jsou uznatelným nákladem při úhradě do 20. dne (včetně) následujícího měsíce po ukončení projektu. Údaje pokládáme za důvěrné a NOKD je dále nerozšiřuje !!!

1. Osobní náklady Prokazování výdajů: Kopie DPP, DPČ nebo pracovní smlouvy Kopie výplatního lístku (opatřen povinným popisem) Odvody sociálního a zdravotního pojištění a daně ze mzdy – 2 možnosti: a) uvedeno na výplatním listu b) interní doklad Doklady prokazující úhradu nákladu mzdy i odvodů: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad

2. Investice Definice Investice: DHM nad 40.000,- Kč / kus DNM nad 60.000,- Kč / kus Prokazování výdajů: Kopie dokladu (faktura apod.) s jasnou identifikací předmětu plnění – nestačí zálohová faktura, ta není daňovým dokladem Doklady prokazující úhradu: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad

3. Materiálové náklady Definice Materiálových nákladů: předměty hmotného charakteru např. kancelářský papír, ceny pro vítěze, ale také např. PHM. Prokazování nákladů: Kopie dokladu (faktura, paragon apod.) s jasnou identifikací předmětu plnění – kopie dokladu musí být čitelná, jak obsah tak datum vystavení. Doklady prokazující úhradu: výpis z BÚ, výdajový pokladní doklad. U odměn pro účastníky (cen) s jednotkovou hodnotou 500,- Kč a více je povinný Předávací protokol.

4. Cestovné Definice Cestovného : Jedná se o cestovní náhrady dle zákoníku práce Nejedná se o zajištění dopravy soukromým dopravcem!!! Stravné je uznatelným nákladem pouze při prokázání také cestovních nákladů Prokazování nákladů: cestovní příkaz + doklad o úhradě (VPD) vnitřní předpis zaměstnavatele o pracovních cestách

5. Služby Definice Služeb: Jedná se o služby zprostředkované dodavatelem (tisk propagačních materiálů, moderování akce, smlouva o dílo, honoráře atp.) Provozní náklady např. nájem, telefonní poplatky, energie. Služby související s provozem jsou uznatelným nákladem při úhradě do 20. dne následujícího měsíce po ukončení projektu.

5. Služby Prokazování nákladů: Kopie dokladu (faktura, smlouva o dílo, smlouva o honorář) Ne DPP či DPČ!!! Nájemné – kopie nájemní smlouvy Energie – kopie rozpisu záloh popř. faktur Doklad prokazující úhradu nákladu: výpis z bankovního účtu, výdajový pokladní doklad.

Postup vyúčtování projektu

Z grantu č. … NOKD čerpáno … Kč. Vyúčtování - postup Doklady rozdělit dle kapitol a jednotlivých položek rozpočtu a následně seřadit dle data úhrady (dle VPD či výpisu). Zkontrolovat popisy na dokladech o úhradě ze zdrojů Nadace OKD (viz. smlouva o poskytnutí nadačního příspěvku, článek V. odstavec 1 b) – popis musí být na dokladu uveden prostřednictvím razítka či ručně psaným textem. Z grantu č. … NOKD čerpáno … Kč. Až poté vyhotovit kopie dokladů! Tabulka Vyúčtování

Tabulka Vyúčtování

Tabulka Vyúčtování Pořadové číslo dokladu – seřadit dle kapitoly rozpočtu a dle data úhrady, 1 číselná řada pro celé vyúčtování (od prvního do posledního dokladu) – jednotlivé kapitoly se nečíslují samostatně. Doklady musí být opatřeny pořadovým číslem dle vyúčtovací tabulky a seřazeny. Číslo dokladu v účetním systému Účel platby – uveďte název položky v rozpočtu (ve zkratce) a následně popis obsahu dokladu.

Tabulka Vyúčtování Celková částka uvedená na dokladu – uvádí se celková částka na dokladu, při úhradě v hotovosti celková částka na výdajovém pokladním dokladu. Částka hrazená z grantu Nadace OKD. Datum úhrady – uvádí se datum dle výdajového pokladního dokladu či výpisu.

Kopie dokladů Vždy se musí jednat o kopie originálních dokladů opatřených povinným popisem Doklady označte Pořadovým číslem, které je uvedeno v tabulce vyúčtování Kopie dokladů seřaďte dle pořadového čísla Ke každé kopii dokladu přikládejte kopii dokladu o úhradě (výdajový pokladní doklad, výpis z bankovního účtu)

4. Ukázka kopie dokladu Datum úhrady Popis na dokladu Celková částka uvedená na dokladu Částka hrazená z grantu

Organizace musí prokázat čerpání první splátky ve výši 30 %. Průběžné vyúčtování Organizace musí prokázat čerpání první splátky ve výši 30 %. Pokud neprokáže uvedenou výši čerpáni, musí organizace odůvodnit vzniklou situaci.

Nejčastější chyby Úhrada nákladu před datem zahájení či po ukončení projektu (týká se jak úhrady samotného nákladu – datum zdanitelného plnění – tak data uvedeného na VPD). Neoprávněné změny rozpočtu projektu. Chybí popis na dokladech. Nedostatečně prokázané náklady projektu. Chybí elektronická verze na CD.

Změny projektu / rozpočtu Změny uvnitř organizace: Změna statutárního zástupce Podat Žádost o změnu Změna sídla organizace, Změna čísla bankovního účtu Podat Žádost o změnu a kopii nové smlouvy Změna osoby zodpovědné za realizaci projektu a jejích kontaktních údajů Oznámit administrátorovi programu Změna termínu realizace projektu – prodloužení max. o 12 měsíců

Změny projektu / rozpočtu Změna termínu realizace projektu – prodloužení max. o 12 měsíců Průběžná zpráva Závěrečná zpráva Nepřízeň počasí Nedostatek financí

Změny projektu / rozpočtu Změny v rozpočtu projektu: Změny do 15 % (včetně) z celkového přiznaného nadačního příspěvku mezi schválenými položkami rozpočtu Oznámit administrátorovi programu Změny nad 15 % poskytnutých prostředků Podat Žádost o změnu Ostatní změny projektu: kontaktujte administrátory Řešte vše včas !!!

Používejte vždy aktuální formuláře Cesta: www.nadaceokd.cz – pro žadatele - dokumenty ke stažení Odkaz: http://www.nadaceokd.cz/pro-zadatele/dokumenty/

Dodržování smluvních závazků

Dodržování smluvních závazků Klíčové dokumenty Smlouva Pokyny pro příjemce Přečtěte si oba dokumenty a řiďte se jimi Vypište si nejdůležitější data na složku s dokumentací k projektu datum zahájení datum ukončení datum předložení průběžné a závěrečné zprávy Pamatujte! změny projektu řešte hned, jak nastanou (opačný postup plodí nedůvěru) po dobu 5 let musí zůstat majetek pořízený z projektu ve Vašem vlastnictví

Když závazky neplním a nekomunikuji Přichází na řadu sankce pokuta 10 % z příspěvku prodleva v dodání zprávy 30 - 60 dní pokuta 25 % z příspěvku prodleva v dodání zprávy nad 60 dní odstoupení od smlouvy nepravdivé údaje prostředky využity na jiný účel než bylo sjednáno odmítnutí přezkoumání použití příspěvku Nedoložení průběžné či závěrečné zprávy Porušení podmínek smlouvy a neodstranění porušení do 30 dní od výzvy poskytovatele Odstoupení = navrácení plné výše poskytnutého příspěvku

Nejčastější problémy Příjemce má problém s realizací, nedokládá zprávy Nekomunikuje Slibuje, nedodržuje Urgence doložení zprávy Smluvní pokuta Organizace vedena na černé listině Může končit odstoupením od smlouvy – navrácení celého příspěvku Vše často zbytečně

Řešte problémy včas a komunikujte s námi

Děkujeme za pozornost