HOMEOPATIE okultní pozadí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společenství - Co je církev. Církev není budova ani nějaké místo.
Advertisements

Ježíšův dar lidstvu (Z pohledu vědy) Ježišová smrť Z pohľadu vedy.
BIBLICKÝ RŮŽENEC radostná tajemství
Subjekty a předmět všeobecného osobnostního práva © Vladimír Plecitý, 2007.
…rádi bychom viděli Ježíše… (?) Jan 12, Někteří z poutníků, kteří se přišli o svátcích klanět Bohu, byli Řekové. 21 Ti přistoupili k Filipovi,
Integrita bezúhonnost
Jedinečný Ježíš Velikost člověka se dá určit podle toho, co za sebou zanechal a zda přivedl druhé k tomu, aby uvažovali nově, a dal impuls, který ho přetrval...
Ježíš – jméno, nad každé jméno!
LITURGICKÁ ZNAMENÍ postoje a gesta
DUCH SVATÝ Jan 16:7 Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.
Dosáhni cíle!.
SOBOTA.
Vzkříšení z mrtvých a druhý příchod Ježíše Krista
OTČE Centrum pro katechezi Olomouc, Modlitba Páně při mši svaté „Když jsme byli pokřtěni, nepřijali jsme ducha otroctví, abychom se znovu báli,
Čím lze charakterizovat Boha – Hospodina?. Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ… Láska, pravda, milost, moudrost, … POKOJ…
Ve společenství s Matkou Boží
Copyright, 2005 Exodus Global Alliance BOŽÍ DRAMA JEDNÁNÍ PRVNÍ - STVOŘENÍ - pokud sami sebe nejprve nechápeme jako úchvatné dílo, stvořené podle obrazu.
 1 Janův 2:12 Píšu vám, děti, že jsou vám odpuštěny hříchy pro jeho jméno.13 Píšu vám, otcové, že jste poznali toho, který je od počátku. Píšu vám, mládenci,
Křesťanství vznik a podstata.
Boží Zjevení Mnohokrát a mnohými způsoby mluvíval Bůh k otcům ústy proroků; v tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu. (Žid 1,1n)
Uctívání a chvála. Žalm 5,4-8: „Hospodine, ty můj hlas slyšíš zrána, ráno ti připravím oběť a budu čekat. Ty nejsi bůh, který má zálibu ve svévoli, zlý.
Každý člověk se někdy v životě ocitne jakoby na pokraji propasti… K vrcholným dovednostem křesťanského života patří porozumění tomu, jak se kříž, na kterém.
Obstát na bitevním poli
BOŽÍ DRAMA JEDNÁNÍ PRVNÍ - STVOŘENÍ - pokud sami sebe nejprve nechápeme jako úchvatné dílo, stvořené podle obrazu Božího, všechno ostatní bude pokroucené.
Honza Kuklínek Římanům 7k – Smrt vyřeší skoro všechno Kdo je v Kristu, je nové stvoření. Co je staré, pominulo, hle, je tu nové! 2 Korintským 5:17.
Až na samý časový okraj vzniku vesmíru nahlédla americká sonda WMAP. Podle jejího měření se vesmír rozepnul do obrovských rozměrů v triliontině sekundy.
Boží jméno ve starověké hebrejštině. zájem  -studují Bibli  -poučují druhé o Bibli  -chodí na biblické přednášky  (viz dále)  -nekradou  -nekouří.
...přijď království Tvé... Ef : Odložte dřívější způsob života, staré lidství, které hyne klamnými vášněmi, obnovte se duchovním smýšlením, oblecte.
Rousínov, Uvidíme velké věci! Rousínov,
Hledání ztracené pravdy 1.Pravda Boží – zjevená v Písmu...já jsem cesta, PRAVDA i život. 2.Pravda jako skutečný stav věcí (pozemských)
Cesta a význam dó, tao Staří válečníci se vydávali dokonale připraveni na krvavou cestu života Ani dnes to není jiné, stačí např.nasednout do automobilu…
Vypráví se vtip: Katecheta se zeptá dětí v náboženství: „Děti je to chlupaté, má to dlouhý ocas a skáče to po stromě, co je to?“ Malý Jenda se ujme.
Věřím v CÍRKEV.... 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z Ducha.
1. U stolu tvého církev tvá | zvěstuje, Ježíši | tvou smrtí že jsme spaseni, | poklade nejvyšší! | Tys věčně smířil s Otcem nás; | tvá oběť věčný platí.
Věřím v Boha, Syna.... 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal.
Centrum pro katechezi v Olomouci  Jeho modlitba vede k naprostému sebedarování svému Otci.  V něm je modlitba plně zjevena a plně uskutečněna.
Věřím v Ducha.... 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z Ducha.
Milost přijímám od druhého přijímám od druhého můžeme ji druhým předávat můžeme ji druhým předávat spasení je zdarma - vstup dveřmi spasení je zdarma -
SVÁTOST OLTÁŘNÍ „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a pít jeho krev, nebudete mít v sobě život.“ (Jan 6, 53) Eucharistie je zdrojem.
Charakteristika Zachea: 1.hříšník 2.malý 3.bohatý.
Marta a Marie. Příběh o lásce Boha k člověku - Vztah z Boží strany beze zbytku naplněný - Vztah, který se máme snažit naplňovat i z naší strany - Vztah.
26. července26. července 1875 – 6. června června1961 Byl švýcarský lékař a psychoterapeut, zakladatel analytické psychologie. Jeho přínos psychologii.
MŠE SVATÁ. Příprava k bohoslužbě oběti
POSVĚŤ SE JMÉNO TVÉ Centrum pro katechezi Olomouc 2014.
Věřím v ŽIVOT VĚČNÝ. 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho, jenž se počal z.
1 Korintským 12:1-7 Pokud jde o duchovní dary, bratři, nechci, abyste zůstali v nevědomosti. 2 Víte, že jste ještě jako pohané chodili k němým modlám,
Věřím v Boha, Otce.... Věřím v Boha, Otce... Věřím v Boha, Otce... 1) Věřím v Boha Otce všemohoucího,stvořitele nebe i země; 2) i v Ježíše Krista,
Letnice Jóel 3:1 I stane se potom: Vyleji svého ducha na každé tělo. Vaši synové i vaše dcery budou prorokovat, vaši starci budou mít sny, vaši jinoši.
HOMEOPATIKA Jiří Slíva.
Lukášovo evangelium. Autor a datum vzniku Lukáš - Pavlův spolupracovník - lékař - jeho popis Kristových uzdravení (např. 4:38-40, 5:15-25, 6:17-19, 7:11-15,
Galatským. Autor a datum vzniku Pavel - po Jeruzalemském sněmu - v roce 49 po Kr. - jeden z nejstarších listů NZ.
Spirituální teologie 2. KDO JSME?. Stvořeni k obrazu a podobě Boží  Gn 1,27  Naší podstatou je prvotní požehnání  Bible se snaží ukázat jednotu mezi.
Živý je Pán Ref.: Živý je Pán, živý je Pán, živý je Pán na věky věků x
DÁŠA POSPÍŠILOVÁ, SPASENÍ SKRZE SKUTKY??? DÁŠA POSPÍŠILOVÁ, NEJEN VÍRA, ALE I SKUTEK…
Galatským 5:22-23 Ovocem Ducha je však láska, radost, pokoj, trpělivost, laskavost, dobrota, věrnost, mírnost, sebeovládání.
Vyznání víry - OTEC Křesťanské vyznání víry
 Aneb to nejlepší, co nás mohlo potkat….  Na počátku Bůh stvořil nebe a zemi (Gen 1,1)  Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, jako muže a ženu.
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 11 – Křesťanská filosofie – úvod, rozdělení NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního.
MENE TEKEL UFARSIN 3. POSLOUPNOST 1.Bůh 2.Rodina 3.Církev 4.Zaměstnání 5.Národ 6.Obnova společnosti.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zázrak komunikace s Bohem
Ježíš.
Náboženství a fanatismus
Smrt Vypracoval: Jakub Polášek Obor: Technické lyceum Třída: 1L
Poznání Boží vůle.
Nevědomí.
BIBLICKÝ RŮŽENEC radostná tajemství
Novoplatonismus.
Základní filozofické otázky
Transkript prezentace:

HOMEOPATIE okultní pozadí Aleš Franc

Náboženská podstata homeopatie Hahnemann opakovaně prohlašoval, že homeopatie je "božská" metoda a označoval ji za "spásnou pravdu." Prohlašoval dokonce, že ten, kdo ji používá "přímo navazuje na božství, na stvořitele světa … Bylo načase, aby moudrý a dobrotivý stvořitel a udržovatel člověka učinil přítrž těmto hanebnostem a vyjevil léčitelské umění, které je opakem již zmíněného… Byl nejvyšší čas, aby dobrotivý stvořitel dal objevit homeopatii.“ Bohu pak svěřil svůj život slovy: „Konfucia… obejmu v říši šťastných duchů, jeho, dobrodince lidstva, který nám ukázal pravou cestu moudrosti již 650 let před tím blouznivcem (Kristem)“.

Základní principy homeopatie Životní síla (Dynamis) Původce nemoci (Miasma) Podobné se léčí podobným (Simila similibus curentur) Nekonečně malé dávky (Infinitezimální koncentrace) Ředění (Potenciace) Třepání (Dynamizace) Terénní lék (Konstituce)

1. Životní síla: dynamis „Ve zdravém stavu je člověk ovládán duchovní životní silou (autokracií), která hmotné tělo (organismus) oživuje v podobě dynamis a udržuje všechny jeho části v obdivuhodně harmonickém souladu pocitů a činností, takže náš rozumný duch, přítomný v našem nitru může tohoto živého, zdravého nástroje svobodně používat k vyššímu účelu našeho bytí.“ (Samuel Hahnemann)

2. Původce nemoci: miasma Hahnemann věřil, že: "nemoci lidí nejsou způsobeny žádnými látkami, žádnou chorobnou materií nemoci, ale jsou pouze narušením duchovní síly oživující lidské tělo". Kent, druhý nejznámější homeopat napsal, že: „Příčina žádné choroby nemůže být odhalena mikroskopem.“ Hahnemann rozeznával tři duchovní původce tří chronických nemocí: Syfilis Sykóza 3. Psóry

3. Podobné se léčí podobným: similia similibus curentur Hahnemann prohlašoval: „Při každé nemoci zvol takový lék… který sám o sobě může vyvolat takovou chorobu, jakou má léčit.“ Myšlenka z referátu světového homeopatického kongresu v Praze: „Mohla by být homeopatie právě proto, že vychází z tohoto zákona podobnosti, návratem člověka na správnou cestu?“ Známý homeopat Dethlefsen zde nalézá „pravý léčebný princip našeho vesmíru.“ Rýc však připouští, že z materiálního hlediska „stojí zákon podobnosti na písku“.

4. Nekonečně malé dávky: infinitezimální koncentrace Homeopatie používá extrémní ředění, kdy v léčivém přípravku není přítomna ani jedna molekula substance. Přesto jsou právě tyto považovány za nejúčinnější. V koncentraci 6 x 10-23 je již statisticky obsažena pouze jediná molekula výchozí látky. Homeopatie však používá zředění až stomilonkrát vyšší. Hahnemann učinek těchto zředění vykládal tím, že se substance „zcela rozpustí ve vlastní, duchovní podstatu.“ Jen tak může působit na duchovní „životní sílu“ a vést tak k uzdravení celého organismu.

5. Ředění: potenciace Homeopatika bývají do konečné koncentrace ředněna vždy v poměru 1:10 (D), či 1:100 (C) až do výsledných koncentrací např. D 60 nebo C 200. Prakticky to znamená, že se tento postup 60 x resp. 200 x zopakuje. Kent k tomu uvádí: „potencováním … se (preparát) postupně zjednodušuje, zjemňuje a zdokonaluje, takže každý díl, který vznikne, může být další potenciací přizpůsoben stále vyššímu stupni prasubstance člověka… Naše léky potencujeme z toho důvodu, abychom dospěli k jejich prapodstatě.“

6. Třepání: dynamizace Hahnemann o dynamizaci řekl: „Homeopatické léčebné umění rozvíjí na maximum vnitřní , duchovní léčivé síly skryté v jejich vnitřku… Tomuto postupu říkáme dynamizace… protřásáním jsou v nich uvolňovány specifické léčivé síly skryté v jejich vnitřku… daná materie se prostřednictvím takovéto dynamizace nakonec zcela rozpustí ve vlastní, duchovní podstatu.“

7. Terénní lék: konstituce Homeopatičtí pacienti jsou dle svých fyzických dispozic a povahových vlastností rozděleni do několika typů (konstitucí). Každé konstituci odpovídá určitá homeopatická substance, na kterou tento typ nejlépe reaguje při léčbě. Leon Vannier vysvětlil klasifikaci lidských typů na základě mytologické a planetární symboliky. Příklad popisu homeopatické konstituce: „Agnus castus buď muž bez touhy a sexuální potence, předčasně zestárlý masturbací nebo předchozímy excesy v sexuálním životě, naříkající na svůj promarněný život... Nebo žena, bývalá onanistka, která nenachází uspokojení v normálním styku.“ (Jouany)

Východiska homeopatie Vitalismus Alchymie Astrologie Gnosticismus Mesmerismus Hlubinná psychologie Holismus Křesťanské hereze

1. Vitalismus Představa „životní síly“ pochází z kultů a náboženství. V Číně se nazývá „čchi“, v Japonsku „ki“, v Indii „prána“ a šamani ji nazývají „mana“. Mesmer nazývá životní sílu „éterem.“ Ve středověku byla považována za oživující princip oraganických sloučenin. V šamanismu je dodnes tato „životní síla“ cílem duchovní léčby.

2. Alchymie Ul-khémi (chemie přírody). Smyslem alchymie bylo vydobýt a zachytit odpařující se látky z rostlin a spoutáním z nich získat „kvintesenci“ tzv. prapodstatu nebo transmutovat kovy na zlato. V obojím se měla uplatnit i součinnost s lidskou psychikou. „Alchymistická představa, zušlechťování matérie - její povýšení ze stavu znehodnocení, znečištění, do stavu vyššího, čistšího, to jsou pojmy, které mají k homeopatii blízko.“ (Jiří Čehovský)

3. Astrologie Astrologie sloužila v dávnověku zejména k doptávání se na Boží vůli a k sestavování horoskopů. Oběma účelům mělo sloužit momentální postavení oběžnic sluneční soustavy. Homeopat Norland píše: „Merkur i znamení, kterým vládne - Blíženců a Panny - jsou dobře známé z astrologie.... Reprezentují transformaci a přeměnu, princip života jako takového a jsou zosobněním a metaforou alchymistického zpracování rtuti. Je zajímavé, že prostředky používané v homeopatii jsou mercurius solubilis (rozpouštějící a rozpustný) a Mercurius vivus (žijící, živý).“

4. Gnosticismus Gnostikové obecně tvrdili, že člověk byl původně stejné podstaty jako Bůh. Svým pádem a následným vyhnáním z ráje však upadl do zajetí hmoty, která je v gnozi chápána jako hříšná a jejímž tvůrcem je nižší bůh - Demiurg, satan. Skrze poznání skrytých zákonitostí je možné ducha ze zajetí hmoty osvobodit. „Vyhnání z ráje anebo z vědomí jednoty je pádem ... do hmoty... jen materiální svět je hříšný. Tak byla míněna poznámka o jedovatosti celé přírody, když jsme hovořili o přípravě homeopatických prostředků... Na hmotě lpěl odjakživa přídomek něčeho zlého, temného, satanského" (Dethlefsen)

5. Mesmerismus Od mesmerismu se obvykle datuje objev hypnózy. Cílem Mesmerovy léčby bylo u pacienta vyvolat ztrátu ovládání mysli a těla (křeče, rozštěpení a katatonické stavy) „Tato léčivá síla.., je zázračným, nedocenitelným darem božím propůjčeným člověku. Mesmerismus dokáže dotykem i bez něj, ba dokonce i z určité vzdálenosti, pouze prostřednictvím silné vůle ..., přenášet životní sílu zdravého jedince (obdařeného touto silou) na člověka jiného" (Hahnemann)

6. Hlubinná psychologie Zakladatel psychoanalýzy Sigmund Freud byl na své stáži v Paříži ovlivněn hypnózou, která se zde začala rozvíjet zásluhou Dr. Mesmera. Jeho žák C. G. Jung za pomoci alchymie a řecké mytologie vytvořil v psychoanalýze teorii archetypu, jakéhosi bájného pravzoru, společného všem lidem. Americký psychoanalytik a homeopat Wittmond nazval „homeopatické konstituční léky archetypy“.

7. Holismus Holisté tvrdí, že jednotlivé části v sobě zahrnují veškerý princip celku. Avšak pozadí stojí mašlenka, že tento princip je tvořen nehmotnou silou, ovládající celý kosmos. „Symptomy jsou slova a písmena kosmického jazyka, které lze číst, a my homeopati bychom se to měli naučit… Jako úplné lidské bytosti získáme absolutní zdraví a dosáhneme stavu, nazvaného kosmické vědomí.“ (Engebretsen)

8. Křesťanské hereze "Narodil se do chudoby ve stáji, stýkal se s celníky a nevěstkami, trpěl bezprávím, byl trýzněn a usmrcen, byl seslán dolů do pekel. Teprve když člověk sestoupí do nejhlubší tmy, stane se zralým pro vlastní vzestup… Dokud člověk vlastní materiální tělo, je vázán k polaritě“…. „…Od těch dob se Kristovo nemocné tělo a jeho prolitá krev podávaly a stále podávají ve vysokých homeopatických potenciacích, vázaných na chléb a víno, jakožto látkové nosiče v podobě hojivého léku“. (Dethlefsen)

Pokusy o fyzikální průkaz IR NMR Ramanův mikroskop RTG Teorie nikdy nebyly těmito metodami potvrzeny! Poitevin B.,Fol.Hom.Bs. (2), 1994, pp. 54-61 Caro P., J.Int.Med., (136), 1989, pp.16-17 Benveniste J., et al., Nature, (333), 1988, pp.816-817

Pokusy o klinický průkaz Srovnání s komparátorem Dostatečně velké soubory Vstupní kriteria pro zařazení pacientů Rozdělení do skupin - randomizace Dvojitě slepý design Parametry účinnosti Statistické zpracování Reprodukovatelnost Výsledky metanalýz neprokázaly větší účinnost homeopatik oproti placebu! Kleijnen J., Knipschild P.: Brit.Med.Jour., (302) 1991, pp.316-323 Linde K., Jonas W. B.: Lancet, 1998, pp. 367–368, Strubelt O., Claussen M.: Deut.Apoth.Zeit., (47), 1999, pp. 59–67 Hill C., Doyon F.: Rev. Epidem.Sant.Publ., (38), 1990, pp.139-147

Kriteria registrace léčiv Zákon 79/1997 Sb. Vyhláška 473/2000 Sb. Účinnosti (klinické studie) Nepožaduje se! Bezpečnosti (preklinické a klinické údaje) Jakosti (splnění požadavků SVP na obsah)

Principy starověkých náboženství Homeopatie  Alchymie, gnose, astrologie, vitalismus Akupunktura a akupresura  konfucianismus, dualismus Makrobiotika  Jing a Jang Irisdiagnostika  Věštění, jasnovidectví Personální léčitelství Zaříkávání, jasnovidectví

Pohled Písma Věštění, čarování, jasnovidectví, spiritusmus „Ať se u tebe nevyskytne nikdo, kdo by provedl svého syna nebo svou dceru ohněm, věštec obírající se věštbami, mrakopravec ani hadač ani čaroděj ani zaklínač ani ten, kdo se doptává duchů zemřelých, ani jasnovidec ani ten, kdo se dotazuje mrtvých. Každého, kdo činí tyto věci, má Hospodin v ohavnosti..“ (Dt 18,9–16) Magie „Nemálo pak těch, kteří se zabývali magií, přinesli své knihy a přede všemi je spálili. Jejich cena se odhadovala na padesát tisíc stříbrných.“ (Sk 19,19) Spiritismus „Tak zemřel Saul pro svoji zpronevěru; zpronevěřil se Hospodinu, protože nedbal na Hospodinovo slovo. Dokonce se dotazoval věštího ducha.“ (1 Pa 10,13)

Pohled Písma Jasnovidectví „Když jsme šli jednou do modlitebny, potkala nás mladá otrokyně, která měla věšteckého ducha a předpovídáním budoucnosti přinášela svým pánům značný zisk. Chodila za Pavlem a za námi a stále volala: „Toto jsou služebníci nejvyššího Boha. Zvěstují vám cestu ke spáse.“ A to dělala po mnoho dní. Pavlovi to bylo proti mysli, obrátil se proto na toho ducha a řekl: „Ve jménu Ježíše Krista ti přikazuji, abys z ní vyšel!“ A v tu chvíli ji ten zlý duch opustil.“ (Sk 16,16–18) Věštění „Můj lid se doptává svého dřeva, jeho hůlka mu předpovídá; tak jej zavádí duch smilstva. Smilstvím se odvrací od svého Boha.“ (Oz 4,12)

Pohled Písma 1. Byl to Bůh, kdo dal objevit homeopatii? Pamatujte na to, co bylo na počátku od věků! Já jsem Bůh a jiného už není, jsem Bůh a nic není jako já. (Iz 46,9) Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne“ (Jan 14,6). Nikoli, nýbrž že to, co pohané obětují, obětují démonům, a ne Bohu. Nechci, abyste vešli ve společenství s démony. (1 K10,20)

Pohled Písma 2. Je člověk duchovní bytostí žijící v těle? I vytvořil Hospodin Bůh člověka, prach ze země, a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk duší živou. (Gn 2:7) Sám Bůh pokoje nechť vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, duši i tělo bez úrazu a poskvrny do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. (Tes 5,23) Což má duch tělo a kosti? (L 24,39)

Pohled Písma 3. Je přirozený člověk řízen božskou silou? Není totiž rozdílu: Všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy. (Ř 3,22) Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží. Nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího.“ (J 3,3 a 6) Nevedeme svůj boj proti lidským nepřátelům, ale proti mocnostem, silám a všemu, co ovládá tento věk tmy, proti nadzemským duchům zla. (Ef 6,12)  

Pohled Písma 4. Je hmota zlá? Bůh viděl, že všechno, co učinil, je velmi dobré. (Gn 1,3) Neboť všechno, co Bůh stvořil, je dobré a nemá se zavrhovat nic, co se přijímá s díkůvzdáním. (1 Tim 4,4)  Jako oběť za hřích poslal svého vlastního Syna v těle, jako má hříšný člověk, aby na lidském těle odsoudil hřích. (Ř 8,3)

Pohled Písma 5. Nedostatečnost fyzické oběti? Dokonáno jest. (J 19, 30) Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha. (Lk 23,46). … jednou provždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení. (Žd 9, 12)