MEDIA Development 20/2009
MEDIA Development Podpora přípravy a vývoje filmových a televizních děl – EUR - SP 70 – EUR - SF max. 50 % rozpočtu Šílení - Fimfárum II – Venkovský učitel - René – Protektor – Tři sezóny v pekle – Vnučka – Alois Nebel
Co lze financovat? psaní a úpravy scénáře, storyboardy získání autorských práv rešerše archivů prezentace na trzích a festivalech, jednání s distributory vyhledávání koproducentů a fin. partnerů - burzy námětů vyhledávání - herecké obsazení - štáb příprava rozpočtu - natáčecího plánu pilotní díly, video treatment
Kdo může žádat ? nezávislá není vlastněná TV fyzická i právnická osoba – NE nadace, jednotlivci evropská registrovaná v zemi MEDIA a vlastněná státními příslušníky produkční společnost hlavní předmět činnosti – AV produkce existující alespoň jeden rok
Základní podmínky I. referenční dílo ▫dokončení a komerční distribuce předchozího díla ▫distribuce mezi a podáním žádosti ▫jako producent/majoritní koproducent osobní zkušenost ▫ředitel/producent žádající společnosti byl producent, delegovaný /výkonný producent referenčního díla ▫titulky na plátně
Základní podmínky II. autorská práva k projektu ▫opční smlouva/ převod uměleckých práv k projektu ▫opce – adekvátní délka ▫adaptace – práva ke zdrojovému materiálu ▫biografie – souhlas popisované osoby
Jaké projekty? Jednotlivé filmy i seriály (film i TV): hraný > 50 min kreativní dokument > 25 min (délka seriálu) animace > 24 min (délka epizody) interaktivní díla – navazující na jiné AV dílo NE – publicistika, magazíny, filmy o filmu, přírodopisné filmy
Jaké projekty ? Single Projects: 1 projekt především obsah menší společnosti Slate Funding 1: projektů 1 výzva (call) – 1 společnost – 1 žádost POUZE 1x
Hodnocení Společnost Kvalita strategie vývoje a přípravy 10 Konzistence rozpočtu na vývoj a přípravu 10 Kvalita finanční strategie 10 Kvalita distribuční strategie bodů Projekt Kvalita projektu 40 Potenciál produkce a realizovatelnosti projektu 10 Potenciál pro evropskou a mezinárodní distribuci bodů Automatické body MEDIA Training, nízká produkční kapacita, předchozí podpora
Platby Záloha 70 % do 45 dnů od podpisu smlouvy Doplatek 30% po předložení závěrečné zprávy a vyúčtování
MEDIA Development – Výzva 20/2009 UZÁVĚRKY VÝSLEDKY PODPIS SMLOUVY duben 2010 červen září 2010 listopad 2010 uznatelné náklady – podání žádosti – NATÁČENÍ NESMÍ ZAČÍT PŘED PODPISEM SMLOUVY
MEDIA TV Broadcasting podpora vývoje a výroby AV děl pro televizi animace – dokument 25´– hrané jednotlivé i seriály PREMIÉRA V TV pouze dokument v kině
MEDIA TV Broadcasting hrané, animované - 12 % výrobního rozpočtu - max EUR dokument – 20 % - max EUR
MEDI A TV Broadcasting pro nezávislé producenty 3 a více TV zapojených v projektu 50% financování zajištěno od 3. stran žádost - nejdříve 6 měs před začátkem, nejpozději v 1. natáčecí den PRÁVA 7 let – pre-sale 10 let - koprodukce
Evropa práva – obvykle 5/7 – 10 let nebo dohoda omezení - státní fondy – MEDIA TV respektují podmínky více žádostí a TV producentů
MEDIA Development 20/2009 PŘESTÁVKA
MEDIA Development (NE)ÚSPĚŠNOST ČR UZÁVĚRKA POČET ŽÁDOSTÍ 119 PODPOŘENO 21 18%11% Evropa 20% DŘÍVE – Evropa 30 %, ČR 40 %, 7 – 10 projektů
Formální nedostatky chybějící dokumenty a smlouvy, zakladatelské listiny apod. neuznatelný předmět činnosti žádající společnosti (musí být „výroba, rozmnožování a nahrávání zvukových a zvukově obrazových záznamů“) nedoložené předchozí zkušenosti nedoložené vlastnictví práv k uměleckému materiálu referenční dílo příliš staré nebo nedokončené, žadatel je menšinový koproducent díla špatné datum distribuce referenčního díla
Proč to nejde ?? Slabé a nepromyšlené strategie Distribuce a marketing – není definovaná cílová skupina, producent počítá s distribučním úspěchem svých předchozích děl, naivní festivalové strategie a nedefinována spolupráce s prodejcem/sales agentem Strategie vývoje – krátký čas na vývoj projektu, neúplné Rozpočet – vysoké náklady na honoráře, cestovné přičemž strategie vývoje s cestami nepočítá = nekoherentnost se strategií vývoje, chyby v součtech Treatment, synopse – nesplňuje podmínky, které mají tyto dokumenty obsahovat
Strategie - co je důležité? konkrétní podrobné a jasné plány - znáte trh a své možnosti realistické odhady zdůvodnění rozhodnutí alternativní řešení všechno musí sedět – projekt – načasování – finance finance – nepřehánět - nepodceňovat – pouze oprávněné náklady data a součty !!!
Jaké filmy? „evropský rozměr“ a přesah ?????????????????????????????????????????????? téma, které zaujme i diváky v zahraničí jasné postavy, příběh, přesvědčivost originalita odpovídající kvalita zpracování log line, treatment a synopse – nejdůležitější část žádosti
MEDIA Development – dobrá rada na závěr…. PŘIJĎTE K NÁM VAŠE PROJEKTY KONZULTOVAT!
Děkuji za pozornost! MEDIA Desk CZ Národní 28, Praha 1 T: – 210 F: E: