Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9"— Transkript prezentace:

1 Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9
Projekty SIPVZ ve škole (zkušenosti z realizace prvního projektu naší školy) Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9

2 Projekty SIPVZ ve škole (zkušenosti z realizace prvního projektu naší školy)
proč využít projekty SIPVZ možnosti využití dotace stanovení obsahu projektu a sestavení realizačního týmu zkušenosti z realizace projektu možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

3 1. Proč využít projekty SIPVZ
Dotace, které MŠMT dává do škol v rámci SIPVZ nepostačují k tomu, aby škola splnila požadavky Standardu ICT Dalším zdrojem peněz jsou projekty Každoročně je na tyto projekty v rozpočtu ministerstva vyčleněno cca 90 milionů korun Na jeden projekt je možno získat až 1 milion korun Projekty jsou zatím „lehce” dostupné každé škole V roce 2005 bylo předloženo 1008 projektů a byla požadována dotace ve výši 160 miliónů. K realizaci bylo vybráno 508 projektů Průměrné náklady na realizaci projektů byly ve výši 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

4 2. Možnosti využití dotace
Využití dotace je dáno metodickými pokyny MŠMT pro rok 2005 – / pro rok 2006 – / Dotace není nikdy určena ke krytí všech nákladů, škola musí počítat s nejméně 30% spoluúčasti celkového objemu finančních prostředků Co lze z dotace hradit nákup hardware souvisejícího s projektem – max. 50% celkové výše nákup služeb souvisejících s projektem nákup nebo pronájem licencí k software související s projektem telekomunikační a poštovní služby ostatní platby za provedenou práci související s projektem cestovní náhrady související s projektem Náklady spojené s propagací projektu max. 5% celkové výše 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

5 3. Stanovení obsahu projektu a sestavení realizačního týmu
Obsah projektu vycházel opět ze znění metodického pokynu (využití ICT na SŠ - tvorba výukového software pro podporu výuky) Měl by odrážet reálné možnosti školy a dále by měl být řešen v souladu s dlouhodobým plánem rozvoje školy a ICT plánem školy Měl by celkově zapadat do běžné činnosti školy (žádné skleníkové podmínky) Obsah projektu by měl odpovídat schopnostem řešitelského týmu (pro začátek je lépe stanovit si menší obsah, po získání zkušeností je možno se pustit do rozsáhlejších projektů) Sestavení řešitelského týmu je velmi důležité, neměl by chybět ředitel, ICT metodik, učitelé, … 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

6 4. Zkušenosti z realizace projektu
4. Zkušenosti z realizace projektu S přípravou projektu je třeba začít již v lednu – vyplnění žádosti není zrovna jednoduché, probíhá přes Informační systém MŠMT na serveru V obsahu projektu si zvolit reálné cíle, které nebudou vázány na jednoho člověka – nebezpečí nedokončení projektu a vracení dotace Velkou pozornost věnovat nejen obsahu projektu, ale také jeho rozpočtu – je závazný a těžko se odhadují ceny, zvláště hardware Včas získat souhlas zřizovatele a tím i doporučení ke schválení Pokud je v projektu počítáno s tvorbou prezentací, výukového programu, …, nečekat s prací na schválení projektu a přidělení dotace. Mohlo by být pozdě! 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

7 4. Zkušenosti z realizace projektu
4. Zkušenosti z realizace projektu Nechat si časový prostor k doladění výsledků projektu Požádat o spolupráci učitele výpočetní techniky, pokud nejsou členy řešitelského týmu Stanovit si milníky projektu a kontrolovat jejich plnění – tyto termíny se také zadávají do Informačního systému Odpovědností za administrativu projektu pověřit jen jednoho člena řešitelského týmu. Měl by být schopen vyplnit žádosti, komunikovat se zřizovatelem, sledovat server MŠMT a Informační systém, sledovat čerpání dotace a dodržení rozpočtu projektu Velice důležitá je spolupráce s ekonomickým úsekem, zvláště s pracovnicí odpovědnou za účetnictví 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

8 5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006
5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006 Řídí se pokynem MŠMT / Termín podání žádostí je 31. března 2006 Témata projektů: - vytvoření výukového obsahu nebo výukových materiálů s využitím ICT (předkládá škola) - metodická pomoc školám při zavádění ICT do výuky (předkládá pouze Informační centrum SIPVZ) - vytvoření výukového kurzu, včetně jeho on-line podpory pro školy (předkládá pouze Školící středisko SIPVZ) O co jednodušší bude sestavení žádostí a rozpočtu pomocí Informačního systému, o to přísnější bude dotační řízení – přísná vylučovací kritéria (chybějící definice cíle projektu, chybějící ukazatele dosažení cílového stavu, …) 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

9 5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006
5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006 Použití dotace: 1. pro členy řešitelského týmu (min 30% dotace) - úhrada autorských honorářů - úhradu služeb - ostatní platby za provedenou práci OPPP 2. náklady spojené s propagací projektu (max. 10% dotace) 3. dotaci lze dále použít na: - úhradu cestovních náhrad dle platných předpisů (max. 10% dotace) - nákup služeb včetně telekomunikačních a poštovních - nákup nebo pronájem licencí software - nákup určeného hardware vše musí bezprostředně souviset s projektem ! 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

10 5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006
5. Možnosti zapojení škol do projektů v roce 2006 Základní informace: oficiální stránky SIPVZ Informační systém – databáze projektů a školení SIPVZ 28. prosince 2018 Mgr. Josef Smékal

11 Děkuji za vaši pozornost
Děkuji za vaši pozornost


Stáhnout ppt "Mgr. Josef Smékal Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9"

Podobné prezentace


Reklamy Google